×
×

بهاره فیاضی و گوهرناز مسائلی به روی صحنه رفتند

  • کد نوشته: 133092
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۳۰ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • بهاره فیاضی و گوهرناز مسائلی با یادی از استادان بزرگ موسیقی اجرای خود را روی صحنه بردند. به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، شب گذشته اجرای بداهه نوازی بهاره فیاضی و گوهرناز مسائلی در سئانس اول از ششمین شب جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت. فیاضی نوازنده […]

    بهاره فیاضی و گوهرناز مسائلی به روی صحنه رفتند
  • بهاره فیاضی و گوهرناز مسائلی با یادی از استادان بزرگ موسیقی اجرای خود را روی صحنه بردند.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، شب گذشته اجرای بداهه نوازی بهاره فیاضی و گوهرناز مسائلی در سئانس اول از ششمین شب جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت. فیاضی نوازنده تار و سه تار بوده و مسائلی هم نوازنده تنبک و دایره. این دو هنرمند در اجرای بداهه شان که در سه بخش روی صحنه رفت، توانستند رضایت مخاطبان را جلب کنند. در بخش نخست فیاضی به تکنوازی تار پرداخت و در دو بخش بعد مسائلی او را همراهی کرد. در یک بخش همراه با صدای تار او نوای تنبک مسائلی شنیده شد و در بخش دیگر هم دایره.

    این دو نوازنده در دستگاه های چهارگاه، شور و بیات اصفهان قطعاتی را نواختند. بخشی از آواز بیات اصفهان به اجرای قطعاتی در گوشه بیات شیراز با یادی از استاد بیگجه خانی و همراهی ساز دایره اجرا شد و در بخش چهارگاه هم که با ساز سه تار نواخته می شود، فیاضی سه تار به دست گرفت و با اجرای قطعه ای از استاد محمدرضا لطفی بر اساس چهار مضرابی از استاد ابوالحسن صبا یاد این استادان را گرامی داشت.

    بهاره فیاضی از سن ۸ سالگی و با تشویق و همیاری پدر و مادر فراگیری ساز سه تار را آغاز کرده است. او طى این سالها از محضر اساتیدى چون داریوش طلایی، داریوش پیرنیاکان، مسعود شعارى و همچنین از محضر حسین علیزاده بهره بسیار برد و نیز مدتى زیر نظر محمدرضا درویشى تئورى موسیقى و سلفژ را فرا گرفت. فیاضی همچنین لیسانس موسیقى از دانشکده هنرهاى زیبا دانشگاه تهران است و در چند دوره جشنواره موسیقى عنوان بهترین نوازنده تار را از آن خود کرده است.

    گوهرناز مسائلی هم فارغ التحصیل موسیقی از دانشکده هنر و معماری بوده و نواختن تنبک را نزد استادان بزرگ این عوصه آموخته است. در نواختن دف شاگرد بیژن کامکار بوده و نواختن نقاره را هم نزد وحید اسدالهی آموخته است. این نوازنده جوان با گروه بانوان شیدا به سرپرستی محمدرضا لطفی هم همکاری داشته است.

    https://musiceiranian.ir/?p=133092
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *