×
×

پدید آمدن تنفر عمومی با انتشار یک ویدئوی قدیمی

  • کد نوشته: 88103
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۳۱ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۰
  • رفتار ناپسند خواننده افسانه‌ای «بیتل‌ها» خشم مردم را برانگیخت

    پدید آمدن تنفر عمومی با انتشار یک ویدئوی قدیمی
  • ۱۵-۹-۲۱-۱۷۲۳۴۸o-john-lennon-570رفتار توهین‌آمیز خواننده افسانه‌ای گروه موسیقی «بیتل‌ها» هوادارانش را در حیرت فروبرد.

    انتشار یک ویدئوی قدیمی که در آن جان لنون به گونه‌ای توهین‌آمیز به تقلید رفتار افراد معلول می‌پردازد، باعث خشم افکار عمومی شد. در این ویدئو خواننده سرشناس «بیتل‌ها» به شکل توهین‌آمیزی اقدام به تقلید حرکات افراد معلول می‌کند.

    رفتار ناپسند جان لنون در این ویدئو طوفانی در شبکه‌های اجتماعی به پا کرده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی خشم خود را از رفتار او بیان کردند. یکی از کاربران توئیتر در این باره نوشت : «کمترین چیزی که درباره کار لنون می‌توان گفت این است که دیدن این ویدئو واقعا ناراحت‌کننده است.» این درحالی است که کاربر دیگری در توئیتر نوشته است : «تماشای این ویدئو دشوار است.» به نظر می‌رسد که هواداران لنون انتظار چنین کاری را از اسطوره «بیتل‌ها» نداشته‌اند.

    در این میان سخنگوی خیریه‌ای برای کمک به آموزش معلولان، نیز عمل لنون را به شدت محکوم کرد. لورن بلامی در این باره گفت : «به عنوان شخصی که دچار ناتوانی در امر یادگیری است، تماشای این ویدئو برایم بسیار دردناک بود. امروزه مردم نسبت به گذشته کمتر به تمسخر افرادی با ناتوانی در یادگیری می‌پردازند، اما هنوز راه درازی پیش روی افراد جامعه قرار دارد تا به این درک برسند که معلولان نیز امیدها، رویاها و احساساتی مشابه با دیگر مردمان دارند.»

    ستاره «بیتل‌ها» همانگونه که توسط میلیون‌ها هوادارش در سراسر جهان ستایش می‌شود، همواره مخالفان سرسختی نیز داشته است. او یک‌بار گفته بود : «بیتل‌ها از حضرت مسیح (ع) محبوب‌ترند»، همین جمله در آن زمان جنجال زیادی به پا کرده، و بسیاری از هواداران او را رنجانده بود.

    جان لنون در سال ۱۹۸۰ درست یک دهه پس از آن که گروه «بیتل‌ها» از هم پاشید، به دست مارک چپمن به قتل رسید. او در زمان کشته شدن تنها ۴۰ سال داشت.

    https://musiceiranian.ir/?p=88103
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *