×
×

در اعتراض به وضعیت نشر موسیقی

  • کد نوشته: 15057
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۴ام مهر ۱۳۹۰
  • ۱ دیدگاه
  • اردوان کامکار (آهنگساز و نوازنده سنتور) از اعتراض خود نسبت به وضعیت نشر موسیقی خبر داد. کامکار به خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه شرایط انتشار یک اثر موسیقایی آن اندازه بد شده که دیگر نمی‌خوام کارهایم را منتشر کنم. لذا تا زمانی که یک راهکار جدید برای انتشار آثارم پیدا نکنم؛ هیچیک از کارهای جدیدم را […]

  • اردوان کامکار (آهنگساز و نوازنده سنتور) از اعتراض خود نسبت به وضعیت نشر موسیقی خبر داد.

    کامکار به خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه شرایط انتشار یک اثر موسیقایی آن اندازه بد شده که دیگر نمی‌خوام کارهایم را منتشر کنم. لذا تا زمانی که یک راهکار جدید برای انتشار آثارم پیدا نکنم؛ هیچیک از کارهای جدیدم را منتشر نخواهم کرد.

    این نوازنده سنتور در توضیح دلایل خود گفت: متاسفانه قدر هیچیک از کارهای ما را نه علاقمندان به موسیقی می‌دانند و نه دولت. یک اثر بعداز انتشار تا یک ساعت دیگر روی سایت‌های اینترنتی قرار خواهد گرفت و مردم بدون توجه به هزینه‌هایی که برای این اثر شده است؛ آن را دانلود می‌کنند.

    اردوان کامکار با اشاره به اینکه؛ زندگی بسیاری از موسیقدان‌ها به خاطر رعایت نکردن حقوق مولف و مصنف در وضعیت ناخرسندی سپری می‌شود، خاطرنشان کرد: یک موسیقیدان که فعالیت در حوزه موسیقی را به عنوان شغل خود انتخاب کرده است، از سه راه یعنی برگزاری کنسرت، انتشار آلبوم و تدریس زندگی خود را می‌گذرد. برگزاری کنسرت به دلیل گرانی سالن‌های کنسرت و هزینه‌های مختلفی که برای هنرمندان سود چندانی ندارد. انتشار آلبوم نیز به دلیل نبود قانون کپی‌رایت فقط هزینه‌های گزاف روی دست هنرمند می‌گذرد.

    اردوان کامکار افزود: در این شرایط فقط هنرمندان می‌توانند، تدریس کنند و این روند تدریس آن‌ها را روز به روز فرسوده کرده و از خلاقیت آنها می‌کاهد.

    https://musiceiranian.ir/?p=15057
       
    برچسب ها اردوان كامكار

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *