×
×

آلبوم یازده تصنیف از علینقی وزیری رونمایی شد

  • کد نوشته: 301524
  • نرگس ذکایی
  • شنبه, ۱۶ام شهریور ۱۳۹۸
  • ۰
  • آلبوم یازده تصنیف از علینقی وزیری اثر مجتبی عسگری و ساینا زمانیان با حضور جمعی از هنرمندان در خانه موسیقی رونمایی شد.

    آلبوم یازده تصنیف از علینقی وزیری رونمایی شد
  • آلبوم یازده تصنیف از علینقی وزیری اثر مجتبی عسگری و ساینا زمانیان با حضور جمعی از هنرمندان در خانه موسیقی رونمایی شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، مراسم رونمایی از «آلبوم یازده تصنیف از علینقی وزیری» به سرپرستی و اجرای ساینا زمانیان و خوانندگی مجتبی عسگری با حضور جمعی از هنرمندان و سخنرانی پژوهشگران ۱۴ شهریور ماه در خانه موسیقی رونمایی شد.

    آلبوم یازده تصنیف از علینقی وزیری اثری است با صدای مجتبی عسگری که طرح و سرپرستی اجرای آن بر عهده ساینا زمانیان است. و در مراسم رونمایی این آلبوم هنرمندان و پژوهشگرانی همچون محمدرضا فیاض، بابک خضرایی و امیر شریفی سخنرانی کردند.

    ساینا زمانیان درباره این آلبوم می‌گوید: «مجموعه حاضر بازنوازی یازده تصنیف از آثار وزیری است که همگی در کتاب دستور تار متوسطه نیز آمده‌اند. دلیل انتخاب این یازده تصنیف توجه و تاملی دیگر به به این کتاب آموزشی بوده است.

    ضمن اینکه این آثار نسبت به دیگر ساخته‌های وزیری کمتر شنیده شده‌اند. این اجرا داعیه در احیای سبک نوازندگی یا سیاق گروه‌نوازی وزیری ندارد. هدف از تولید آن، ارجاع به قطعاتی فراموش‌شده از تاریخ تصنیف‌سازی ایران و ارائه نمونه‌ای صوتی برای دقت نظر در شیوه ملودی‌پردازی شایان توجه یکی از مهم‌ترین موسیقی‌دانان ایران بوده است.»

    از نوازندگان این آلبوم می‌توان به ساینا زمانیان، یاسمین شاه‌حسینی، پگاه زهدی، متین آهنگری، چکاد فشارکی و شایان یزدی زاده اشاره کرد و این اثر توسط نشر ماهور منتشر شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=301524
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *