×
×

هدیه‌ای برای سلیمی و تیم محمد بنا

  • کد نوشته: 117642
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۸ام مرداد ۱۳۹۵
  • ۰
  • امید نعمتی خواننده کنسرت گروه «پالت» شب گذشته قطعه «سال تا سال» را به بهداد سلیمی و تیم محمد بنا تقدیم کرد. فستیوال موسیقی «بارانا» شب گذشته ۲۷ مرداد ماه با گروه «پالت» در کاخ نیاوران خودنمایی کرد. در ابتدای این رویداد قبل از اینکه امید نعمتی و گروهش روی صحنه بیایند صدایی از سمت […]

    هدیه‌ای برای سلیمی و تیم محمد بنا
  • امید نعمتی

    امید نعمتی

    امید نعمتی خواننده کنسرت گروه «پالت» شب گذشته قطعه «سال تا سال» را به بهداد سلیمی و تیم محمد بنا تقدیم کرد.

    فستیوال موسیقی «بارانا» شب گذشته ۲۷ مرداد ماه با گروه «پالت» در کاخ نیاوران خودنمایی کرد. در ابتدای این رویداد قبل از اینکه امید نعمتی و گروهش روی صحنه بیایند صدایی از سمت چپ محدوده محوطه کاخ نیاوران توجه همه را به خود جلب کرد. این صدا متعلق به حسن عبدی بود که آوازش با خوانش شعری از شاهنامه در محوطه طنین انداز شد.

    پس از او شروین وکیلی روی صحنه آمد و دقایقی به صحبت با حضار پرداخت. وی بیان کرد: الان وقتش رسیده از خودمان بپرسیم که هستیم؟ البته تعاریف و پاسخ هایی برای این پرسش به ما داده می شود که کمی مشکوکند و بیشتر ایجاد پرسش می کنند.

    وی گفت: اگر چه زمان کوتاه است اما وقت برای پرسش من کیستم همیشه وجود دارد. کل تاریخ ایران بر ۳ ویژگی استوار است. مهر، داد و دهش یا گشاده دستی همان ویژگی که فریدون به آن شهرت داشت.

    حدود ساعت ۲۲ امید نعمتی و گروهش روی صحنه آمدند و با قطعه فولکلور «مقدمه لیلی» کارشان را آغاز کردند و با «رفیق روز جنگ» و «یادگار دوست» فضایی مهیج و شاد را در کاخ نیاوران رقم زدند.

    پس از خواندن این قطعه امید نعمتی به حضار سلام کرد و با تشکر از فستیوال «بارانا» برای برگزاری این رویداد هنری افزود: از برادران پورناظری تشکر می کنم و خوشحالم موزیسین های قدیمی و جدید که ما باشیم و جدیدتر از ما در این فستیوال شرکت کردند و امیدوارم این برنامه ها ادامه دار باشد.

    بعد از آن قطعه «ماهی و گربه» خوانده شد و نعمتی اشاره کرد که شهرام مکری هم در جمع ما حضور دارد. «لیلی»، «مثلث» و «دلم می خوادت» با همخوانی علاقمندان اجرا شد.

    برای اجرای «از سرزمین های شرقی» شقایق صادقیان نوازنده فلوت هم به گروه پیوست. سپس نعمتی اشاره کرد که قطعه «یه شب مهتاب» را برای اینکه یادی از فرهاد مهراد کنیم می نوازیم. وی در سخنانی اشاره کرد: قطعا من هرچه تمرین کنم به پای او نمی رسم فقط برای اینکه یادی از او کنیم این جسارت را به خرج دادم.

    حضور پیش بینی نشده مهدی ساکی از دیگر اتفاقات این کنسرت بود که با خوانش یک داستان و سپس قطعه فولکلوریک توجه همه را به خود جلب کرد. پس از آن نعمتی آهنگ خاطره انگیز قدیمی «برگ خزان» را خواند و با اجرای «خانه بر دوش» از عباس مهرپویا نیز یاد کرد. پس از آن بیان کرد که می خواهد آهنگ بعدی را به بهداد سلیمی و محمد بنا و تیمش تقدیم کند و اظهار کرد که می خواهیم به گوش ورزشکاران برسانیم که هر اتفاقی هم بیفتد آنها قهرمان های ما هستند. در پی آن صحبت همه را به شنیدن قطعه «سال تا سال» دعوت کرد.

    امید نعمتی همچنین نادر مشایخی، رسول صدرعاملی، کمال تبریزی، اصغر دشتی، رضا درمیشیان و بابک برزویه را به عنوان مهمانان ویژه شب گذشته معرفی کرد. وی با ذکر خاطره ای از دوران کودکی اش گفت: وقتی بچه بودم به کنسرت کامکارها رفتم و بعد از آن شب آنقدر هیجان داشتم که با در آهنی سوهان شروع کردم به دف زدن تا یک روز که شاگردشان شدم. خوشحالم که امروز خانواده کامکارها مهمان ما هستند.

    وی ادامه داد: ۳ اسطوره از کودکی در زندگی من وجود داشتند سوپرمن، مارادونا و بیژن کامکار. آن دو هیچوقت به کنسرت من نیامدند اما خوشحالم که دست کم می توانم میزبان بیژن کامکار باشم. نعمتی همچنین با اشاره به اینکه پدر و مادرهای اعضای گروهش در این جمع حضور دارند و امشب تولد پدر یکی از آنهاست با تشویق حاضران و شنیدن قطعه «تولد» روبرو شد. او همچنین یکی از قطعاتی را که به تازگی برای «پالت» ساخته بود خواند و سپس «تاصبح فردا» را اجرا کرد.

    نعمتی همچنین قبل از خواندن «سربازی سر بازی سرسره بازی» بیان کرد: به خودمان نگاه نکنیم که در امنیت کامل می توانیم کنسرت برگزار کنیم. دنیا انگار جای قشنگی نیست. این قطعه را تقدیم می کنم به همه کسانی که شهرشان را از دست دادند و یا دیارشان طوری عوض شده که انگار دیگر خانه شان نیست.

    در حسن ختام این کنسرت «هزارتا قصه» با همخوانی حاضران و یادی از برنامه عروسکی «خونه مادربزرگه» اجرا شد و نعمتی با اجرای «نرو بمان» از همه خداحافظی کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=117642
       
    برچسب ها امید نعمتی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *