×
×

سرپرست گروه «آوای مهربانی»

  • کد نوشته: 9374
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۰ام فروردین ۱۳۹۰
  • ۰
  • سرپرست گروه «آوای مهربانی» گفت: رییس مرکز موسیقی باید از جنس هنرمندان باشد، تا بتواند آنها را درک کند. این هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که مرکز موسیقی در حال حاضر مدیر ندارد،ادامه داد: درست است که مرکز موسیقی مدیر ندارد، اما آقای ترابی با این‌که […]

  • سرپرست گروه «آوای مهربانی» گفت: رییس مرکز موسیقی باید از جنس هنرمندان باشد، تا بتواند آنها را درک کند.

    این هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که مرکز موسیقی در حال حاضر مدیر ندارد،ادامه داد: درست است که مرکز موسیقی مدیر ندارد، اما آقای ترابی با این‌که دستی در حرفه‌ی موسیقی ندارند، به خوبی از پس کارها بر می‌آیند.

    وی افزود: اگر قرار است مدیری برای مرکز موسیقی انتخاب شود، باید کسی باشد که حرف هنرمندان را بفهمد، باید بتواند همه‌ی ابزار‌ها را در جای خود و به موقع استفاده کند. چرا که اگر این‌طور نباشد، هنرمند تحلیل می‌رود.

    پورگرامی با اشاره به روند موسیقی در دهه‌ی ۸۰ ادامه داد: موسیقی ما جای پیشرفت زیادی دارد. ما می‌توانیم موسیقی پاپ و جاز را به گونه‌ای مناسب با هم تلفیق کنیم. اما متاسفانه موسیقی پاپ کشور به شدت روبه ابتذال است و من فکر می‌کنم این به خاطر حمایت‌های بی‌جاست.

    وی معتقد است: کنسرت‌های پاپ امروزی مرا به یاد لاله‌زار قدیم می‌اندازد که مردم با چیپس و پفک برای خوشگذرانی و طرب به آنجا می‌رفتند. باید تلاش کرد تا موسیقی معنادار ایجاد کنیم.

    سرپرست گروه «آوای مهربانی» در بخش دیگر از این گفت‌وگو مطرح کرد:دلم می‌خواهد کارجدید انجام دهم، اما توانایی ندارم. برای آهنگسازی باید هزینه‌ی زیادی پرداخت کنم و به همان کسی نیاز دارم که باید مرا درک کند. با این حال من با ۵۰ زن کار می‌کنم و تمام تلاشم را برای جذب مخاطبین انجام می‌دهم. اگر وزارت ارشاد ما را حمایت کند، خیلی از مشکلات حل می‌شوند.

    پورگرامی از اجرای گروه آوای مهربانی در جشنواره‌ی موسیقی فجر یاد کرد که اطلاع‌رسانی بسیار ضعیف بوده و سیستم صوتی هم آن‌طور که باید نبوده است و ادامه داد:ما سال‌های گذشته هفته‌ی موسیقی بانوان و جشنواره‌ی گل یاس را داشتیم که دیگر خبری از آنها هم نیست.

    این هنرمند موسیقی مطرح کرد: متاسفانه بانوان، که دراین هنردستی دارند در سکوت نشسته‌اند و من نمی‌توانم به تنهایی اعتراض کنم، باید همه یکی شویم تا صدایمان به مرکز موسیقی برسد، ولی باید بگویم خانه از پای بست ویران است و خانم‌ها فکر می‌کنند همین که دیگر اجرا نداشته باشند، یعنی اعتراض کردند. مثلا هنگامه اخوان که از اساتید موسیقی بانوان است، باید به جشنواره‌ می‌آمد و از او دعوت می‌شد.

    وی درباره‌ی خالی‌بودن صندلی‌های برخی اجراها تصریح کرد: خوانندگان پاپ ذائقه‌ی شنیداری مردم را تغییر دادند. گاهی اوقات افراد را بی‌دلیل بالا می‌بریم. اگر برنامه‌ریزی داشته باشیم این‌گونه نمی‌شود، چرا باید اجرای بانوان در جشنواره‌ی موسیقی از یک هفته به سه روز کاهش پیدا کند.

    پورگرامی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: نباید هدف از اجرای کنسرت‌ها تنها اشغال‌کردن فضای سالن‌ها باشد.

    https://musiceiranian.ir/?p=9374
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *