×
×

برنامه‌های جدید «کوارتت کاسته»

  • کد نوشته: 137401
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۷ام اسفند ۱۳۹۵
  • ۰
  • مدیر نشر «هرمس» از انتشار یک آلبوم جدید تا پایان سال و برگزاری تازه ترین کنسرت «کوارتت کاسته» در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد. رامین صدیقی مدیر موسسه «هرمس» با اشاره به تازه ترین فعالیت های این مجموعه در عرصه موسیقی بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته تا ۱۰ روز آینده آلبوم […]

    برنامه‌های جدید «کوارتت کاسته»
  • مدیر نشر «هرمس» از انتشار یک آلبوم جدید تا پایان سال و برگزاری تازه ترین کنسرت «کوارتت کاسته» در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

    رامین صدیقی مدیر موسسه «هرمس» با اشاره به تازه ترین فعالیت های این مجموعه در عرصه موسیقی بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته تا ۱۰ روز آینده آلبوم موسیقی «هفت جان» با هنرمندی آرشید آذرین توسط موسسه هرمس روانه بازار موسیقی می شود. این آلبوم شامل قطعاتی برای پیانوست که با توجه به حال و هوای متفاوتی که آهنگساز برای قطعات در نظر گرفته می تواند مورد توجه علاقه مندان قرار گیرد.

    وی ادامه داد: نشر هرمس تا پایان سال فقط این آلبوم موسیقایی را روانه بازار خواهد کرد و با توجه به اینکه فرصت دیگری برای انتشار آلبوم وجود ندارد طبیعتا تمامی برنامه ریزی ها به سال آینده طبق پیش بینی هایی که برای کارهای بعدی انجام گرفته، موکول می شود.

    صدیقیدر پایان به برگزاری سری جدید کنسرت های «کوارتت کاسته» در سال آینده اشاره کرد و گفت: برای برگزاری کنسرت کوارتت کاسته برنامه ریزی هایی انجام گرفته که بر اساس آن روزهای ۱۴ و ۱۵ اردیبشهت ماه سال ۹۶ تازه ترین اجرای زنده این مجموعه موسیقایی در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می شود. کارهای نهایی آلبوم جدید این گروه نیز در کشور ترکیه انجام گرفته که به زودی درباره آلبوم جدید اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد گرفت.

    اعضای کوارتت کاسته در کنسرت های گذشته را احسان صدیق نوازنده گیتار الکتریک، مازیار یونسی پیانو و آوا، پیتر سلیمانی‌پور نوازنده ساکسیفون، کلارینت و روزبه فدوی نوازنده درامز تشکیل می دادند.

    این کوارتت که بانی آن احسان صدیق است، در اواخر سال ۹۱ تشکیل شد و موسیقی آنها مبتنی بر خلاقیت گروهی و انفرادیِ اعضایش است و قالب آن از ریتم محلی تا ساخته‌های آزاد را شامل می‌شود. آنها تمایل به خلق آثاری دارند که بازتابنده نگاه امروزی‌شان به موسیقی جهان باشد. کوارتت کاسته گذر خود از میان موسیقیِ دهه ۷۰ میلادی تا آواهای محلی، از موسیقی آوانگارد سده بیستم تا موسیقی جَز معاصر را با چاشنی بداهه‌نوازی به ساختاری شنیداری تبدیل می‌کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=137401
       
    برچسب ها رامین صدیقی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *