×
×

«مرتضی گودرزی» در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» عنوان کرد:

  • کد نوشته: 63654
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۶ام آبان ۱۳۹۳
  • ۰
  • hot-topic-logoاستاد «ذوالفقار عسکری‌پور»، نوازندهء دو تار جنوب خراسان، در بستر بیماری هستند و لحظاتی سخت را در مرزی به باریکی مو از حیات و ممات، سپری می‌کنند.
    +تکنیک‌های خاصی که استاد «ذوالفقار عسکریان» در دوتار نوازی دارند، موجب شده تا نامشان به عنوان یک نوازنده مبـدع و صاحب سبک شناخته شود

    «مرتضی گودرزی» در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» عنوان کرد:
  • ذوالفقار عسگریان

    ذوالفقار عسگریان

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: استاد «ذوالفقار عسکری‌پور»، نوازندهء دو تار جنوب خراسان، در بستر بیماری هستند و لحظاتی سخت را در مرزی به باریکی مو از حیات و ممات، سپری می‌کنند.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، ذوالفقار عسکریان نوازندهٔ بنام دوتار جنوب خراسان چند روزی ست به علت تب شدید وعفونت در بیمارستان صاحب الزمان (عج) مشهد بستری هستند و وخامت حال ایشان به حدی ست که از روز چهارشنبه (بیستم آبان) سطح هوشیاریشان بسیار پایین آمده و قادر به شناسایی نزدیکان خویش نمی‌باشند.

    «مرتضی گودرزی» آهنگساز و نوازنده دوتار خراسان در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار ما، در این زمینه عنوان کرد: «به نظر می‌رسد بیماری و رنجوری تن استاد با شیب تندی در حال پیش روی‌ست، ساعاتی پیش با همسرش در تماس بودم و او با غم و اندوهی عظیم خواست هر چه زود‌تر برای آخرین دیدار با استاد حرکت کنم! من فکر می‌کنم در روزگاری هستیم که میراث فرهنگی ملی ما در حال مرگ و نابودیِ ناگزیر و تدریجی‌ست. کاش فریاد رسی بود. اینان یک به یک از خاک به افلاک می‌روند اما میراث آنان همچون خانواده‌شان بی‌پناه و بی‌کس، سرگردانِ صحراهایِ بی‌کسی می‌شوند.»

    شایان ذکر است که استاد ذوالفقار عسکری‌پور معروف به عسکریان متولد ۱۳۱۱ کاشمر و بزرگ شدهء تربت جام، از سن ۷ سالگی به یاد گیری دوتار نزد پدر پرداخته‌اند. ایشان چند سالی است که در مشهد زندگی می‌کنند. بسیاری از کار‌شناسان موسیقی نواحی ایران، تبحر این استاد پیشکسوت در اجراهای ظریف و سرعتی دوتار را بی‌نظیر می‌دانند.

    ذوالفقار به واسطه زندگی سیاری که داشته‌اند، توانسته‌اند مجموعهء ارزشمندی از موسیقی سراسر خراسان (شمال تا جنوب) را بیاموزند و اجرا کنند و همین ویژگی ایشان را از تمام نوازندگان خراسان متمایز می‌سازد، این هنرمند خراسانی در جشنواره‌های مختلف موسیقیِ داخل و خارج کشور شرکت کرده که ماحصل آن‌ها کسب دیپلم افتخار سومین، چهارمین، پنجمین، و هفتمین جشنواره موسیقی فجر و اجرای برنامه در کشورهایی از جمله ایتالیا، فرانسه، سوییس، هلند و بلژیک است.

    تکنیک‌های خاصی که استاد ذوالفقار عسکریان در دوتار نوازی دارند، موجب شده تا نامشان به عنوان یک نوازنده مبـدع و صاحب سبک شناخته شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=63654
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *