×
×

علی مغازه‌ای خبر داد:

  • کد نوشته: 85411
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • هنرمندان جوان موسیقی شرق و جنوب شرق ایران ۱۱ تا ۱۳ شهریورماه، موسیقی خراسان و سیستان را به برج آزادی می‌آورند. این برنامه در قالب نخستین برنامه‌ی «شب‌های موسیقی نواحی» جشنواره‌ی موسیقی «آیینه‌دار» اجرا می‌شود که با تمرکز بر مناطق و نواحی که در دوره‌ی اول این فستیوال حضور داشتند، در مجموعه فرهنگی – هنری […]

    علی مغازه‌ای خبر داد:
  • ۲هنرمندان جوان موسیقی شرق و جنوب شرق ایران ۱۱ تا ۱۳ شهریورماه، موسیقی خراسان و سیستان را به برج آزادی می‌آورند.

    این برنامه در قالب نخستین برنامه‌ی «شب‌های موسیقی نواحی» جشنواره‌ی موسیقی «آیینه‌دار» اجرا می‌شود که با تمرکز بر مناطق و نواحی که در دوره‌ی اول این فستیوال حضور داشتند، در مجموعه فرهنگی – هنری آزادی برگزار خواهد شد. همزمان با آیین گشایش نیز از آلبوم‌های صوتی دوره‌ی اول جشنواره‌ی «آیینه‌دار» رونمایی می‌شود.

    به گفته‌ی علی مغازه‌ای که دبیر اجرایی این جشنواره است، جشنواره‌ی «آیینه‌دار» با هدف حمایت از موسیقی نواحی و استادان و پیشکسوتان موسیقی نواحی برگزار می‌شود و شب‌های موسیقی نواحی برای حمایت از جوانانی است که در حوزه‌ موسیقی مقامی و نواحی فعالیت می‌کنند.

    مغازه‌ای توضیح داد: قصد ما از برگزاری این شب‌ها این است که حمایت‌ها فقط به پیشکسوتان محدود نشده و جوانان فعال در این حوزه نیز مورد تشویق و حمایت قرار گیرند، جوانانی که قرار است این مسیر را ادامه دهند.

    در این شب‌ها گروه‌هایی از خراسان و سیستان و بلوچستان با حضور موسیقیدانان جوان در طول سه شب به اجرای برنامه خواهند پرداخت و هر اجرا به یک شهر همراه با کاروان موسیقی آن شهر اختصاص دارد. براساس برنامه‌های اعلام‌شده قرار است، ۲۵ هنرمند نواهایی را از شهرهای تربت جام، زابل، سراوان و ایرانشهر اجرا کنند.

    جشنواره‌ی «آیینه‌دار» با حضور محمدرضا درویشی به‌عنوان دبیر علمی و علی مغازه‌ای به‌عنوان دبیر اجرایی از سال ۹۲ با همت بخش خصوصی کار خود را با هدف ارائه‌ی موسیقی بومی و ثبت و حفظ این میراث معنوی آغاز کرده است.

    جشنواره‌ی دوسالانه‌ی «آیینه‌دار» که توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود، برای نخستین‌بار مهرماه سال ۹۲ با حضور ۳۰ هنرمند موسیقی از جنوب شرق کشور و مناطق تربت جام، باخرز و سیستان و بلوچستان در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

    دومین دوره‌ی این جشنواره اردیبهشت سال ۹۴ با تمرکز بر موسیقی جنوب ایران با حضور ۱۲۰ هنرمند از هرمزگان، بوشهر و خوزستان در تالار وحدت برگزار شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=85411
       
    برچسب ها علی مغازه‌ای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *