×
×

«انتقاد ها در کشور ما اکثرا دلسوزانه و سازنده نیست بلکه تخریب کننده است»

  • کد نوشته: 142654
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۶ام اردیبهشت ۱۳۹۶
  • ۰
  • برنامه این هفته «خوشاشیراز» با حضور حامد فقیهی و حمید عسکری، دو خواننده موسیقی کشور روی آنتن رفت.
    حمید عسکری:
    +از وقتی پدر شدم قدر پدر و مادرم را بیشتر می‌دانم
    +ما ایرانی ها بهترین و بی نظیرترین مردمان دنیا هستیم

    «انتقاد ها در کشور ما اکثرا دلسوزانه و سازنده نیست بلکه تخریب کننده است»
  • برنامه این هفته «خوشاشیراز» با حضور حامد فقیهی و حمید عسکری، دو خواننده موسیقی کشور روی آنتن رفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، برنامه این هفته «خوشاشیراز» در پانزدهمین روز از اردیبهشت و روز جهانی شیراز با حضور حامد فقیهی، خواننده شیرازی و حمید عسکری به روی آنتن رفت.

    حامد فقیهی، خواننده اهل شیراز در ابتدای برنامه درباره فعالیت‌های اخیرش توضیح داد: «در فروردین و اردیبهشت، تئاتری به کارگردانی امیر دژاکام روی صحنه رفته است که من در این نمایش خواننده هستم. سه روز پیش این تئاتر تمام شد که به دلیل استقبال تماشاگران، مجددا برای بیست روز دیگر تمدید شد.»

    او درباره شروع فعالیت‌هایش در عرصه موسیقی گفت: «خواندن ترانه‌های شیرازی من از سال ۹۳ شروع شد و من آهنگ «شیرازُ میگن نازه برای آفتاب جنگش» را با گروه کر در کشورهای زیادی اجرا کردم.»

    در ادامه برنامه «خوشا شیراز»، حمید عسکری که دیگر مهمان این هفته آن بود، این خواننده درباره حال و هوای این روزهایش گفت: «پسر من کارن اول اردیبهشت یک ساله شد، من این روزها بیشتر وقتم را به کارن اختصاص می‌دهم، ولی برنامه کنسرت‌هایم مثل قبل هست ولی می‌دانم که در انتشار تک آهنگ‌هایم کمی تأخیر داشتم .»

    او ادامه داد: «من از وقتی پدر شدم قدر پدر و مادرم را بیشتر می‌دانم چون می‌دانم چقدر سخت است بچه تا بزرگ شود. نمی دانم پسرم شیطنتش را از چه کسی به ارث برده چون من خودم اصلا شیطون نبودم .»

    این خواننده همچنین عنوان کرد: «در سال ۸۴ تا ۸۵ که آلبوم «کما ۱» را تولید کردیم، فرم خاصی از ترانه و ملودی و آهنگسازی وجود داشت. در آن سال تغییری در موسیقی پاپ رخ داد که من هم جزوی از این تغییر بودم .»

    او اضافه کرد: «در کشور ما اکثرا وقتی می خواهند از کسی انتقاد کنند، با انتقادشان طرف را از ریشه می‌زنند و نابود می‌کنند و بیشتر کسانی هم که اینچنین انتقادهایی انجام می‌دهند کسانی هستند که نتوانستند در آن صنف موفق باشند و پیشرفت کنند. برای همین می‌خواهند کسانی را که در حرفه مورد نظرشان به موفقیت رسیده‌اند، از ریشه نابود کنند. ما بد مطلق و خوب مطلق نداریم هر کاری انتقادهایی بر آن وارد هست در حالی‌که یک سری محاسنی هم دارد که متأسفانه در کشور ما اکثرا دلسوزانه و سازنده نیست بلکه تخریب کننده است.»

    عسکری در ادامه گفت: «من بعد از بازی در دو فیلم سینمایی که سال‌های گذشته بازی کردم، هیچ وقت بازی نمی‌کنم چون بازیگری کار من نیست بازی در آن دو فیلم وسوسه‌ای بود که انجام شد.»

    خواننده آلبوم «کما» افزود: «وقتی در کشورهای دیگر و قاره‌های دیگر کنسرت برگزار می‌کنیم و می‌بینیم که هموطنانمان مثل ایران از کنسرت‌های خواننده‌های ایرانی استقبال می‌کنند خیلی جالب هست و ما شاید انتظار چنین استقبال هایی را هم نداریم چون در کشورهای خارج تبلیغات و اطلاع رسانی بسیار مشکل است ولی وقتی ایرانی ها در خارج از کشور از کنسرت ها مطلع می‌شوند و می‌آیند خیلی فوق العاده هست. ما ایرانی ها بهترین و بی نظیرترین مردمان دنیا هستیم.»

    او همچنین عنوان کرد: « فضایی مثل اینستاگرام باید اول فرهنگ سازی شود که این رسانه چیست و چه قابلیت هایی دارد بعد در اختیار مردم قرار گیرد. در ایران متأسفانه اول این موارد در اختیار مردم قرار می گیرد و فرهنگ سازی خاصی نمی‌شود. به نظرم خیلی ها هنوز فرهنگ اینچنین فضاهایی را ندارند و من اگر دست خودم بود کلا در این فضاها حضور پیدا نمی کردم .»

    عسکری درباره کنسرت‌هایش در سال جدید نیز گفت: «به امید خدا در تابستان در شیراز کنسرت برگزار می‌کنیم .»

    «خوشا شیراز» جمعه هر هفته از سیمای مرکز فارس به تهیه‌ کنندگی شهریار باقری‌نژاد و کارگردانی فرزاد کشاورز پخش می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=142654
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *