×
×

برای میراث‌دار گرانسنگ نغمه‌های اصیل دینی و آیینی

  • کد نوشته: 125332
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲ام آذر ۱۳۹۵
  • ۰
  • مدیران دو نهاد فرهنگی هنری با انتشار پیام های جداگانه درگذشت استاد سلیم موذن زاده اردبیلی مداح پیشکسوت کشورمان را تسلیت گفتند. بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران و سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران با انتشار پیام های جداگانه درگذشت استاد سلیم موذن زاده اردبیلی مداح و پیرغلام حسینی را تسلیت […]

    برای میراث‌دار گرانسنگ نغمه‌های اصیل دینی و آیینی
  • ۲۲۸۱۷۴۴مدیران دو نهاد فرهنگی هنری با انتشار پیام های جداگانه درگذشت استاد سلیم موذن زاده اردبیلی مداح پیشکسوت کشورمان را تسلیت گفتند.

    بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران و سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران با انتشار پیام های جداگانه درگذشت استاد سلیم موذن زاده اردبیلی مداح و پیرغلام حسینی را تسلیت گفتند.

    در متن پیام بهرام جمالی آمده است:

    « بسم الله الرحمن الرحیم / انالله و انا الیه راجعون

    در گذشت استاد فرهیخته و پیر غلام اهل بیت علیهم السلام «سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی» که در هنر عالمانه مداحی و ستایشگری فضایل و مناقب ائمه اطهار علیهم السلام با نوای داوودی خویش ازهیچ مجاهدتی دریغ نکرد و موسیقی وی از روح پاک و سلیم او برخواسته و شاهدی بر ارادت خالصانه وی بود را به عاشقان مکتب حسینی و جامعه شاعران و مداحان کشور به ویژه خانواده معظم ایشان تسلیت عرض می نمایم و از خداوند منان برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبری الهی مصداق آیه مبارکه و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون را خواستارم.»

    عباس سجادی هم در پیام خود آورده است:

    « درگذشت استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی مرصع‌خوان صاحب نام کشور را به ارادتمندان و عاشقان اهل‌بیت(ع) به ویژه فرزند هنرمندش جناب آقای ودود موذن ، تسلیت می‌گویم. بی‌تردید این میراث‌دار گرانسنگ نغمه‌های اصیل دینی و آیینی برآمده از خانواده جلیل‌القدر موذن‌زاده اردبیلی نقش بی‌بدیلی در حفظ و اشاعه‌ی الحان تاثیرگذار آیینی داشته و خواهد داشت. این مرصع‌خوان بی‌مانند با تسلط بر نغمه‌های فارسی، ترکی و عربی تلفیقی از همه‌ی این‌ها را با شناخت دقیق از فرهنگ و تاریخ شیعه می‌آمیخت و آثاری بی مانند تولید و اجرا می‌کرد که می‌تواند سرمشق مداحان و نغمه‌خوانان جوان باشد.

    بی تردید فقدان ایشان درشرایطی که نغمه های اصیل دینی وآیینی دستخوش آسیب های جدی است ضایعه ای جبران ناپذیراست. یادش گرامی و روحش شاد.

    https://musiceiranian.ir/?p=125332
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *