×
×

در آستانه ۷۱ سالگی

  • کد نوشته: 15650
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱ام آبان ۱۳۹۰
  • ۰
  • جمعی از شاگردان نصرالله ناصح پور طی یادداشتی ۷۱ سالروز تولد این هنرمند پیشکسوت موسیقی را گرامی داشتند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد ملاآقایی، محمود مخدوم، پانته‌آ الوندی‌پور و صدیق زالی – چهار شاگرد نصرالله ناصح‌پور- طی یادداشتی به مناسبت زادروز این هنرمند زحمت‌های او را در راه اعتلای فرهنگ ایران گرامی داشته‌ و […]

  • جمعی از شاگردان نصرالله ناصح پور طی یادداشتی ۷۱ سالروز تولد این هنرمند پیشکسوت موسیقی را گرامی داشتند.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد ملاآقایی، محمود مخدوم، پانته‌آ الوندی‌پور و صدیق زالی – چهار شاگرد نصرالله ناصح‌پور- طی یادداشتی به مناسبت زادروز این هنرمند زحمت‌های او را در راه اعتلای فرهنگ ایران گرامی داشته‌ و اینگونه نوشته‌اند: «بی شک دوام، استمرار و اعتلای فرهنگ و تمدن هر جامعه مرهون تلاش و زحمات بی دریغ اساتیدی بوده که در این مسیر بدون هیچ چشم‌داشتی عاشقانه رشد و تکامل فرهنگ و هنر آن جامعه را سوق داده‌اند.

    استاد عزیز جناب آقای ناصح پور، سابقه نیم قرن فعالیت فرهنگی و هنری شما در کشور ما آشکار و از دید جامعه هنری پوشیده نیست و شما باعث افتخار و سر بلندی جامعه هنری ایران هستید.

    خاطرات با شما بودن و کلاس پر بار آموزشی شما همراه با درس اخلاق برای شاگردان شما به یاد ماندنی است. شما شاگردانی را تربیت کرده‌اید که چون استاد خود معتقد و متعهد بوده و بار مسوولیت سنگین انتقال موسیقی اصیل به نسل‌های بعدی را به دوش کشیده و همچنان در این مسیر در حال حرکت هستند.

    خوشحالیم با فرا رسیدن دوم آبان، تولدتان را با بهترین آرزوها جشن می‌گیریم و یک بار دیگر از زحمات بی‌دریغتان تشکر و قدردانی می‌نماییم.»

    به گزارش ایسنا، نصرالله ناصح‌پور دوم آبان ماه ۱۳۱۹ در اردبیل به دنیا آمد و از همان دوران کودکی در خانواده‌ای موسیقی‌شناس پرورش یافت.

    ناصح پور با عزیمت به تهران، بیشتر اوقات خود را صرف فراگیری موسیقی سنتی ایران کرد و پس از آشنایی با زنده یاد «محمود کریمی» به هنرستان آزاد موسیقی ملی راه یافت و مشغول تحصیل شد.

    در آنجا آشنایی با مطالب و نکته‌های شفاهی در کلاس درس استاد «علی‌اکبر شهنازی»، این امکان را برایش ایجاد کرد تا در محفل هنری «امیر قاسمی» نیز با روح و حس ساز «سعید هرمزی» و دیگر استادان حاضر در هنرستان آشنا گردد.

    پس از تشکیل کلاس‌های مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، از راهنمایی‌ها و آموزش‌های «نورعلی برومند» بهره‌مند شد.او همچنین ازجلسات شناخت موسیقی و کلام و تلفیق شعر و موسیقی نیز بهره‌های فراوان جست و سپس جهت فراگیری ردیف عالی موسیقی سنتی و آموزش تصنیف و ضرب آهنگ مربوط به آن، به محضر«عبدالله دوامی» راه یافت.

    ناصح‌پور در حال حاضر به تدریس جواب آواز در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر مشغول است.

    https://musiceiranian.ir/?p=15650
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *