×
×

رئیس انجمن موسیقی خرمشهر خبر داد:

  • کد نوشته: 178323
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱ام اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰
  • رئیس انجمن موسیقی خرمشهر گفت: پیشنهادهایی برای حضور سه گروه موسیقی بین المللی تا پایان امسال در منطقه آزاد اروند در حال بررسی است. به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان مرعشی پور صبح امروز در حاشیه برگزاری کنسرت آواز و موسیقی توسط موزیسین های فرانسوی در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس و در گفت و […]

    رئیس انجمن موسیقی خرمشهر خبر داد:
  • رئیس انجمن موسیقی خرمشهر گفت: پیشنهادهایی برای حضور سه گروه موسیقی بین المللی تا پایان امسال در منطقه آزاد اروند در حال بررسی است.

    به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان مرعشی پور صبح امروز در حاشیه برگزاری کنسرت آواز و موسیقی توسط موزیسین های فرانسوی در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس و در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سه پیشنهاد از کشورهای ایرلند، ترکیه و انگلستان برای اجرای در منطقه آزاد اروند وجود دارد که با توجه به وجود برخی محدودیت ها در صدور ویزا و لزوم انجام هماهنگی های لازم، این پیشنهادها در دست بررسی است که با طی شدن این مراحل تا پایان امسال باز هم در منطقه آزاد اروند شاهد اجرای بین المللی گروه های موسیقی خواهیم بود.

    وی با تاکید بر اینکه در اجراهای بین المللی محدودیت در نوع ساز وجود ندارد، افزود: گروه موسیقی از ایرلند یک گروه ویولن است، ترکیه تنور فلوت و پیانو است و گروه انگلیستانی نیز گروه تنور پیانو و ویولن است.

    رئیس انجمن موسیقی خرمشهر در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص تاثیر حذف روادید اتباع خارجی منطقه آزاد اروند بر حضور و اجرای هنرمندان خارجی در این منطقه اظهار کرد: حذف روادید می تواند این امکان را فراهم کند که هنرمندان خارجی به راحتی در منطقه آزاد اروند اجرا داشته باشند اما با توجه به اینکه هنرمندان دیگر کشورها به طور معمول برای اجرایی در تهران نیز برنامه ریزی می کنند و سفر آنها از منطقه آزاد اوند به سرزمین مادری نیازمند طی روند قانونی است، طی شدن این روند قانونی از طریق سفارت های مختلف در این شرایط امری ناگزیر است.

    مرعشی پور در ادامه به اجرای گروه فرانسوی در خرمشهر اشاره کرد و گفت: این گروه در پی حضور سال گذشته خود امسال نیز بنا بر اعلام علاقمندیشان باز هم در منطقه آزاد اروند حاضر شدند و با حضور سه روزه خود علاوه بر اجرای زنده در سالن خلیج فارس خرمشهر به برگزاری دوره آموزشی آواز و پیانو طی دو روز در آبادان پرداختند.

    وی اظهار کرد: بعد از ۴۰ سال، این سومین اجرای بین المللی در خرمشهر و آبادان است و منطقه آزاد اروند به عنوان تنها پایگاهی است که به اجرای بین المللی عمومی در جنوب خوزستان می پردازند. این گروه فرانسوی که متشکل لیا روک خواننده تنور، جان فرناند ستی خواننده باریتون و توماس تاکه فابر نوازنده پیانو است سال گذشته بدون حضور جان فرناند ستی در خرمشهر اجرا داشتند و ارسال پیام امنیت منطقه آزاد اروند در پی این اجرا در سفارت بلژیک و خواستار حذف تعریف منطقه نا امن در منطقه مرزی اروند نیز خبر ساز شد.

    رئیس انجمن موسیقی خرمشهراز رشد میزان استقبال از این اجرا نسبت به سال گذشته خبر داد و یکی از اهداف برگزاری این گونه اجراها را نهادینه کردن این نوع موسیقی که از آن به موسیقی فاخر، بدون مرز و با شعار صلح و دوستی یاد کرده، برشمرد.

    وی توضیح داد: هیچ مشکلی در این گونه سبک موسیقی وجود ندارد و شکل استاندارد موسیقی است و با این اقدام با وجود پررنگ بودن موسیقی پاپ، می توان سلیقه جدیدی در موسیقی ایجاد کرد که استقبال مردم نشان از روشن بودن چشم انداز این نوع موسیقی در کشور و منطقه است.

    مرعشی پور انتقال فرهنگ کشور ایران به هنرمندان دیگر کشورها را یکی از مهمترین اهداف برگزاری کنسرت های بین المللی در منطقه آزاد اروند خواند و افزود: اجرای سه قطعه موسیقی ایرانی توسط هنرمندان فرانسوی نمونه ای از انتقال فرهنگ و هنر ایران به وسیله هنر است.

    وی حضور سال گذشته این هنرمندان فرانسوی در مناطقی همچون موزه دفاع مقدس، گلزار شهدا و مسجد جامع خرمشهر را هم یاد آور شد و با تاکید بر ابراز تمایل برای بازدید مجدد از این اماکن در این سفر، از برنامه ریزی برای برگزاری تور گردشگری برای آشنایی هرچه بیشتر این هنرمندان با یادمان های دفاع مقدس و جاذبه های گردشگری منطقه آزاد اروند خبر داد.

    https://musiceiranian.ir/?p=178323
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *