×
×

امیرحسینی عنوان کرد:

  • کد نوشته: 96704
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۰ام دی ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • گروه موسیقی «راز نو» منتظر چراغ سبز مسؤولان اماکن تاریخی است تا کنسرت «واقعه‌ی فین» را برای «امیرکبیر» روی صحنه ببرد. اعضای گروه موسیقی «راز نو» می‌گویند که این گروه کنسرت «واقعه‌ی فین» را بدون سفارش از طرف نهاد یا سازمانی طراحی کرده و قصد دارد برای اهمیت نام این برنامه، آن را در اماکن […]

    امیرحسینی عنوان کرد:
  • ۱۴۴۵۰۸۳۴۱۱۹۷۵_۷۱۳۶۸_۷۰۰گروه موسیقی «راز نو» منتظر چراغ سبز مسؤولان اماکن تاریخی است تا کنسرت «واقعه‌ی فین» را برای «امیرکبیر» روی صحنه ببرد.

    اعضای گروه موسیقی «راز نو» می‌گویند که این گروه کنسرت «واقعه‌ی فین» را بدون سفارش از طرف نهاد یا سازمانی طراحی کرده و قصد دارد برای اهمیت نام این برنامه، آن را در اماکن مرتبط با نام «امیرکبیر» به اجرا درآورد؛ اما بنا به گفته مهدی امیرحسینی – سرپرست گروه – سه سال است که هیچ‌کدام از این مکان‌ها حاضر به همکاری با گروهش نیستند.

    او با بیان این‌که گروه «راز نو» در این مدت اسپانسر و حامیان مالی خود را از دست داده و در سال‌های گذشته ضمن اتلاف وقت، زحمات فراوانی برای این برنامه کشیده است، گفت: این برنامه از نظر محتوایی، ارزشی و همچنین بار موسیقایی از غنای خوبی برخوردار بوده و به حمایت کسانی نیاز دارد که تمایل دارند، موسیقی فاخر و ارزشمند جایگاه خود را در جامعه بازیابد.

    امیرحسینی اظهار کرد: پس از موافقت نشدن با پیشنهاد گروه موسیقی «راز نو» درباره‌ی اجرای کنسرت «واقعه‌ی فین» در دانشگاه امیرکبیر از سوی مسؤولان دانشگاه در سال ۹۲، لغو این کنسرت در باغ «فین» کاشان در سال‌های ۹۳ و ۹۴ و موافقت نکردن مدرسه‌ی «دارالفنون» به دلایل نامعلوم در سال جاری، مسؤولان کاخ گلستان و سازمان میراث فرهنگی کشور نیز پس از هشت‌ماه رایزنی گروه تا کنون به هماهنگی لازم نرسیده‌اند و از طرفی مسؤولیت این امر را به یکدیگر محول و حضور کارشناس دادگستری را برای تنظیم قرارداد مطرح می‌کنند.

    محمدفرزین ذوالقدر – خواننده‌ی این گروه – نیز با انتقاد از وضعیت پیش‌آمده و بی‌مهری نسبت به نام «امیرکبیر» از سوی چند نهاد و مکان مرتبط، گفت: متأسفانه معاونت هنری و مراکز موسیقی کشور حساسیتی برای حمایت از گروه «راز نو» نشان نداده‌اند.

    او ادامه داد: ردیف‌های میرزا عبدالله که از فرزندان آقا علی‌اکبرخان فراهانی بوده، امروزه مهم‌ترین روایت موسیقی سنتی ایران است که موجب رونق موسیقی امروز شده است. موسیقیدانان ما باید بدانند این امیرکبیر بود که با آوردن آقا علی‌اکبرخان به دربار شاه و فراهم کردن فضای مناسب برای خاندان او، در تربیت شاگردان و نظم دستگاهی موسیقی قدم مهم و موثری برای آینده‌ی موسیقی ایران برداشته که نشان از آینده‌بینی و درایت این شخصیت تأثیرگذار در تاریخ ایران دارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=96704
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *