×
×

ماجراهای مری پاپینز و آقای بنکس به تالار وحدت می‌رود

  • کد نوشته: 301076
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۵ام شهریور ۱۳۹۸
  • ۰
  • نمایش موزیکال «مری پاپینز» به کارگردانی احمد سلیمانی از آبان‌ماه در تالار وحدت اجرا خواهد داشت.  

  • طراحان نور، چهره‌پردازی، جلوه‌های ویژه و بصری «مری پاپینز» معرفی شدند.

    نمایش موزیکال «مری پاپینز» به کارگردانی احمد سلیمانی از آبان‌ماه در تالار وحدت اجرا خواهد داشت.

    طراح نور نمایش «مری پاپینز» «مرتضی نجفی» است که پیش از این طراحی نمایش‌هایی  همچون «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد»   «بینوایان» و «الیور توییست» در کارنامه خود دارد؛ او برای اولین بار در ایران از چراغ‌های اسکای پنل Arri light برای نورپردازی الیور توییست استفاده کرد.

    «لعیا خرامان» طراح گریم «مری پاپینز» پیش از این گریم نمایش‌های ابلوموف، شاه‌ماهی، نوای اسرارآمیز، تن شوری و… را نیز طراحی کرده است و جایزه سیمرغ جشنواره تئاتر فجر را در کارنامه خود دارد.

    «آرش آقابیک» که علی‌رغم سن کم با طراحی جلوه‌های ویژه برای فیلم‌هایی مثل «شبی که ماه کامل شد»، «متری شیش و نیم»، «سرخپوست»، «هفت ماهگی»، «رگ خواب»، «یک روز به‌خصوص» و «خفگی» در سینما به شهرت رسیده و برای سه عنوان آخر سیمرغ بلورین فجر را نیز دریافت کرده است؛ طراحی جلوه‌های ویژه نمایش «مری پاپینز» را به کارنامه کاری خود اضافه خواهد کرد.

    همچنین طراح ویدئو این نمایش فراز اسکندری است که پیش از  این طراح ویدئو  نمایش های بسیاری از جمله نمایش «بینوایان» و نمایش «نامبرده» بوده است. اسکندری برنده جایزه بهترین تیتراژ از جشن خانه سینما و برنده جایزه بهترین دستاورد هنری جشن نویسندگان و منتقدین سینما نیز در کارنامه اش ثبت شده است.
    این نمایش اقتباسی آزاد از مجموعه داستان‌های مری پاپینز -نوشته پاملا تراورس و با ترجمه احمد کولیوندی- و همچنین ترانه‌سرایی و دراماتورژی محمد رضا کوهستانی است، داستانی که نیم‌قرن پیش دستمایه ساخت فیلم موزیکال مری پاپینز -یکی از مشهورترین فیلم‌های موزیکال تاریخ سینما- شد و داستان دیدار پرستار کودکان «مری پاپینز» با خانواده آقای بنکس را روایت می‌کند؛ حضور مری پاپینز در خانه آقای بنکس، سرآغاز اتفاقات اسرارآمیزی می‌شود و همه چیز را دستخوش تغییر می‌سازد.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=301076
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *