×
×

در جدیدترین سیاست‌های تفکربرانگیز ارشاد این تصمیم عجیب اجرایی می‌شود:

  • کد نوشته: 14244
  • شادروان موسوي
  • چهارشنبه, ۲ام شهریور ۱۳۹۰
  • ۴۰ دیدگاه
  • قانون جدید اجرای کنسرت موسیقی اعلام شد. از این پس اجراهای صحنه‌ای فقط یک سانس برگزار می‌شوند. مجوز برای سانس دوم منوط به داشتن شرایطی مانند درجه یک بودن گروه، استفاده از اشعار غیرعاشقانه و

  • قانون جدید اجرای کنسرت موسیقی اعلام شد. از این پس اجراهای صحنه‌ای فقط یک سانس برگزار می‌شوند. مجوز برای سانس دوم منوط به داشتن شرایطی مانند درجه یک بودن گروه، استفاده از اشعار غیرعاشقانه و داشتن پارکینگ برای سالن است.

    محمدمیرزمانی (مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد) از اعمال قانون جدید در اجرای موسیقی صحنه‌ای خبر داد. میرزمانی گفت: از این به بعد دفتر موسیقی برای دادن مجوز سانس دوم اجرای صحنه‌ای شرایط ویژه‌ای دارد و هر گروهی نمی‌تواند اجرای سانس دوم داشته باشد.

    وی درباره شرایط جدید برای اخذ مجوز سانس دوم اظهار داشت: گروه‌های درجه یک، پرداختن به موسیقی ایرانی، و استفاده از اشعار غیرعاشقانه و عرفانی از مهمترین شرایطی است که برای دادن مجوز سانس دوم اجرای صحنه‌ای درنظر گرفته می‌شود.

    مدیرکل دفتر موسیقی ادامه داد: همچنین در هر سالنی اجازه‌ی برگزاری کنسرت برای سانس دوم داده نمی‌شود. تنها به سالن‌هایی که پارکینگ داشته باشند و بتوانند جمعیت را کنترل کنند؛ مجوز سانس دوم داده می‌شود.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیااین قوانین منجر به محدودیت اجراهای موسیقی نمی‌شود؟ خاطرنشان کرد: به هیچ وجه، قوانین دفتر ما جنبه‌ی محدودیت ندارد بلکه به منظورسمت و سو دادن به فعالیت خواننده‌ها و موسیقیدان‌ها بر آن شدیم که چنین تصمیمی ‌را اتخاذ کنیم.

    میرزمانی از سیاست‌های دفتر موسیقی به‌عنوان سیاست‌های تشویقی یاد کرد و گفت: بسیاری از خواننده‌ها حتی دوره‌های لازم برای خواننده شدن را نگذرانده‌اند. همچین اغلب اشعار خواننده‌های پاپ محتوایی عاشقانه دارد. به همین دلیل باید فرقی میان گروه‌هایی که از اشعار شاعران بزرگ مانند مولانا، سعدی، حافظ و … استفاده می‌کنند با کسانی که از اشعار عاشقانه استفاده می‌کنند، باشد.

    مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد در پایان گفت: البته تمام این قوانین موقتی است و به زودی آیین‌نامه‌ای برای صدور مجوز کنسرت و آلبوم تهیه می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=14244
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *