دسته: مصاحبه

اسکرول خبر
گفتگوی «موسیقی ایرانیان» با «مُعَنّی جِهاد» نوازنده عود عراقی، با نگاهی به «خاطرات بغدادیه»

مُعنی جِهاد، نوازنده عود اهل عراق، در پرونده هنری-موسیقایی اش همکاری با گروه‌های اماسی الشرق، العود الذهبی، منیر بشیر، آنانا و کنسرت‌های متعددی به صورت تکنوازی و گروه‌نوازی در کشورهای سوریه، اردن، فرانسه، مصر، ایران، بلژیک، هلند، سوئد و غیره را به ثبت رسانده است. از او همچنین دو آلبوم به همراه گروه همنوازان منیر بشیر، از سوی وزارت فرهنگ عراق تحت عنوان تجلیات عود و حکایت عود و سه آلبوم تک‌نوازی حالت صحت، شناشیل بغدادیه و تکنو عود و نیز آلبومی با عنوان شواطی الحب از گروه آنانا توسط جشنوارۀ موازین مراکش منتشر شده است.

اخبار
صادق شیخ زاده: موسیقی میراث خانوادگی هیچ کس نیست | کسب جوایز موسیقی برایم انگیزه پیشرفت بوده

سومین قسمت از فصل اول «آواهای طهران» به کارگردانی ابراهیم مولائی، اجرای علی اکبر رهنمائی و تهیه کنندگی سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان با مشارکت و حمایت دبیرخانه ستاد راهبری مرکزی ساماندهی مشارکتهای اجتماعی در محلات شهر تهران، منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

اخبار
یک موزیسین بعداز ۲۰ سالگی شانسی برای قهرمانی نخواهد داشت

شهرکی (مدرس و نوازنده) درباره زمان درست یادگیری موسیقی می‌گوید: در موسیقی کسی را سراغ ندارم که آموزش را در کودکی آغاز نکرده نباشد و در بزرگسالی به جایی رسیده باشد. همیشه به شاگردانم می‌گویم هر اتفاق مثبتی که قرار است برایتان در زمینه موسیقی رخ دهد زیر بیست سال است. یعنی اگر تا بیست‌سالگی به سطح و مرتبه‌ای که می‌خواهید برسید،‌ رسیده‌اید. در غیر این صورت شانسی برای موسیقی‌دان شدن نخواهید داشت.

اسکرول خبر
عشق، موسیقی و فوتبال از نگاه سهراب کاشف و همسر کرواتش

سهراب کاشف که اولین کار خود را با آهنگسازی در سن یازده سالگی آغاز کرد و حالا جز ۱۰ رهبر برجسته جهان است معتقد است آدم‌ها به مرور مسیرشان را پیدا می‌کنند چرا که دائما در حال تغییرند. او از سیر تحولی خود و جایگاه امروزی‌اش می‌گوید.

اخبار
ضرورت بهره گیری دوباره از ترانه سرایان در ساخت تصانیف در گفتگو با «امیر اثنی عشری»

امیر اثنی عشری خواننده آواز ایرانی می‌گوید برای ماندگاری آثار جدید باید در کنار این فرم از تصنیف‌سازی که استفاده از غزل کلاسیک هست و در جای خودش هم می‌تواند زیبا باشد دوباره از ترانه‌سرا‌ها استفاده کنیم.

اخبار
مرتضی گودرزی در گفتگو با موسیقی ایرانیان: موسیقی باکیفیت از جامعه شاد تاثیر می‌گیرد/ موسیقی ایران در خلأ است و هیچ امیدی به پر شدن آن نیست

مرتضی گودرزی می‌گوید جای شادی در جامعۀ امروزی خالی است پس در آثار هنرمندان هم وجود ندارد، به دلایل کاملاً واضح و معلوم جامعۀ ما درگیر است و حال خوبی ندارد.

اخبار
حسین علیشاپور در گفتگو با موسیقی ایرانیان: دهه ۳۰ تا ۵۰ دوران طلایی موسیقی ایران بود

حسین علیشاپور می‌گوید اهمیت دادن به موسیقی و ارج نهادن به هنرمند اعم از آهنگساز و ترانه‌سرا در جامعه باعث شد که در یک برهه از تاریخ ایران بین سال‌های ۳۰ تا ۵۰ به عنوان دوران طلایی باشد.

اخبار
فرید الهامی در گفتگو با موسیقی ایرانیان: ملودی‌های درجۀ چندم نسل‌های گذشته تبدیل به موسیقی‌های امروزی شده است / خوانندگان نسل جدید فقط به بیزنیس فکر می‌کنند

فرید الهامی می‌گوید دلیل ماندگار شدن موسیقی گذشتگان احساس درونی آثارشان بوده زیرا بیش از حد صداقت داشته‌اند.

اسکرول خبر
ابراهیم قنبری‌مهر
گفت و گو با «ابراهیم قنبری‌مهر» نوازنده ویولن و مبتکر سازسازی به بهانه زاد روز این هنرمند ماندگار

ندا سیجانی: در کوچه پس کوچه‌های این شهر و درمیان هیاهوی پرتلاطم روزگار، بزرگمردی زندگی می‌کند که بی‌تردید مهر و مهربانی برازنده نام و هنر اوست؛ استاد ابراهیم قنبری‌ مهر، او که نقش جان بر تارک دل می‌زند…

اسکرول خبر
حسام‌الدین سراج
گلایه‌های حسام‌الدین سراج از وضعیت این‌روزهای موسیقی ایران: موسیقی ما را قبضه کرده است

زینب مرتضایی فرد: در هیاهوی یک عصر تابستانی می‌شود میزبان حسام‌الدین سراج بود، پای حرف هایش نشست، با خیال آسوده بحث کرد و سوال پرسید. او یا صریح و صادقانه جواب می‌دهد یا کاملا شفاف بیان می‌کند که قصد پرداختن به چنین موضوعی را ندارد، همین صداقت و صراحت از همان ابتدا خیالت را آسوده می‌کند که می‌توانی گفت‌وگویی متفاوت داشته باشی. در گفت‌وگوی پیش‌رو هم‌چنین اتفاقی افتاد و مهدی عرفاتی مدیر مسؤول و سردبیر روزنامه، محمد صادق علیزاده دبیر گروه فرهنگ و هنر و بنده به‌عنوان خبرنگار این گروه نشستیم و صریح و شفاف با سراج صحبت کردیم…

اخبار
مهدی آذرسینا
مهدی آذرسینا: نوازندگی شکلی نمایشی پیدا کرده/ معیارهای ذهنی جامعه به لحاظ موسیقایی بهم ریخته‌ است/ نوآوری کار هرکسی نیست/ می‌خواستم به موسیقی کلاسیک ایرانی وفادار باشم

مهدی آذرسینا درباره فعالیت‌های هنری‌اش در شهر تبریز می‌گوید: آن زمان که به تبریز رفتم گروهی متشکل از سازهای ایرانی تشکیل دادیم که به موسیقی دستگاهی می‌پرداخت و استاد بیگجه‌خانی نیز تشریف داشتند. از تهران نیز خوانندگانی با ما همکاری می‌کردند مثلا آقای رضوی سروستانی برای دو کار دعوت شدند. ارکستر ملی تبریز در آن مقطع آثار بلند بالایی عرضه کرد. آثار ارکستر ملی تبریز زنده و تصویری بود. یعنی به استودیوی تلویزیون می‌رفتیم و آثارمان را اجرا می‌کردیم و پخش می‌شد. آن زمان خبری از پلی‌بک و کارهای این چنینی نبود.

تمامی آثار صوتی و تصویری منتشرشده در سایت «موسیقی ایرانیان» تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشند.

جشنواره وب ایران
جشنواره ملی جوان ایرانی