×
×

دو خبر از فرهنگسرای ارسباران

  • کد نوشته: 160751
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۹ام آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • نقد و بررسی آثار احمد پژمان در دومین نشست «نقد آهنگسازی معاصر ایران» و برگزاری رسیتال پیانوی کلاسیک از جمله فعالیت های پیش‌روی فرهنگسرای ارسباران در روزهای آینده است. به گزارش خبرگزاری مهر، دومین نشست «نقد آهنگسازی معاصر ایران» با بررسی آثار استاد احمدپژمان آهنگساز ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۲ آذر در فرهنگسرای ارسباران تهران […]

    دو خبر از فرهنگسرای ارسباران
  • نقد و بررسی آثار احمد پژمان در دومین نشست «نقد آهنگسازی معاصر ایران» و برگزاری رسیتال پیانوی کلاسیک از جمله فعالیت های پیش‌روی فرهنگسرای ارسباران در روزهای آینده است.

    به گزارش خبرگزاری مهر، دومین نشست «نقد آهنگسازی معاصر ایران» با بررسی آثار استاد احمدپژمان آهنگساز ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۲ آذر در فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار می شود. در این نشست که با اجرای علی عظیمی نژادان برگزار می شود، احمد پژمان به بررسی دوره های مختلف آهنگسازی و دیدگاهش درحوزه موسیقی می پردازد.

    بررسی «انعکاس هویت ایرانی» در آثار پژمان با نگاهی به قطعه «عیاران» توسط محمد رضا فیاض آهنگساز، پژوهشگر و نوازنده سنتور، برپایی میزگرد تخصصی بررسی برخی آثار احمد پژمان با حضور هوشنگ کامکار آهنگساز، مهران پورمندان آهنگساز و آرمان نوروزی آهنگساز و پژوهشگر بخش های دیگر این برنامه است.

    نشست های «نقد و بررسی آهنگسازی معاصر ایران» هر ماه با حضور آهنگسازان و موسیقی پژوهان با نقد آثار یکی از آهنگسازان موسیقی ارکسترال ایران در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

    اولین جلسه این نشست اول آبان به نقد و بررسی آثار و آرای استاد حسین دهلوی اختصاص داشت.

    برگزاری «رسیتال پیانو کلاسیک» با هنرمندی کیومرث پیرگلو

    «رسیتال پیانو کلاسیک» با هنرمندی کیومرث پیرگلو ساعت ۲۰ روز جمعه ۳ آذر در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می رود.

    در این کنسرت قطعاتی از آهنگسازان برجسته موسیقی کلاسیک، اسکارلاتی (سونات های دوماژور، ر ماژور، سی مینور)، مانوئل دوفایا (رقص آتش)، آلبنیز (سوییت اسپانیایی)، گرانادوس (والس های اسپانیایی شماره ۲ و ۵) و بتهوون(سونات شماره ۲۵ و پاتتیک) و نیز قطعات خاطره ۳ و ۵ از آثار کیومرث پیرگلو نواخته می شود.

    کیومرث پیرگلواز جمله هنرمندانی است که ساز سنتور را نزد استاد فرامرز پایور آموخت. این هنرمند بعد از گرایشات فراوانی که به موسیقی کلاسیک داشت به فراگیری پیانو، سلفژ هارمونی، ارکستراسیون، کنترپوان، انستروماناسیون یادگیری سنتور، چاپ و انتشار آثار استادان موسیقی و نگارش نت‌های چاپ شده پرداخت.

    پیرگلو با بهره گیری ساز پیانو نزد استادان جهانی موفق به دریافت دیپلم پیانو از بلژیک و سوئد شد. وی همچنین تحصیلات خود را در مقطع دکترای اتنوموزیکولوژی از دانشگاه ملبورن استرالیا به پایان رساند. آلبوم های «سه رخ»، «پردیس»، «شاعرانه های پیانو» برخی از آثار این هنرمند هستند.

    https://musiceiranian.ir/?p=160751
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *