×
×

نشست خبری آلبوم راک «دویغولار» برگزار شد!

  • کد نوشته: 309661
  • نرگس ذکایی
  • شنبه, ۱۳ام مهر ۱۳۹۸
  • ۰
  • نشست خبری آلبوم «دویغولار» دومین آلبوم گروه راک «کولگه» در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های بین المللی تبریز برگزار شد.

    نشست خبری آلبوم راک «دویغولار» برگزار شد!
  • نشست خبری آلبوم «دویغولار» دومین آلبوم گروه راک «کولگه» در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های بین المللی تبریز برگزار شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، در ابتدای این مراسم فرهاد امیری آهنگساز و ترانه سرای گروه «کولگه» در مورد این گروه گفت: «گروه ما در سال ۸۴ تشکیل شده و تا الان تغییراتی از بابت ژانر، نفرات و… داشته‌ایم و سعی کردیم مدرن تر بشویم. گرایش کلی گروه و آلبوم‌های ما نگرش اجتماعی است».

    بعد از توضیحات کلی، فرهاد امیری در جواب سوالی در مورد دلایل فعالیت گروه در زمینه راک گفت: «دلیل اصلی این امر سلایق ذاتی عوامل گروه هست و ضمنا جای خالی این سبک از موسیقی را احساس می‌کردیم».

    همچنین وی منشا آفرینش قطعات آلبوم را به کودکان کار، سیل زدگان و… شمرد همچنین گفت: «در این آلبوم قطعات عاشقانه هم داریم تا گوش مخاطب از ترانه‌های سنگین اجتماعی خسته نشود. ضمنا قطعه بی کلامی هم در آلبوم گنجانده ایم . گوزل پری، ایش اوشاخلاری، آل منی باغرینا، دویغولار، ایشیغی گوزلویوردون، کول کیمین، خاطیرلر کوچسی و قرارسیز نام قطعات این آلبوم هستند و وحید جدیری، میلاد عینی، صابر حسین بابایی، فرید علیزاده، امین مرادخانی به عنوان نوازنده در این آلبوم حضور دارند. امید فقیه صدابرداری، میکس و مسترینگ کار را بر عهده داشته و پویا آقاخانی و میلاد عینی بر ضبط این اثر نظرات کرده‌اند. زحمت عکس و ویدئوهای آلبوم را هم سعید الیاسی کشیده است».

    امیری همچنین با اشاره به برنامه‌های گروه «کولگه» برای آینده عنوان کرد: «همیشه فعالیت خواهیم کرد. مراحل مقدماتی آلبوم سوم را شروع کرده‌ایم و در سال ۹۸ حتما کنسرت خواهیم گداشت».

    سپس خواننده گروه «کولگه» سینا صالحی گفت: «از سال ۸۵ آواز رو شروع کردم، البته آشنایی بنده با موسیقی ابتدا با ساز قارمون بوده سپس با پیانو آشنا شدم. مشکلات زیادی برای ادامه راه داشتم حتی میخواستم خوانندگی را رها کنم و برای مدتی هم سمت خوانندگی فارسی رفتم زیرا فکر می‌کردم با موسیقی غمگین در زبان ترکی بازخورد خوبی نخواهم گرفت. اما آشنایی با فرهاد امیری و گروه کولگه راه‌های جدیدی رو پیش پای من گذاشت. باید دید تا کجا میتوانیم مقاومت کنیم، مخاطب جذب کنیم و مردم را با این موسیقی آشتی دهیم».

    در ادامه محمدحسین درابلو مدیر موسسه ندای طنین، منتشر کننده آلبوم دویغولار ضمن تقدیر و تشکر از رسانه های حاضر گفت: «متاسفانه موسیقی‌های راک و جز به حق خودشان در موسیقی ایران نرسیده‌اند و هیچ حمایتی از این نوع موسیقی‌ها وجود ندارد. موسیقی راک اصالت خاصی دارد ولی ما در فهم این نوع موسیقی‌ها بخصوص راک ترکی مشکلات زیادی داریم. برای مثال می‌توان به مشکل ادبیات اشاره کرد که مردم جامعه معنی بسیاری از کلمات ترکی را نمی‌دانند! همچنین ما دانشگاه و مرکز موسیقی هم نداریم. فقط یک دانشگاه موسیقی داریم آن هم در تهران. از دیگر مشکلات این سبک موسیقی می‌توان به اهمیتی که به خوانندگان پاپ داده می‌شود و حمایتی که از آن‌ها برای برگزاری کنسرت انجام می‌شود اشاره کرد. بیشتر موسسات اصلا گروه‌ها و خوانندگان بومی را نمی‌شناسند. در کشورهای دیگر نهادهای رسمی فستیوال‌های بزرگ موسیقی برگزار می‌کنند و مردم انواع موسیقی را می‌شناسند و از بین آن‌ها انتخاب می‌کنند اما در ایران گویا فقط موسیقی پاپ داریم».

    وی در پایان خاطر نشان کرد: «از گروه موسیقی «کولگه» حمایت می‌کنیم زیرا خودمان موزیسین هستیم و از رنجی که گروه‌های بومی برای تولید یک آلبوم می‌کشنند خبر داریم.»

    در بخش پایانی این مراسم فرهاد امیری ضمن تشکر از رسانه ها از مسئولین، صدا و سیما، رسانه ها درخواست حمایت کرد و از مردم نیز خواست تا نگاه عمیقی به موسیقی داشته باشند.

    https://musiceiranian.ir/?p=309661
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *