×
×

دیدگاه‌های «صهبا امینی‌کیا» درباره‌ی جشنواره موسیقی فجر

  • کد نوشته: 97251
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۶ام دی ۱۳۹۴
  • ۰
  • صهبا امینی‌کیا از اجرای آخرین اثرش در سانفرانسیسکو خبر داد و دیدگاه‌هایش را درباره‌ی جشنواره موسیقی فجر بیان کرد. این آهنگساز مقیم سانفرانسیسکو اظهار کرد: جدیدترین قطعه‌ام با عنوان «صدا تنها صداست که می‌ماند» برای اولین‌بار در غرب آمریکا و در شهر سانفرانسیسکو توسط کرونوس کوارتت و کُر دختران سانفرانسیسکو (SF Girls Chorus) اجرا خواهد […]

    دیدگاه‌های «صهبا امینی‌کیا» درباره‌ی جشنواره موسیقی فجر
  • صهبا امینی‌کیا

    صهبا امینی‌کیا

    صهبا امینی‌کیا از اجرای آخرین اثرش در سانفرانسیسکو خبر داد و دیدگاه‌هایش را درباره‌ی جشنواره موسیقی فجر بیان کرد.

    این آهنگساز مقیم سانفرانسیسکو اظهار کرد: جدیدترین قطعه‌ام با عنوان «صدا تنها صداست که می‌ماند» برای اولین‌بار در غرب آمریکا و در شهر سانفرانسیسکو توسط کرونوس کوارتت و کُر دختران سانفرانسیسکو (SF Girls Chorus) اجرا خواهد شد.

    امینی‌کیا با بیان این‌که این اجرا پنجم فوریه در قالب جشنواره کرونوس روی صحنه خواهد رفت، ادامه داد: این قطعه بر مبنای یک ترانه قاجاری که توسط لورتا هایراپتیان در کلوپ موزیکال علینقی وزیری ضبط شده، نوشته شده و از صدای خوانندگان جوان ایرانی به‌شکل یک همکاری از راه دور در آن استفاده شده است.

    این هنرمند که سابقه حضور در فستیوال‌های بین‌المللی را دارد، در ارزیابی کارایی جشنواره موسیقی فجر نیز گفت: ادغام شاخه موسیقی هنری (High Art) و Entertainment که حتی در فارسی ترجمه مشخصی از این کلمه نداریم، تفکر غالب در جشنواره موسیقی فجر بوده و هست.

    وی افزود: در مقایسه با سایر جشنواره‌های موسیقی در دنیا، جشنواره موسیقی فجر در شاخه‌ای از جشنواره‌ها در سراسر دنیا قرار می‌گیرد که با حمایت و گزینش دولتی برگزار می‌شود. با خصوصی شدن چنین فستیوال‌هایی در ایران و هر جای جهان و البته با حمایت دولتی در راستای تأمین هزینه‌های این بنگاه‌های هنری خصوصی و غیرانتفاعی، موفق می‌شویم مجموعه وسیعی از هنرمندان را از سراسر دنیا جذب و با ایجاد جشنواره‌های متنوع‌تر و متعددتر بازه وسیع‌تری از اقشار جامعه را به این فعالیت‌های فرهنگی جذب کنیم.

    امینی‌کیا همچنین بیان کرد: معیارهای بررسی و ارزیابی موسیقی پاپ و تجاری به‌طور کلی از معیارهای موسیقی جدی مجزاست و چه بهتر که ارزیابی آن‌ها در بخش دیگری قرار گیرد و از درآمد حاصل از موسیقی پاپ در راستای قدرت بیشتر دادن به بخشی از پروسه موسیقایی داخل کشور استفاده شود که توانایی جذب درآمد از طریق گیشه را ندارد.

    این آهنگساز معتقد است: این‌گونه جشنواره‌ها که در هر نقطه از دنیا توسط دولت‌ها گردانده می‌شوند، باید برآمده از ساختار اقتصادی و فرهنگی همان کشور باشند. در نتیجه جشنواره موسیقی فجر نیز همچنان به‌دنبال پیدا کردن زبان و هویت خاص خود است و همکاران من هم بخشی از این پروسه رشد هستند.

    https://musiceiranian.ir/?p=97251
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *