×
×

از سوی «هرمس»

  • کد نوشته: 101488
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۴ام اسفند ۱۳۹۴
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «چهارشنبه سوری» به آهنگسازی ثمین باغچه بان هفته آینده توسط نشر هرمس وارد بازار موسیقی می شود. رامین صدیقی، مدیر نشر هرمس با اعلام این خبر گفت: این آلبوم در ژانر موسیقی کودک است که در دهه ۶۰ توسط ثمین باغچه بان آهنگسازی شده و قرار است هفته آینده منتشر شود. وی در […]

    از سوی «هرمس»
  • baghchebanآلبوم موسیقی «چهارشنبه سوری» به آهنگسازی ثمین باغچه بان هفته آینده توسط نشر هرمس وارد بازار موسیقی می شود.

    رامین صدیقی، مدیر نشر هرمس با اعلام این خبر گفت: این آلبوم در ژانر موسیقی کودک است که در دهه ۶۰ توسط ثمین باغچه بان آهنگسازی شده و قرار است هفته آینده منتشر شود.

    وی در ادامه افزود: این اثر توسط پسر ثمین باغچه بان یعنی کاوه باغچه بان همراه با ارکستر استانبول ضبط و رهبری شده و در ایران منتشر می شود.

    صدیقی با اشاره به اینکه ضبط و اجرای این اثر نزدیک یک سال طول کشید،خاطرنشان کرد: آلبوم چهارشنبه سوری ۸ قطعه موسیقی دارد که آهنگسازی و ترانه سرایی آن توسط خود آقای باغچه بان صورت گرفته است.

    از آثار معروف باغچه‌بان، آلبوم «رنگین کمون»، برای کودکان است که با همکاری ارکستر سمفونیک رادیو وین به رهبری توماس کریستین داوید، گروه همسرایان میترا به رهبری اِولین باغچه‌بان اجرا و ضبط شده است. ثمین باغچه‌بان و خانواده‌اش چند سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران برای همیشه به ترکیه مهاجرت کردند. او در ۲۹ اسفند ۱۳۸۶ در استانبول درگذشت.

    https://musiceiranian.ir/?p=101488
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *