×
×

نشست رسانه ای کنسرت «میلاد درخشانی» برگزار شد

  • کد نوشته: 137952
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۰ام اسفند ۱۳۹۵
  • ۰
  • میلاد درخشانی – نوازنده و آهنگساز – در نشستی درباره کنسرت اسفندماه خود، انتخاب تالار وحدت برای این اجرا، تغییر اعضای گروه و آلبوم‌های جدیدش سخن گفت.
    +درخشانی: این اجرا در دو بخش باکلام و بی‌کلام طبق روال گذشته روی صحنه می‌رود و تقریبا همان کاری را ارائه خواهیم کرد که در فجر اجرا کردیم

    نشست رسانه ای کنسرت «میلاد درخشانی» برگزار شد
  • میلاد درخشانی – نوازنده و آهنگساز – در نشستی درباره کنسرت اسفندماه خود، انتخاب تالار وحدت برای این اجرا، تغییر اعضای گروه و آلبوم‌های جدیدش سخن گفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» و به نقل از ایسنا، درخشانی درباره کنسرتش که ۲۰ اسفندماه در تالار وحدت برگزار می‌شود، اظهار کرد: این اجرا در دو بخش باکلام و بی‌کلام طبق روال گذشته روی صحنه می‌رود و تقریبا همان کاری را ارائه خواهیم کرد که در فجر اجرا کردیم.

    او ادامه داد: در این اجرا برخی دوستان با ما همکاری می‌کنند و برخی نیستند، به‌صورت کلی ما به یک گروه منسجم و خوبی رسیده‌ایم. تصمیم داریم قطعاتی از آثار باکلام آلبوم «اشارات نظر» و یک یا چند قطعه از آلبوم جدید را اجرا کنیم. به‌طور کلی ۱۶ قطعه را برای این کنسرت در نظر گرفته‌ایم که اجرای آن‌ها به حس و حال مخاطب بستگی دارد، زیرا تجربه نشان داده روی صحنه بهتر می‌توانم حال مخاطب را ببینم. به همین علت، در بعضی اجراها برخی قطعات را اجرا نمی‌کنم، زیرا احساس می‌کنم مخاطب با آن قطعه ارتباط برقرار نمی‌کند. همچنین احساس می‌کنم حالت بداهه برای مخاطب جذاب‌تر است.

    درخشانی گفت: در این اجرا، ساز اصلی من عود است و گیتار نیز می‌نوازم. امیدوارم نقاط عطف کنسرتم به‌نحو احسن اتفاق بیفتد تا برای مخاطبانم جذاب‌ باشد.

    این آهنگساز درباره نوازندگانی که در این کنسرت با او همراهی می‌کنند، توضیح داد: اعضای گروه من را پدرام درخشانی (نوازنده سنتور)، رضا تاجبخش (نوازنده بیس)، ژوبین کلهر (نوازنده کمانچه)، مصطفی شعبانی (نوازنده کلارینت و ساکسیفون)، صالح کیوان (نوازنده درامز)، امیرعلی رحمانی (نوازنده پرکاشن) و محمد شریعت (نوازنده کیبرد) تشکیل می‌دهند. محمد شریعت اولین‌بار است که با ما همکاری می‌کند و پس از همکاری من در آلبوم با رضا تاجبخش، این اولین اجرای صحنه‌ای ما با یکدیگر است.

    درخشانی در پاسخ به این پرسش که چرا نوازندگانش را تغییر داده است؟ گفت: در ایران اصولا نمی‌توان به‌صورت حرفه‌ای گروه ثابتی داشت، زیرا به دلایل اقتصادی یا کاری، یک نوازنده در چهار گروه دیگر نیز ساز می‌زند که از اصول حرفه‌ای دنیا به دور است. البته برخی گروه‌ها تعهدنامه دارند، اما به‌طور کلی در ایران نمی‌توان اعضای گروهی را یک سال در کنار یکدیگر نگه داشت. من نتوانستم از یک اجرا تا اجرای بعدی، عده‌ای را کنار هم نگه دارم.

    او که پیش از ظهر ۱۰ اسفند در تالار حافظ سخن می‌گفت، اظهار کرد: البته این موضع، بیشتر در موسیقی پاپ وجود دارد، من تلاش می‌کنم با کسانی کار کنم که دغدغه هنری و موسیقایی بیشتری داشته باشند، زیرا نوع کار من به‌گونه‌ای نیست که با دو – سه جلسه تمرین انجام شود و زمان می‌برد تا حسی که می‌خواهم، در کار درآید.

    این نوازنده به پرسش دیگری مبنی بر چگونگی انتخاب تالار وحدت برای اجرایش، این‌گونه پاسخ داد: تالار وحدت یک سالن اجرای موسیقی است که ما داریم و هر کسی می‌تواند با درجه کیفی مناسب در آن و در هر سالن دیگری اجرا کند. تصمیم من برای اجرا در تالار وحدت، تصمیم عجیبی نیست. این سالن، سالن اصلی اجرای موسیقی در تهران است و حتما لازمه اجرا در آن را داشته‌ایم که روی صحنه می‌رویم.

    درخشانی درباره آلبوم‌های جدیدش نیز گفت: آلبوم جدیدم که در حال کار روی آن هستیم و ضبط آن را هنگام تمرین‌ها و اجراها انجام می‌دهیم، ۱۲ قطعه باکلام دارد که در آن، از اشعار شعرای معاصر مانند اخوان ثالث، محمدعلی بهمنی، سهیل حسینی، حسین منزوی و خیام استفاده شده است. در این آلبوم با کیان پورتراب نیز یک اثر مشترک داریم. تنظیم آهنگسازی کل آلبوم برعهده خود من است.

    او اضافه کرد: با مصباح قمصری یک آلبوم شامل سه‌نوازی بم‌کمان، تار و سازهای کوبه‌ای را نیز در دست داریم. نوروز نیز ضبط یک آلبوم بی‌کلام دیگر را با محوریت ساز عود شروع خواهیم کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=137952
       
    برچسب ها میلاد درخشانی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *