×
×

۲۲ خردادماه سال جاری

  • کد نوشته: 78214
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۶ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • کنسرت موسیقی «قلب‌ها» عنوان اجرای قطعاتی از مولانا توسط نوازندگان لهستانی است که در ۲۲ خردادماه امسال در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.
    +پوستر کنسرت

    ۲۲ خردادماه سال جاری
  • پوستر کنسرت

    پوستر کنسرت

    کنسرت موسیقی «قلب‌ها» عنوان اجرای قطعاتی از مولانا توسط نوازندگان لهستانی است که در ۲۲ خردادماه امسال در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان» و به نقل از روابط عمومی این کنسرت، در این برنامه، گروه نوازندگان لهستانی به اجرای قطعاتی از غزلیات مولانا خواهند پرداخت.

    سرپرستی این گروه را که غزلیات مولانا را هم به زبان فارسی و هم به زبان لهستانی اجرا خواهند کرد ماریوش کلوح بر عهده دارد. او که فارغ‌التحصیل آکادمی موسیقی در رشته آواز از کراکوف است در این کنسرت هم آهنگساز قطعات و هم نوازنده رباب و ستار و تنبور خواهد بود و خواندن غزلیات را هم بر عهده دارد.

    اعضای دیگر گروه آنا مارچینوفسکا (نوازنده دف)، ویاتسک ژبرو (نوازنده نی) و هنرمند مهمان ایرانی این گروه سیاوش عبدی (نوازنده تمبک) هستند. امور برگزاری این کنسرت بر عهده آنا مارچینوفسکا است که فارغ‌التحصیل رشته موسیقی از دانشگاه کراکوف است که در حال حاضر دانشجوی دکترای زبان فارسی در دانشگاه تهران بوده و سال‌هاست که به نوازندگی ساز دف مشغول است.

    او در پی یادگیری این ساز به اقصی نقاط ایران سفر کرده و با گروه‌ها و اساتید این حرفه همکاری داشته و در کنسرت‌های دیگری هم به عنوان نوازنده به فعالیت پرداخته است.

    در این کنسرت هشت قطعه اجرا خواهد شد که برگرفته از ترجمه‌های زنده یاد دکتر مارک اسموژنسکی به زبان لهستانی است. این ترجمه در سال ۲۰۰۸ تحت عنوان «در گذر کلمات» در لهستان چاپ شد و با استقبال خوبی از طرف لهستانی‌های ایران‌دوست و علاقه‌مند به زبان فارسی روبه‌رو شد.

    همراه این کتاب یک سی‌دی هم بود با عنوان «قلب‌ها» که در واقع کنسرت ذکر شده اجرای همان قطعات است که کلوح بر اساس اشعار مولانا و ترجمه‌های اسموژنسکی آهنگسازی کرده بود که البته تم آهنگ‌هایی که کلوح ساخته فقط برگرفته از موسیقی ایرانی نیست و آهنگساز سعی داشته در آثارش از تنوع موسیقی این منطقه آسیایی (از ترکیه گرفته تا تاجیکستان) استفاده کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=78214
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *