×
×

فردا برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 16324
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۹ام آبان ۱۳۹۰
  • ۰
  • هم‌اندیشی هزارمین سال سرایش شاهنامه (مسیحای پارسی) با حضور شاهنامه‌پژوهانی از ایران و تاجیکستان همراه با کنسرت شهرام ناظری توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم که از ساعت ۱۵ تا ۱۸ عصر فردا (دوشنبه، ۳۰ آبان‌ماه) در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، دکتر رضا خاک […]

  • هم‌اندیشی هزارمین سال سرایش شاهنامه (مسیحای پارسی) با حضور شاهنامه‌پژوهانی از ایران و تاجیکستان همراه با کنسرت شهرام ناظری توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم که از ساعت ۱۵ تا ۱۸ عصر فردا (دوشنبه، ۳۰ آبان‌ماه) در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، دکتر رضا خاک راه اف، مسؤول بخش طبع و نشر آکادمی ملی تاجیکستان، و دکتر محمود امیدسالار، از شاهنامه‌پژوهان کشورمان، سخنرانی خواهند کرد.

    برگزاری کنسرت موسیقی با حضور شهرام ناظری و اجرای قطعه «درفش کاویانی» به همراه گروه فردوسی و آیین نقالی و شاهنامه‌خوانی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هم‌اندیشی است.

    بنا بر اعلام، هم‌اندیشی هزارمین سال سرایش شاهنامه «مسیحای پارسی» با هدف ترغیب دانشجویان به مطالعه اثر ماندگار حکیم ابوالقاسم فردوسی و آشنایی با شاهنامه به عنوان سرچشمه غنی هویت اسلامی – ایرانی و آسیب‌شناسی کم‌توجهی به متون کهن ادب فارسی برگزار می‌شود.

    همچنین در راستای آیین گرامی‌داشت هزارمین سال سرایش «شاهنامه» صبح روز دوشنبه، دانشجویان دانشگاه‌های تهران از نسخه اصلی «شاهنامه»ی بایسنقری در کاخ‌موزه گلستان به صورت رایگان دیدن می‌کنند.

    این مراسم با همکاری دبیرخانه نکوداشت مفاخر ایران‌زمین، مؤسسه مالی و اعتباری فردوسی، مرکز گسترش زبان و ادبیات فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ گلستان برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=16324
       
    برچسب ها شهرام ناظري

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *