×
×

شهرام ناظری: متاسفانه در ایران خیلی به فرهنگ و مشاهیر ما علاقه‌مند نیستند

  • کد نوشته: 321592
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۸ام آبان ۱۳۹۸
  • ۰
  • مراسم بزرگداشت یک عمر دستاورد ادبی و هنری ژان کلود کریر نویسنده فرانسوی و معرفی پروژه سعدی، خواجو و حافظ به روایت نمایشی ژان کلود کریر با حضور او به عنوان نویسنده فیلمنامه، مهدی حسینی، تهیه‌کننده فیلم، فیلیپ تیبو(سفیر فرانسه در تهران)، شهرام ناظری، نهال تجدد، فاطمه معتمد آریا، علی دهباشی و چندی دیگر در […]

    شهرام ناظری: متاسفانه در ایران خیلی به فرهنگ و مشاهیر ما علاقه‌مند نیستند
  • مراسم بزرگداشت یک عمر دستاورد ادبی و هنری ژان کلود کریر نویسنده فرانسوی و معرفی پروژه سعدی، خواجو و حافظ به روایت نمایشی ژان کلود کریر با حضور او به عنوان نویسنده فیلمنامه، مهدی حسینی، تهیه‌کننده فیلم، فیلیپ تیبو(سفیر فرانسه در تهران)، شهرام ناظری، نهال تجدد، فاطمه معتمد آریا، علی دهباشی و چندی دیگر در مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار شد. در این مراسم شهرام ناظری قسمتی از مثنوی مولانا را به‌صورت زنده خواند و تقدیم به ژان کلود کریر کرد.

    شهرام ناظری نیز در مراسم بزرگداشت ژان کلود کریر گفت: «من سال‌ها پیش از طریق خانم تجدد با او آشنا شدم و باید بگویم همکاری که خانم تجدد با او برای مولاناشناسی انجام دادند به شدت ارزشمند است. به نوعی او  یک پل فرهنگی بین ایران و فرانسه به شمار می‌آیند. متاسفانه در ایران خیلی به فرهنگ و مشاهیر ما علاقه‌مند نیستند. شاید در کشور ما فردوسی، عطار و فرهنگ مهم نباشد اما می‌بینیم در جهان افرادی همچون خانم تجدد و ژان کلود خدماتی را برای شناختن مشاهیر ایران انجام می‌دهند که جای تقدیر دارد. با افراد مختلفی که در جهان درباره مولانا کار کرده‌اند در ارتباط هستم و همکاری‌هایی را انجام داده‌ام. اما بعدها که با ژان کلود آشنا شدم یک چیز شگفت‌انگیزی دیدم که با بقیه فرق می‌کرد. او شعرهای مولانا را با ضرب‌‌آهنگ درستی می‌خواند که من از آهنگ آن متوجه شعر مولانا می‌شدم که این نشان از شناخت درست از مولانا است.»

    ناظری در ادامه بیان کرد: «سخن بسیار است چون درباره زبان فارسی و مولانا است. به طور طبیعی موضوع ارتباط ما ایرانیان مطرح بوده و مایه خوشحالی است که افرادی در خارج به فرهنگ ایران اهمیت می‌دهند و درباره آن کار می‌کنند در صورتی که در کشور ما به این موضوعات اهمیتی نمی‌دهند.»

    https://musiceiranian.ir/?p=321592
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *