×
×

در گفتگو با شبکه ایران مطرح شد

  • کد نوشته: 41416
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۲ام شهریور ۱۳۹۲
  • ۰
  • نداسیجانی: مجید ناظم پور آهنگساز و نوازنده سازعود (بربط) که چندی پیش آلبوم های «زریاب»،«فلسفه» و«حکمت» را به بازار موسیقی عرضه کرد، انتخاب علی مرادخانی به عنوان معاونت هنری ارشاد را تعبیر شعار تدبیر امید آقای روحانی عنوان می کند. ناظم پور در گفتگو با شبکه ایران دراین باره گفت: با توجه به سوابق آقای […]

  • نداسیجانی: مجید ناظم پور آهنگساز و نوازنده سازعود (بربط) که چندی پیش آلبوم های «زریاب»،«فلسفه» و«حکمت» را به بازار موسیقی عرضه کرد، انتخاب علی مرادخانی به عنوان معاونت هنری ارشاد را تعبیر شعار تدبیر امید آقای روحانی عنوان می کند.

    ناظم پور در گفتگو با شبکه ایران دراین باره گفت: با توجه به سوابق آقای مرادخانی در دفتر موسیقی،ازاینکه ایشان به عنوان معاونت هنری وزارت ارشاد منصوب شدند بسیار خوشحال هستیم. با جرات می توان گفت سابق بر این ایشان کشتی موسیقی را از سیلاب حوادث به خوبی عبور دادند.البته ایشان زمانی که در سمت مدیر موزه موسیقی بودند نیز، این موزه را به یک مکان بسیار فاخر فرهنگی تبدیل کردند.
    وی افزود: این انتخاب در راستای شعارهای «تدبیر و امید» آقای روحانی در دوره انتخابات است و در حال حاضر می بینیم تک تک این شعارها محقق شده و به حقیقت پیوسته است. ما تدبیر آقای روحانی را درانتصابات چه برای وزیرهایی که انتخاب کردند بخصوص آقای جنتی(وزیر ارشاد) و چه انتصاب های آقای جنتی و معاونین ایشان که همه افرادی هستند که سوابق درخشانی فرهنگی دارند دیده ایم. درباره شعار امید نیز باید بگویم ایشان با این انتصابات امید را در دل اهالی موسیقی ایجاد کردند. ما می توانیم آینده فرهنگی این مملکت را آینده روشنی متصور باشیم.

    آهنگساز آلبوم «حکمت» اظهار داشت: امسال با حضور گسترده مردم در انتخابات آن حماسه سیاسی که مدنظر مقام معظم رهبری بود اتفاق افتاد و با این انتصاب های بسیار شایسته ما باید منتظر یک حماسه فرهنگی در عرصه فرهنگی و هنر کشورمان باشیم. مردم باید به توصیه مقام معظم رهبری و مسئولین گوش کنند و در مسیری که دولت تدبیر و امید در پیش گرفته سنگ اندازی نکنند بلکه هر کس هر کمکی که می توانند چه ازجانب هنرمندان و چه از جانب مسئولین انجام دهند تا انشاالله خیلی زود اهدافی که مدنظر ایشان میسر شود.
    این هنرمند با توجه به مشکلات موسیقی و انتخاب جدید معاونت هنری گفت: آقای مرادخانی مشکلات هنر و هنرمند مملکت خویش را می شناسند. اما از نظر من هنرمند که تخصصم در حوزه موسیقی است می گویم اولین مسئله ممیزی ها است که حتما باید در زمینه تولید موسیقی درکشور نظارتی وجود داشته باشد و آثار موسیقایی جدی از این نظارت ها مصون بمانند. همچنین آثاری که مبتذل هستند و محتوای موسیقایی پایین دارند نتوانند از این فیلترها عبور کنند. این خواسته ای است که هر هنرمندی دارد.
    وی افزود: دومین مسئله این است که باید فضایی در جامعه حکمفرما باشد که موسیقی جدی فاخر به مردم معرفی شود. ما موظف هستیم سلیقه مردم را بالا ببریم. این باعث می شود در بازار موسیقی جدی هنرمندان شکست نخورند یعنی آثار فاخر فروش خوبی داشته باشند. الان متاسفانه ما با این مشکل مواجه هستیم که آثار فاخر فروش چندانی ندارند در عوض آثار تجاری که حتی من اسم آن را پاپ نمی گذارم فروش بسیار بالایی دارند. چون تعریفی که من از موسیقی پاپ دارم چیز دیگری است حتی خیلی از این آثار در حوزه موسیقی پاپ نمی گنجد. متاسفانه اینها بازار خوبی در جامعه دارند و سلیقه مردم را پایین آورده اند.
    آهنگساز آلبوم «فلسفه» تصریح کرد: مسئله سوم سالن کنسرت ها است که ما واقعا در این باره مسئله داریم. ما برای یک اجرای خوب فقط یک تالار وحدت داریم که در حد استاندارد است و باید ده ها تالار مانند وحدت در ایران داشته باشیم.
    وی ادامه داد:مسئله بعدی مجوزهای کنسرت است که یک مسیر بسیار پرپیچ و خم را طی می کنیم. امیدواریم با تدبیری که آقای مرادخانی و تیم ایشان در آینده خواهند داشت مسیری طراحی شود که هنرمندان بدون دغدغه مجوز بگیرند و با آرامش خاطر روی صحنه بروند.

    https://musiceiranian.ir/?p=41416
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *