×
×

به سرپرستی کامبیز گنجه‌ای و با حضور حسین رضایی‌نیا و مرشد مهرگان

  • کد نوشته: 178883
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۸ام اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰
  • تور کنسرت کوبه‌ای «سماع کوبان»‌ به سرپرستی «کامبیز گنجه‌ای» چهاردهم اردیبهشت ماه از شهرستانِ گرگان آغاز خواهد شد. در این کنسرت‌ها این هنرمند به همراه «حسین رضایی‌نیا» و «مرشد مهرگان» به اجرای قطعاتی از کوبش تنبک ،دف،ضرب زورخانه ،بندیر و داربوکا خواهد نواخت. «سماع کوبان» در این کنسرت‌ها بداهه‌نوازی خواهند کرد. به گزارش سایت خبری […]

    به سرپرستی کامبیز گنجه‌ای و با حضور حسین رضایی‌نیا و مرشد مهرگان
  • تور کنسرت کوبه‌ای «سماع کوبان»‌ به سرپرستی «کامبیز گنجه‌ای» چهاردهم اردیبهشت ماه از شهرستانِ گرگان آغاز خواهد شد. در این کنسرت‌ها این هنرمند به همراه «حسین رضایی‌نیا» و «مرشد مهرگان» به اجرای قطعاتی از کوبش تنبک ،دف،ضرب زورخانه ،بندیر و داربوکا خواهد نواخت. «سماع کوبان» در این کنسرت‌ها بداهه‌نوازی خواهند کرد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، «کامبیز گنجه‌ای» -سرپرست گروه سماع کوبان- درباره‌ی این اجرا می‌گوید : «گروه سماع کوبان از دوسال پیش با هدف اجرای قطعات ضربی تاسیس شد و سازهای تمبک، دف، ضرب زورخانه، بندیر و داربوکا ترکیب این گروه را تشکیل می‌دهند . تنظیم قطعات براساس هم نشینی اعضای گروه و بخشی از آن نیز به‌صورت قطعه و ازپیش تعیین شده است که درنهایت با استفاده از خلاقیت نوازندگان و استفاده از تکنوازی هرساز و سوال و جواب بین سازهای ضربی در جمله بندی‌های مختلف ریتمیک براساس یک هدف کلی و اولیه شکل گرفته‌اند . عمده ریتم‌های استفاده شده شرقی و در برخی فضاها برای رنگ آمیزی متفاوت از ریتم های لاتین استفاده شده است .»

    دیگر نوازندگانِ این کنسرت مرتضی‌یگانه راد، اکبر سروری گلپایگانی، حسین شهمیری، مهدی رحمانی و مجید یگانه‌راد هستند.

    قرار است اولین کنسرتِ این تور موسیقایی از گرگان شروع شده و بعد از ماهِ رمضان در بسیاری از شهرهای ایران اجرا داشته باشد.

    https://musiceiranian.ir/?p=178883
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *