×
×

در سن ۹۷ سالگی

  • کد نوشته: 83535
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۱ام مرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • هاوارد رامزی از چهره‌های پیشکسوت و یکی از عوامل تقویت موسیقی جز کالیفرنیا درگذشت. به نقل از نیویورک تایمز، هاوارد رامزی نوازنده بیس جز که به عنوان رهبر گروه موسیقی لایت‌هاوس آل‌استارز موجب محبوبیت جز وست‌کوست کالیفرنیا در دهه ۱۹۵۰ شد، در سن ۹۷ سالگی درگذشت. علت مرگ او مشکلات به وجود آمده از ذات‌الریه […]

    در سن ۹۷ سالگی
  • هاوارد رامزی

    هاوارد رامزی

    هاوارد رامزی از چهره‌های پیشکسوت و یکی از عوامل تقویت موسیقی جز کالیفرنیا درگذشت.

    به نقل از نیویورک تایمز، هاوارد رامزی نوازنده بیس جز که به عنوان رهبر گروه موسیقی لایت‌هاوس آل‌استارز موجب محبوبیت جز وست‌کوست کالیفرنیا در دهه ۱۹۵۰ شد، در سن ۹۷ سالگی درگذشت. علت مرگ او مشکلات به وجود آمده از ذات‌الریه بود.

    در اواخر دهه ۱۹۴۰، کافه لایت‌هاوس واقع در ساحل هرموسای ایالت کالیفرنیا بود و مشتریانش کارگران اسکله و کارخانه‌های ساخت هواپیما بودند. رامزی که مطمئنا از مبلغان پیشگام جز بود، آنجا را تبدیل به مکانی برای موسیقی جز کالیفرنیایی بعد از جنگ کرد. او با گروه موسیقی درجه یک لایت‌هاوس آل‌استارز، برند خود را به وجود آورد، در کالج‌های مختلف تور برگزار کرد و لیبل ضبط موسیقی خود یعنی لایت‌هاوس رکوردز را خلق کرد.

    هاوارد رامزی روز هفتم ماه نوامبر سال ۱۹۱۷ در شهر براولی کالیفرنیا به دنیا آمد. او در اولین گروه بزرگ استن کنتون و بعدها هم با چارلی بارنت کار کرد. او در سال ۱۹۴۸ به ساحل هرموسا نقل مکان کرد و به زودی ایده جلسات موسیقی زنده را به صاحب کافه لایت‌هاوس یعنی جان لوین پیشنهاد داد. او با آغاز کار از سال ۱۹۴۹، مسئولیت تامین موسیقی کلوب را بر عهده گرفت و جلسات اجرای یکشنبه‌ها را تبدیل به ماراتون‌های ۱۲ ساعته کرد.

    نسخه اولیه گروه آل‌استارز شامل موزیسین‌هایی از صحنه جز لس‌آنجلس، از جمله تدی ادواردز ساکسوفونیست و همپتون هاوز پیانیست می‌شد. بعدها هم اعضای گروه‌های کنتون و وودی هرمن نیز به این گروه پیوستند. از اعضای کلیدی گروه می‌توان به شورتی راجرز و کونته کاندولی نوازنده ترومپت، باب کوپر، جیمی جیوفره و باد شنک ساکسیفونیست، فرانک روزولینو نوازنده ترامبون و استن لیوی و شلی مان درامر اشاره کرد.

    بخشی از موسیقی آن‌ها همان جز سبک و نرمی بود که وست کوست به خاطر آن مشهور شد و بخش دیگرش هم با الهام از سبک نیویورکی شکل گرفته بود. گروه آن‌ها در اوایل دهه ۱۹۶۰ از هم پاشید، اما رامزی به اداره موسیقی لایت‌هاوس ادامه داد و بیشتر از گروه‌های خارج شهری استفاده کرد. تا اوایل دهه ۱۹۵۰ او همچنین فستیوال جز کالج‌ها را هم آغاز کرد تا بتواند موسیقی‌دانان با استعداد جنوب کالیفرنیا را کشف کند.

    هاوارد رامزی از سال ۱۹۷۱ تا زمان بازنشستگی‌اش در سال ۱۹۸۵ به مدیریت و سرپرستی موسیقی در کلوب جز «کنسرت‌های کنار دریا» واقع در ساحل ردوندوی ایالت کالیفرنیا پرداخت.

    https://musiceiranian.ir/?p=83535
       
    برچسب ها هاوارد رامزی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *