×
×

جمعه ۲۶ شهریور ماه در فرهنگسرای نیاوران

  • کد نوشته: 118956
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۹ام شهریور ۱۳۹۵
  • ۰
  • کنسرت و رونمایی آلبوم «بیست» از گروه اسکاندیناویایی «بازار بلو» اواخر شهریور ماه سال جاری در «فرهنگسرای نیاوران» برگزار می شود.
    +رامین صدیقی: بازار بلو از جاذبه جادویی موسیقی و تاثیر اسرارآمیز آن بر زندگی میگوید

    جمعه ۲۶ شهریور ماه در فرهنگسرای نیاوران
  • tnکنسرت و رونمایی آلبوم «بیست» از گروه اسکاندیناویایی «بازار بلو» اواخر شهریور ماه سال جاری در «فرهنگسرای نیاوران» برگزار می شود.

    به گزارش خبرنگار سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، جمعه ۲۶ شهریور ماه، «فرهنگسرای نیاوران» تهران برای مراسم رونمایی آلبوم جدید گروه «بازار بلو» -سوئد- با عنوان «بیست» که به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیسشان منتشر می شود، میزبان آنها و علاقمندان موسیقی خواهد بود.

    یوهان هدین (نیکل هارپا)، بیورن مه یر (گیتار باس، باس ماندولا) و فردیک ژیل (پرکاشن) اعضای گروه «بازار بلو» را تشکیل می دهند.

    رامین صدیقی، مدیر «نشر هرمس» درباره این گروه که در ادامه پروژه شنیداری «۱۵ سال بازی گوش» به اجرای کنسرت می پردازند، عنوان کرده است: «بازار بلو از جاذبه جادویی موسیقی و تاثیر اسرارآمیز آن بر زندگی میگوید. هرچند آنها عمیقاً وامدار سنت های قدیمی اسکاندیناوی هستند اما تلاش دارند تا بیانی امروزی از مقام ها، ریتم ها و الگوهای موسیقایی موطنشان ارائه دهند. محور ملودیک آثار بازار بلو برعهده «نیکل هارپا» است که نوعی ساز زهی مشابه ویلن با کلیدهای متعدد برای تغییر نت می باشد. این ساز از سنت موسیقایی شمال اروپا در قرون وسطی بجای مانده. البته «بازاربلو» خود را تنها محدود به سنت های موسیقایی اسکاندیناوی نمی داند و محملی است برای تجربیات گوناگون و تبادل آزادانه ایده های خلاقه که در آن میتوان رگه هایی از انواع سبک ها را کشف کرد. بیست سال سابقه دوستی و همکاری در این گروه، این سه هنرمند را به چنان درکی عمیق از روحیات یکدیگر رسانده که در نهایت شنونده را با فضایی یکپارچه و صمیمی مواجه میکند. علاقمندان موسیقی شاید حضور این گروه در سالهای ۱۳۸۵ و ۱۳۹۰ را در تهران و همچنین آلبوم «گمشده» (نشر موسیقی هرمس) را به یاد داشته باشند و امسال، همزمان با کنسرت پیش رو، آلبوم جدید این گروه با عنوان «بیست» (به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس گروه) نیز رونمایی خواهد شد.»

    شایان ذکر است که کنسرت و رونمایی آلبوم «بیست» از گروه «بازار بلو» ساعت ۲۱ از تاریخ ۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۵ در «فرهنگسرای نیاوران» برگزار می شود و بهای بلیت آن ۸۰ و ۹۰ هزارتومان می باشد.

    https://musiceiranian.ir/?p=118956
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *