×
×

برگزاری هزارصدای سنتی با داوری آذرسینا، معتمدی و طریقی

  • کد نوشته: 138880
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۱ام اسفند ۱۳۹۵
  • ۰
  • آخرین برنامه ی هزارصدا در سال ٩۵ در بخش موسیقى اصیل ایرانى عصر روز پنجشنبه ١٩ اسفند ماه سال اصلی فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
    +در ادامه می توانید گزارش «موسیقی ایرانیان» از متن و حاشیه برنامه «هزارصدا» را دنبال کنید

    برگزاری هزارصدای سنتی با داوری آذرسینا، معتمدی و طریقی
  • هزارصدا

    موسیقی ایرانیان – ارغوان محجوب: آخرین برنامه ی هزارصدا در سال ٩۵ در بخش موسیقى اصیل ایرانى عصر روز پنجشنبه ١٩ اسفند ماه سال اصلی فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، طبق روال هرماه، برنامه هزار صدا با اجرای آرش نصیرى و با خواندن شعرى از غلامرضا طریقى آغاز شد و به مناسبت هشتم اسفند، سالروز درگذشت استاد غلامحسین بنان، این برنامه به این بزرگ موسیقی ایران تقدیم شد و تیتراژ برنامه هم روی آهنگ «بهاردلنشین» با صدای این استاد ساخته شد.

    در این برنامه که در آن اساتید آهنگسازى، آواز و شعر، مهدى آذرسینا ، محمد معتمدى و غلامرضا طریقى کارشناسانش بودند، سه گروه سکوت، نوای جان و صفا در بخش مسابقه حضور پیدا کردند و در پایان یکی از گروه ها با راى گروه داوران به عنوان گروه منتخب معرفی شد.

    اولین گروهی که برای اجرا در بخش مسابقه دعوت شد گروه سکوت به سرپرستی، خوانندگى و نوازندگى عود امین یساولى، سنتور نوید عرب، گیتار رهى رحمانى و پرکاشن داوود فرشچیان بود که در آواز و تصنیف اشعارى از شاعر جوان مصطفى قائم مقامى را اجرا کرد.

    گروه دوم نواى جان بود، با آواز پوریا عابدینی، دف مسعود جعفرى، تنبک جلال تقى لو، نی پوریا سلیمانى، شورانگیز میلاد جعفرى و تار، آهنگسازی و همچنین سرپرستى محمد رضا عزیزی که قطعه آوازی با شعری از سعدى و تصنیفی با شعری از حافظ را اجرا کردند. سومین گروه از آخرین دوره هزار صدا در سال ٩۵ هم گروه صفا بودند که با سرپرستى و نوازندگى نى محمود مرادى، آواز امیرعباس ابراهیمى، تار صادق شهبازى و تنبک مهدى ایمانلو آوازی به شعری از استاد محمدعلی بهمنی و تصنیف آتشِ دل استاد جلال تاج اصفهانى را اجرا کردند.

    خواننده مهمان در این برنامه حمیدرضا منفرد قطعه اى را با نوازندگى شاهین صفایی اجرا کرد.

    در پایان برنامه هم، هیات داوران ضمن تایید اجرای هر سه گروه شرکت کننده، گروه سکوت را از جمیع جهات برتر از دو گروه دیگر دانست و به عنوان گروه اول انتخاب کرد. نکته جالب این انتخاب آن بود که یکی از نوازندگان این ارکستر چهارنفره نوازنده گیتار بود و این اولین باری بود که یک گروه با سازی غیر ایرانی برنده بخش سنتی برنامه هزارصدا می شد.

    فاضل جمشیدی، دکتر خداداد، اکبرکتابدار، رحمت شاکری، ابراهیم اسماعیلی اراضی و فرشته هرشمند از جمله مهمانان حاضر دراین برنامه بودند.

    در بخش معرفی آلبوم این برنامه هم تیزرى از رونمایی آلبوم قانون بى قانون “رابعه زند” پخش شد که قرار است یک شنبه بیست و دوم اسفند در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران برگزار شود. آرش نصیری بعد از پخش تیزر بیوگرافی کوتاهی از این نوازنده مطرح قانون را قرائت کرد و از همکان برای شرکت در این رونمایی دعوت کرد.

    یکی دیگر از میان برنامه ها، پخش فیلم قطعه بیداد از استاد ۀذرسینا بود که سال ها قبل، با نوازندگی کمانچه ایشان، سنتور مسعود شناسا و تنبک محمداخوان در برج آزادی اجرا شده بود.

    همچنین گروه نوای خیال که در برنامه گذشته به عنوان گروه برگزیده انتخاب شده بود، در اواسط برنامه برای اجرا دعوت شد و اجرا ی زیبایی را به نمایش گذاشت که مورد توجه کاشناسان و حضار قرار گرفت.

    بنابر اعلام مدیر و مجری هزارصدا، برنامه بعدی هزارصدا در تاریخ پنج شنبه ۱۷ فروردین برگزار می شود و در آن برنامه، از بین گروههای ارمغان مهر، نواهور، نوای خیال و سکوت که در چهار برنامه پاییز و زمستان به مقام اول دست پیدا کرده اند، دو گروه برگزیده به فینال راه خواهند یافت تا در کنار دو گروه برگزیده بهار و تابستان، فینال برنامه هزارصدا را برگزار کنند و گروه برگزیده سال ۹۵ انتخاب شود.

    هزارصدا برنامه ای برای معرفی چهره های تازه موسیقی ست که با مدیریت آرش نصیری در فرهنگسرای ارسباران برگراز می شود.

    در ادامه می توانید عکسهای موسیقی ایرانیان (عکاس: پانیذ فرامرزی) از برنامه هزارصدا را مشاهده نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=138880
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *