×
×

شاه‌آبادی در رونمایی آلبوم خورشید: موسیقی برای تغافل نیست

  • کد نوشته: 16341
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۳۰ام آبان ۱۳۹۰
  • ۰
  • مراسم رونمایی از آلبوم “خورشید” با خوانندگی امیرحسین مدرس و دکلمه امین تارخ عصر روز گذشته(۲۹ آبان) درحالی برگزار شد که معاون هنری وزیر ارشاد در این مراسم حاضر بود و گفت: موسیقی برای تغافل نیست. باید رویکردمان را به هنر موسیقی تغییر بدهیم. به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید شاه‌آبادی در این برنامه که ساعت […]

  • مراسم رونمایی از آلبوم “خورشید” با خوانندگی امیرحسین مدرس و دکلمه امین تارخ عصر روز گذشته(۲۹ آبان) درحالی برگزار شد که معاون هنری وزیر ارشاد در این مراسم حاضر بود و گفت: موسیقی برای تغافل نیست. باید رویکردمان را به هنر موسیقی تغییر بدهیم.

    به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید شاه‌آبادی در این برنامه که ساعت ۱۵ آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه یافت، گفت: اگر حال و هوای موسیقی اصیل ما این است و می‌تواند بزرگترین داشته‌های معنوی‌مان را این‌چنین عرضه کند، باید دست تحسر بر سرگرفت که چه فرصت‌هایی را از دست دادیم و باید تشکر ویژه کرد از کسانی که ذخیره‌های این مکتب شیعی را برای نسل امروز عرضه کرده‌اند.

    او یادآور شد: ذخیره‌های عاشورایی از دیرباز این ظرفیت را داشته و به‌عنوان میراثی گرانقدر از گذشته دراختیار ما بوده است. امروز با داشتن چنین گنجینه قوی و چنین پایگاه پر پیمانه‌ای؛ می‌خواهیم داشته‌های خود را عرضه کنیم. اگر هنر و ظرفیت‌های هنری‌مان را درکنار ظرفیت‌های شیعی بکار بگیریم، هنرمان بیشتر به دل مخاطبان خواهد نشست.

    شاه‌آبادی تصریح کرد: هنرمند باید بتوانند زیبایی واقعی را بشناسد و آن ‌را از آنچه با زرق و برق زیبا شده؛ تمیز دهد. زیبایی واقعی برگرفته از چنین پایگاهی است. هنرمندان ما کسانی هستند که هنرشان باید برگرفته از چنین منبعی باشد. داشته‌های دینی و معارف نبوی ما می‌توانند چنین ظرفیتی را داشته باشند؛ زیرا برگرفته از هنر اصیل هستند. اگر هنرمندان ما اثرشان را بر این مدار تنظیم کنند؛ خواهند دید که هنرشان چقدر زیباست، زیرا تفکر شیعی نصب‌العین هنرمند ما است. در این صورت او زیبایی واقعی را به تصویر می‌کشد.

    وی ادامه داد: باید رویکردمان به موسیقی را عوض کنیم. موسیقی برای تغافل نیست. موسیقی آهنگ بیداری و هشیاری است و باید پیامی به شما دهد که مکنونات شما را برانگیزد، نه سودایی از جنس دیگری که مال شما نیست.

    معاون هنری ارشاد، مهمترین مولفه آلبوم خورشید را این موضوع دانست که نغمه‌های گذشته را به نسل امروز آورده و دستخوش تحول‌های نوگرایانه نشده است.

    در ادامه این مراسم علیرضا محمدی(مدیر مسوول موسسه خورشید هشتم) نیز گفت: چنانچه هنر بیان احساس انسان است وقتی به کربلا می‌رسد؛ تمام قد می‌ایستد و ادای احترام می‌کند.

    او با اشاره به جنگ نرم یادآور شد: باید دانست تمام مقدسات و باورهای ما مورد هدف است. بسیاری از اصول روضه‌خوانی گذشته را تغییر داده‌اند و می‌دهند و نغمات ما جای خود را به پیش‌افتاده‌ترین موسیقی غربی داده است. ما باید اصالت‌مان را حفظ کنیم تا مجبور به تغافل از اصل‌مان نباشیم.

    او درباره تولید این آلبوم نیز گفت: وقتی قرار شد این آلبوم تولید شود؛ ماه‌ها تلاش شد که نغمه‌های عاشورایی که غبار غفلت آن را پوشانده بود، مورد توجه قرار گیرد. در این مسیر از برترین نوازندگان کشور دعوت شد. تولید این آلبوم بدون درخواست مالی از دستگاه‌های دولتی ازسوی موسسه خورشید هشتم انجام شد.

    در پایان مراسم امیرحسین مدرس بعداز اجرای یکی از قطعات این آلبوم که به شکل پلی بک اجرا شد، در سخنانی گفت: تلاش همه ما در این آلبوم مانند انگشت اشاره‌ای است که به سمت ساحت مقدس امام حسین(ع) است و این آلبوم را به ساحت ایشان تقدیم می‌کنیم.

    در این مراسم؛ آلبوم خورشید توسط حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی رونمایی شد.

    همچنین با حضور شاه‌آبادی، علی شریعتمداری و یادگاری(رییس جهاد دانشگاهی) به علیرضا صالحی‌نژاد(تنظیم کننده ارکستر)، امیرحسین مدرس(خواننده) و علیرضا اولیایی(مدیر تولید) تندیس‌هایی اهدا شد.

    این آلبوم شامل هشت قطعه قدیمی و جدید از نوحه‌های تهران در شان و منزلت سیدالشهداست. در این آلبوم امین تاریخ سه قطعه از اشعار عاشورایی را دکلمه کرده است. این آلبوم ازسوی موسسه فرهنگی خورشید هشتم منتشر اول محرم منتشر می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=16341
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *