×
×

گفت و گو با نامی محمدیان خواننده پاپ-کلاسیک:

  • کد نوشته: 183567
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۹ام تیر ۱۳۹۷
  • ۰
  • خواننده جوان موسیقی پاپ-کلاسیک کشورمان از زمانی که آلبوم پرسرو صدای خود را در سال ۱۳۹۲ و با حضور چهره های مطرح این حوزه منتشر کرد، همواره جز خوانندگانی بوده که بازار بحث درباره اش داغ بوده است. مباحث پیرامون این خواننده به قیمت نجومی آلبوم اول او بازمی گردد که قرار است همین روند در جدیدترین آلبوم وی نیز ادامه داشته باشد.

    گفت و گو با نامی محمدیان خواننده پاپ-کلاسیک:
  • خواننده جوان موسیقی پاپ-کلاسیک کشورمان از زمانی که آلبوم پرسرو صدای خود را در سال ۱۳۹۲ و با حضور چهره های مطرح این حوزه منتشر کرد، همواره جز خوانندگانی بوده که بازار بحث درباره اش داغ بوده است. مباحث پیرامون این خواننده به قیمت نجومی آلبوم اول او بازمی گردد که قرار است همین روند در جدیدترین آلبوم وی نیز ادامه داشته باشد.

    در همان سال نقدهایی به وی و قیمت آلبوم گرانش وارد شد اما این انتقادات نتوانست جلوی فعالیت های او با همان روال را بگیرد و این خواننده امروز نیز آلبوم در دست انتشاری دارد که رکورددار هزینه سنگین است و در واقع آمده است تا رکورد آلبوم قبلی خود را بزند.

    *زمان زیادی از انتشار آلبوم قبلی شما می گذرد! این عدم حضور شما در بازار موسیقی دلیل خاصی دارد؟
    اینکه طی این مدت در فضای موسیقی نبوده ام، به مسایل شخصی باز می گردد. البته که احساس می کردم وقتی حرفی برای گفتن نباشد ، لازم نیست حرفی زده شود و چون خواننده حرفش را با موسیقی اش می زند، ترجیح دادم زمانی به عرصه بیایم که حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشم. اساسا بر این باور هستم که اگر قرار است کاری انجام شود باید به بهترین وجه ممکن انجام شود اگر نه انجام نشدن آن بهتر و ارزنده تر از انجام شدنش است. بعد این مدت با فعالیت هایی که در زمینه موسیقی و انتشار تک آهنگ داشتم به این نتیجه رسیدم که ترکیبی از موسیقی ایران و کشور عزیز هند را در قالب یک آلبوم ارائه و منتشر کنم.

    *ترکیب یا تلفیق؟
    واقعیت این است که به نوعی از همکاری موزیسین های کشور عزیز هند بهره مند شده ام و در همکاری با آنها به اجرای چندین قطعه موسیقی هندی پرداخته ام . مقوله تلفیق ، مقوله ای جداست که فکر میکنم به دور از این آلبوم باشد. در واقع یک آلبوم با ترکیبی از موسیقی ایران و کشور عزیز هند است. یعنی بخشی از این آلبوم موسیقی کشور عزیز هند و بخشی دیگر را به موسیقی ایران اختصاص داده ایم.

    *یعنی هیچ جای این آلبوم شاهد تلفیق موسیقی ایرانی و هندی نخواهیم بود؟
    اجازه بدهید آلبوم منتشر شود تا بعدا درباره این مقوله ها بحث کنیم. ضمن اینکه موسیقی ایران و کشور عزیز هند هر دو موسیقی شرقی هستند و فضای آنها از هم دور نیست. ناگفته نماند که عمده تفاوت هایی نیز با هم دارند که همین وجه تمایز آنها را زیبا و شنیدنی کرده است . چرا که اگر کاملا شبیه هم بودند، رنگ و بویی نداشته و قابل شنیدن نبود.

    * چرا صرفا به موسیقی ایران نپرداختید؟
    به این دلیل که من عاشق موسیقی کشور عزیز هند هستم و دوست داشتم تجربه های جدید داشته باشم .علاقه شخصی من به کشور عزیز هند و موسیقی آن موجب شد تصمیم بگیرم آلبوم دوزبانه منتشر کنم که این اتفاق اقتاد و در این آلبوم بیشترین فضا متعلق به موسیقی کشور عزیز هند است. امیدوارم اتفاق خوبی در عرصه موسیقی باشد.

    *فکر می کنید واقعا جای چنین آلبوم هایی در عرصه موسیقی ایران خالی باشد؟
    هر نوع موسیقی و هر آلبومی با هر سبک و سیاقی برای ذائقه شنیداری مردم لازم است. مردم باید موسیقی خوب را بشنوند و این حق آنهاست که از تنوع شنیداری برخوردار باشند تا بتوانند دست به انتخاب بزنند و موسیقی دلخواه خود را از لابلای انواع مختلف موسیقی انتخاب کنند.

    فضا باید به قدری باز باشد که انواع و اقسام سبک های موسیقی را در خود جای دهد تا تمامی سلیقه ها را در بر بگیرد. ما باید تمامی مردم را با تمامی سلیقه هایی که دارند، در نظر داشته باشیم اگر نه باید برای خودمان بسازیم و بخوانیم و کار منتشر کنیم.متاسفانه در حال حاضر در ایران این امکان فراهم نیست و همواره یک نوع موسیقی کلیشه ای به خورد مردم داده می شود.

    *با این شرایط انتشار آلبوم می تواند ریسک بزرگی باشد اینطور نیست؟
    ریسک برای چه کسانی؟ کسانی که به فکر درآمدزایی از انتشار آلبوم هستند قطعا انتشار آلبوم در چنین شرایطی برایشان ریسک است . چون ممکن است آلبوم نتواند از فروش خوب و قابل توجهی برخوردار باشد. به همین دلیل باید قبل از انتشار آلبوم خیلی از جوانب امر را در نظر بگیرد تا بعداز انتشار آن با مشکلات مواجه نشود.

    *به هر حال کسانیکه فعالیت هنری و از جمله موسیقی دارند ، باید به مسایل مالی کارهایی که انجام می دهند نیز فکر کنند. بخش در آمدزایی یک اثر هنری، مهم ترین بخش در چرخه اقتصادی هنر است.
    بله ولی نباید تمام هم و غم یک موزیسین، خواننده و کلا هنرمند این باشد که کارش خوب در آمد داشته باشد و با موفقیت اقتصادی همراه باشد. بهترین کار این است که خواننده یا آهنگساز تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر شدن کارخود بکند و به این ترتیب بهترین نتیجه را نیز خواهد گرفت که این نتیجه نهایتا با درآمدزایی نیز منجر می شود. صرفا به فکر درآمد اگر باشیم هیچ کاری به خوبی پیش نخواهد رفت.

    *فکر می کنید کارهای شما به جایی برسد که درآمدزا شوند؟

    نه من! بلکه هر خواننده ای که کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام بدهد، می تواند شاهد درآمدزایی نیز باشد. من بیش همانطور که قبل نیز گفتم میگویم که به درآمد کارهایم فکر نمیکنم بلکه به ماندگاری آنها می اندیشم. برایم مهم نیست که یک آلبومم چقدر برایم پول می آورد،بلکه آنچه مهم است این است که چقدر از مردم آن را گوش می کنند و چندین و چند سال باقی می ماند.اینکه یک کار تا سالهای سال پس از یک خواننده باقی بماند ارزش بیشتری دارد تا اینکه فقط به جنبه درآمدزایی آن توجه شده باشد.

    * با این حساب برای ماندگاری قطعا کارهایی کرده اید.
    فقط و فقط سعی می کنم کارهای درخورتوجه و با کیفیت تولید و منتشر کنم. کارهایی که از دل مردم باشند و با احترام به آنها و سلیقه اشان ساخته شده باشند. عموما اینگونه کارها هستند که ماندگار می شوند و صاحبشان را زنده نگاه می دارند. امیدوارم کارهای من اینگونه باشند و سالهای بعد توسط مردم زمزمه شوند که این آرزوی هر هنرمندی است.

    https://musiceiranian.ir/?p=183567
       
    برچسب ها نامی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *