×
×

طی حکمی از سوی سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

  • کد نوشته: 9627
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۷ام فروردین ۱۳۹۰
  • ۱ دیدگاه
  • به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران به نقل از دفتر موسیقی؛ در این حکم، علی ترابی آورده است: جناب آقای نادر مرتضی پور، نظر به تخصص، تجارب و پیشینه درخشان جناب عالی، به موجب این حکم شما را به عنوان رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران منصوب می نمایم. همچنین، در ادامه این حکم تاکید […]

  • به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران به نقل از دفتر موسیقی؛ در این حکم، علی ترابی آورده است: جناب آقای نادر مرتضی پور، نظر به تخصص، تجارب و پیشینه درخشان جناب عالی، به موجب این حکم شما را به عنوان رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران منصوب می نمایم.
    همچنین، در ادامه این حکم تاکید شده: امید است با بهره مندی از آرای اساتید شورای فنی ارکستر، نوازندگان برجسته و مجرب و نیز صاحب نظر موسیقی کلاسیک، درخشش ارکستر سمفونیک تهران بیش از پیش شده و عملکرد جناب عالی در مقام رهبر، ارکستر را از مرتبت و جایگاه شایسته برخورردار سازد.
    بر اساس این گزارش، نادر مرتضی پور پیش از این و از آبان ماه ۱۳۸۹ به عنوان رهبر میهمان ارکستر سمفونیک تهران با این ارکستر همکاری می کرد.
    گفتنی است، مرتضی پور از ۱۰ سالگی به کنسرواتوار موسیقی تهران (هنرستان عالی موسیقی) رفت. همزمان با آموختن دروس پایه موسیقی نوازندگی کنترباس را هم شروع کرد. پس از پایان دوره هنرستان و اخذ دیپلم موسیقی بعنوان نوازنده کنترباس در ارکستر سمفونیک تهران مشغول به کار شد.
    وی برای ادامه تحصیلات آکادمیک موسیقی در سال ۱۳۴۹ به امریکا رفت و تحصیلات دانشگاهی را تا مقطع فوق لیسانس در دانشگاه میسوری ـ کلمبیا ادامه داد.
    مرتضی پور در مدت اقامت و دوران تحصیل در امریکا موفق به کسب تجارب فراوان از اساتید مطرح موسیقی در زمینه رهبری ارکستر و نوازندگی کنترباس شد که از جمله با HENRY LOEW ، STUART STANREY و FAUL ELLISON در کلورادو و دانشگاه RICE در هوستون تگزاس و همچنین رهبری ارکستر با DANIEL SPURLURK ، JORGE MESTER ، DANIEL LEWIS در ASPEN کلورادو و ROBERT LINDER در HUSTION تگزاس دانشگاه H.B.U فرا گرفت.
    وی پس از اتمام تحصیلات مدتی در امریکا، به تدریس نوازندگی و رهبری ارکستر پرداخت و سپس به ایران بازگشت و همکاری خود را با ارکستر سمفونیک تهران به عنوان رهبر ارکستر و مدیر هنری آغاز کرد.
    این موسیقیدان از سال ۱۳۶۱ رهبر ارکستر مجلسی و سمفونیک صدا و سیما را هم بر عهده گرفت. از عمده فعالیت های مرتضی پور ساماندهی ارکستر سمفونیک تهران پس از انقلاب بود که با برنامه ریزی منسجم برای ارکستر و تمرین قطعات مختلف کلاسیک و ایرانی اجرای کنسرت های خیابانی، اجرای کنسرت در تالار وحدت، شهرستان ها و جبهه ها برای رزمندگان، کنسرت های آموزشی و اجرای قطعات آهنگسازان ایرانی همراه بوده است.
    همچنین اجرای کنسرت با ارکستر مجلسی سازمان صدا و سیما در تهران و در فستیوال اوزاکای ژاپن با تک نوازی زنده یاد غلامرضا علی آقا، تدریس در دانشگاه و مدیریت تولید و آموزش موسیقی صدا و سیما از دیگر سوابق مرتضی پور است.

    https://musiceiranian.ir/?p=9627
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *