×
×

«جدایی» از این آلبوم که به زنده یاد استاد «جلیل شهناز» تقدیم شده است را در ادامه بشنوید

  • کد نوشته: 52345
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۶ام فروردین ۱۳۹۳
  • ۲ دیدگاه
  • آلبوم «آسمان چشمان تو» به خوانندگی، آهنگسازی و نوازندگی «سیامک صالحی» توسط موسسه ی فرهنگی هنری «رهگذر هفت اقلیم» در بازار موسیقی کشور منتشر شد.
    +«جدایی» بر اساس قطعه ای بسیار زیبا از ساخته های استاد «جلیل شهناز» تولید شده است

    «جدایی» از این آلبوم که به زنده یاد استاد «جلیل شهناز» تقدیم شده است را در ادامه بشنوید
  • سیامک صالحی

    سیامک صالحی

    موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: آلبوم «آسمان چشمان تو» به خوانندگی، آهنگسازی و نوازندگی «سیامک صالحی» توسط موسسه ی فرهنگی هنری «رهگذر هفت اقلیم» در بازار موسیقی کشور منتشر شد.

    این اثر ده قطعه به نام های «تکنوازی سه تار»، «جدایی»، «سرمستی، قسمت اول»، «تکنوازی سه تار»، «آسمان چشمان تو»، «سرمستی، قسمت دوم»، «تکنوازی عود»، «آمد خزان»، «هفت شهر، قسمت اول» و «هفت شهر، قسمت دوم» دارد که برگرفته از آثار شاعران کلاسیک مولوی، حافظ و همچنین شاعران معاصر فریدون مشیری و سیما یاری است، همچنین آهنگسازی و فرم این آلبوم را می توان در زمره ی آثاری دانست که در دنیای موسیقی امروز مورد توجه بسیاری قرار گرفته و در ایران نیز به نام «نسلی دیگر» ترجمه شده است که از پیشروان این سبک می شود به پیترگابریل و لورینا مک کنت اشاره کرد.

    در آلبوم «آسمان چشمان تو» آهنگساز کوشیده تا با نگاه به موسیقی کشورهایی که دارای ریشه ی مشترک باستانی با موسیقی ایران هستند (مانند هندوستان و اسپانیا) و همچنین با استفاده از سازهایی نظیر ویولنسل و هارپ (چنگ) به فضایی کاملا نو اما در عین حال اصیل دست یابد.

    در آلبوم «آسمان چشمان تو» نوازندگان توانا و مطرحی از جمله ارسلان کامکار (ویلن و عود)، آیدین احمدی (ویلنسل)، بهرام آقاخان (گیتار)، بهار ایلچی (هارپ)، درشن آنند (طبلا) و همایون نصیری (سازهای کوبه ای) در کنار سیامک صالحی (سه تار و آواز) به هنرنمایی پرداخته اند.

    شایان ذکر است که سیامک صالحی خواننده و آهنگساز این آلبوم، موسیقی را با نواختن تنبک از هفت سالگی آغاز کرده و در ده سالگی به یاد گیری سه تار پرداخت که در این راه از دانش و تجربیات اساتید مختلفی نیز بهره برد. از جمله ی آن ها آشنایی با مسعود شعاری و عضویت او در گروه «همساز» و همنوازی در آلبومهای «در سایه ی باد» و «غروب» است.

    علاقه مندان می توانند برای تهیه نسخه اصلی آلبوم «آسمان چشمان تو» به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند.

    در ادامه هم می توانید قطعه «جدایی» از آلبوم «آسمان چشمان تو» را که به مخاطبین موسیقی ایرانیان تقدیم شده است را آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود کنید، در کنار این قطعه سیامک صالحی یادداشت کوتاهی نیز منتشر کرده که می توانید دنیال کنید.

    در صورتی تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر درباره سیامک صالحی، می توانید به سایت شخصی وی به آدرس siamaksalehi.com مراجعه نمایید.

    سیامک صالحی:

    «قطعه «جدایی» که بر اساس قطعه ای بسیار زیبا از ساخته های استاد «جلیل شهناز» برای ساز های هارپ (چنگ) و سه تار تنظیم شده و خانم «سیما یاری» از شاعران توانمند معاصر روی ملودی ها کلام سروده اند، به عنوان ادای دین تقدیم میشود به استاد شهناز، یادشان همیشه گرامی و طنین نغمه سازشان جاودان باد.»

    + دانلود قطعه «جدایی»

    جدایی را آنلاین بشنوید:

    salehi

    https://musiceiranian.ir/?p=52345
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *