×
×

گزارشی از مراسم تشییع آندره آرزومانیان

  • کد نوشته: 1595
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۲ام خرداد ۱۳۸۹
  • ۳ دیدگاه
  • پیکر آندره آرزومانیان صبح امروز با حضور هنرمندان برجسته موسیقی از مقابل تالار وحدت تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد. مراسم تشییع آرزومانیان با حضور مجید انتظامی، ناصر چشم‌آذر، یغما گلرویی، فریدون شهبازیان، حسن ریاحی، فاضل جمشیدی، مانی رهنما، رازمیک اوحانیان، شهرام میرآقا، بابک رضایی مدیرعامل انجمن موسیقی، علی ترابی سرپرست دفتر موسیقی […]

  • پیکر آندره آرزومانیان صبح امروز با حضور هنرمندان برجسته موسیقی از مقابل تالار وحدت تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

    مراسم تشییع آرزومانیان با حضور مجید انتظامی، ناصر چشم‌آذر، یغما گلرویی، فریدون شهبازیان، حسن ریاحی، فاضل جمشیدی، مانی رهنما، رازمیک اوحانیان، شهرام میرآقا، بابک رضایی مدیرعامل انجمن موسیقی، علی ترابی سرپرست دفتر موسیقی ارشاد، روبن آرزومانیان، فردین خلعتبری، محمد میرزمانی، لوریس چکناواریان، داود گنجه‌ای، رضا تاجبخش، بامداد بیات، کارن همایونفر و تنی چند از هنرمندان موسیقی و سینما در تالار وحدت برگزار شد.

    *آرزومانیان همیشه در پشت کارهایشان پنهان می‌شد

    در ابتدای این مراسم محمد سریر رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل خانه موسیقی گفت: سخن گفتن در این شرایط بسیار برای من دشوار است. آندره نامی است که آثارش حداقل در ۴ دهه اخیر منتشر و به دست علاقمندان رسیده است. او همیشه سعی می‌کرد به جای اینکه در کنار آثارش باشد در پشت آنها پنهان می‌شد بر این اساس بسیاری مردم نغمه‌های او را نمی‌شناسند و فقط می‌دانند هنرمندی چیره‌دست آنها را نواخته است.
    وی ادامه داد: او با سعه‌ صدر، سخاوت ، توانایی و احساس کارهایش را اجرا می‌کرد و اثر انگشت او در آثارش بسیار می‌درخشد. در حوزه نوازندگی حضور او برای آهنگسازان به نوعی نعمت تلقی می‌شد چرا که توانسته بسیاری از آثار را با نوازندگی‌اش جلا دهد.
    این آهنگساز بیان داشت: او در حوزه آهنگسازی نیز بسیار فعال بود به طوری که بسیاری از موسیقی‌های آوازی، موسیقی فیلم و سریال از کارهای او محسوب می‌شود.
    مدیر عامل خانه موسیقی اظهار داشت: کار متعهدانه از نشانه‌های بارز شخصیت هنری او بود چرا که هر چه توانایی و ظرافت داشت با سخاوت تمام در آثارش ارائه می‌کرد که من کمتر هنرمندی با این خصلت دیده‌ام.
    سریر ادامه داد: او در این دو سال اخیر بسیار رنج کشید که من از این موضوع ناراحت بودم اما در این شرایط سخت نفسی که او می‌کشید و حضورش در کنار ما احساس می‌شد بسیار ارزشمند بود.
    او دوره‌ها و فراز و نشیب‌های زیادی را در زندگی‌اش داشت اما همیشه با لبخند، رضایت و انرژی در استودیو حضور پیدا می‌کرد.
    رئیس هیات مدیره خانه موسیقی گفت: در کارهای اجرایی همیشه محبتش را نثار می‌کرد که این می‌تواند برای ما الگو باشد. او همیشه عنوان می‌کرد که من یک هنرمند خودآموخته هستم که هیچ وقت ما ندانستیم که او این توانایی را از کجا به دست آورده است.
    این آهنگساز با بیان این که آندره هنرمند به دنیا آمد، اظهار داشت: من به هیچ عنوان فکر نمی‌کنم او از میان ما رفته و تمامی آثاری که در دهه‌های آینده از او منتشر می‌شود دارای اثرانگشت این نوازنده پیانو است. او در جشن‌های خانه سینما همچون گوهری می‌درخشید و تمامی آثار سینمایی را تنها با سازش اجرا می‌کرد.
    سریر در پایان صحبت‌های خود با تشکر از حضور هنرمندان در این مراسم اظهار داشت: امیدوارم در محافل شادتر دیدارهای بیشتری با هم داشته باشیم.

    *آرزومانیان از کودکی در موسیقی نابغه بود

    در ادامه این مراسم حسن ریاحی آهنگساز ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آروزمانیان گفت: من او را سالها پیش به واسطه دوستی با برادرش شناختم و از همان کودکی متوجه استعداد و نابغه او شدم. او نوازنده بسیار خوب، شیرین‌نواز، مؤدب و با احترام بود و مطمئن هستم یاد و خاطره‌اش به خاطر کارهایی که انجام داده در دل و یاد همه ما می‌ماند.
    کارن همایونفر نیز با خواندن شعری برای آندره گفت: یاد او همیشه در دل‌های ما خواهد بود و من از طرف خودم به همه پیانیست‌های دنیا این فاجعه را تسلیت و از سوی کانون آهنگسازان سینمای ایران از حضور همه تشکر می‌کنم.

    *با کوچ آندره موسیقی بخش بزرگی از زیبایی‌اش را از دست داد

    بابک صحرایی ترانه‌سرا نیز در این مراسم گفت: من فکر می‌کنم با کوچ آندره موسیقی ما بخش بزرگی از زیبایی‌اش را از دست داد. نغمه‌های شیرینی که در این سه- چهار دهه با نوای پیانوی او همراه بوده همیشه به گوش می‌رسد. متأسفانه جایگزینی برای این هنرمند وجود ندارد چرا که او به نحوی پیانو می‌نواخت که دیگر تکرارشدنی نیست.
    وی ادامه داد: لبخند شیرین او همیشه در نوازندگی‌هایش همراهش بود که این مسئله فرم نوازندگی او را متفاوت می‌کرد.
    این ترانه‌سرا اظهار داشت: آخرین کاری که با او داشتم آلبومی به آهنگسازی و خوانندگی مانی رهنماست که با تنظیم و پیانونوازی آرزومانیان انجام شده اما هیچوقت فکر نمی‌کردم او خیلی زود ملودی مرگ را بنوازد.
    بابک صحرایی صحبت‌های خود را با خواندن ترانه پیانو به اتمام رساند.

    *چکناواریان آثار آرزومانیان را به صحنه می‌برد

    لوریس چکناواریان دیگر سخنران این مراسم با بیان این که صحبت در خصوص یک هنرمند بزرگ کار سختی است، افزود: او هنرمند بزرگی بود و من از این جهت که نتوانستم او را در این روزها ببینم بسیار متأسفم.
    وی ادامه داد: من به عنوان یک ارمنی به حضور چنین هنرمندی افتخار می‌کنم چرا که معتقدم او یک هنرمند واقعی ایرانی بود.
    این آهنگساز گفت: امیدوارم بتوانم تا سال آینده کنسرتی را از آثار آرزومانیان برگزار و رهبری کنم.

    *خوانندگی مانی رهنما برای آندره

    در پایان این مراسم مانی رهنما با ذکر خاطره‌ای از آرزومانیان گفت: زیبایی نوازندگی ایشان سری داشت که وامدار نسلی است که برای موسیقی ارزش بسیار قائل بودند. هر هنرمندی که از آن نسل آمد برجسته و تکرار نشدنی است. ما هم اکنون هنرمندانی از این نسل داریم که باید تجلیل شایسته از آنها بعمل آوریم.
    او در پایان صحبت‌های خود قطعه پیانو را خواند و با آمدن پیکر آرزومانیان هنرمندان طی مراسمی خاص او را تا بهشت زهرا بدرقه کردند.

    حاشیه‌ها:

    *مراسم تشییع آندره آرزومانیان با یک ساعت تاخیر به دلیل نیامدن جنازه این هنرمند برگزار شد.

    *پیکر آرزومانیان به دلیل انجام کارهای اداری بیمارستان میلاد تا پایان مراسم به تالار وحدت منتقل نشد و به دلیل تاخیر بسیار مراسم بدون حضور پیکر این هنرمند برگزار شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=1595
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *