×
×

مرادخانی: استاد هوشنگ ظریف از مفاخر موسیقی کشور است

  • کد نوشته: 99814
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۴ام بهمن ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس هیأت امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت به عیادت «هوشنگ ظریف» رفت. علی مرادخانی همراه «داود گنجه‌ای» نوازنده باسابقه کمانچه و ویلن و «حمیدرضا نوربخش» مدیرعامل خانه موسیقی ایران، با حضور در خانه «هوشنگ ظریف» نوازنده پیشکسوت تار و از اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت، از او عیادت […]

    مرادخانی: استاد هوشنگ ظریف از مفاخر موسیقی کشور است
  • ۱۴۵۵۳۶۱۳۴۳۷۴۲_photo_2016-02-13_14-27-19معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس هیأت امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت به عیادت «هوشنگ ظریف» رفت.

    علی مرادخانی همراه «داود گنجه‌ای» نوازنده باسابقه کمانچه و ویلن و «حمیدرضا نوربخش» مدیرعامل خانه موسیقی ایران، با حضور در خانه «هوشنگ ظریف» نوازنده پیشکسوت تار و از اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت، از او عیادت کرد.

    هوشنگ ظریف تا چندی پیش به‌علت کسالت در بیمارستان بستری بود و به‌تازگی مرخص شده است و دوران نقاهت را در خانه سپری می‌کند.

    در این دیدار که «پروین صالح» – همسر ظریف – نیز در آن حضو داشت، با اهدای گل و هدیه‌ای توسط مرادخانی، از مقام این استاد پیشکسوت موسیقی تجلیل شد.

    مرادخانی در ملاقات درباره این پیشکسوت موسیقی گفت: استاد هوشنگ ظریف از مفاخر موسیقی کشور است.

    رییس هیأت امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت اظهار کرد: امیدواریم هیچ‌گاه کسالتی برای هیچ‌یک از بزرگواران و هنرمندان به‌وجود نیاید. با این حال، رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همیشه بر این مبناست که در هر حال بتواند خدماتی ارزنده برای پیشکسوتان هنر کشور ایجاد کند. البته دوستان در موسسه هنرمندان پیشکسوت همواره پیگیر و جویای احوال اساتید هنرمند هستند و این آمادگی وجود دارد تا در هر شرایطی در خدمت این عزیزان باشند.

    در ادامه این دیدار نیز داود گنجه‌ای و حمیدرضا نوربخش جویای حال هوشنگ ظریف شدند و از خاطرات خود در زمان فعالیت موسیقی همراه با او سخن گفتند و برایش آرزوی بهبودی کامل کردند.

    هوشنگ ظریف نیز با اظهار خوشحالی نسبت به حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه دیگر هنرمندان موسیقی در خانه‌اش، تأثیر این ملاقات را در روحیه‌اش بسیار مثبت ارزیابی و از حاضران قدردانی کرد.

    هوشنگ ظریف متولد ۱۶ آذر ۱۳۱۷ در تهران است. وی پس از پایان دوره ابتدایی به هنرستان موسیقی وارد شد و از حضور اساتیدی مانند موسی معروفی، روح‌الله خالقی، جواد معروفی و حسین تهرانی بهره‌مند شد، پس از فارغ‌التحصیل شدن در سال ۱۳۳۷ به استخدام وزارت فرهنگ و هنر درآمد و فعالیت خود را به‌عنوان نوازنده و تک‌نواز در گروه‌های مختلفی مانند ارکستر موسیقی ملی، ارکستر صبا و … شروع کرد.

    او از سال ۱۳۴۲ به‌مدت ۱۷ سال به تدریس تار در هنرستان موسیقی پرداخت و از جمله شاگردانش می‌توان از حسین علیزاده، داریوش طلایی، ارشد طهماسبی و حمید متبسم نام برد.

    https://musiceiranian.ir/?p=99814
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *