×
×

در قالب همکاری با افسانه ماهیان

  • کد نوشته: 7418
  • شادروان موسوي
  • شنبه, ۳۰ام بهمن ۱۳۸۹
  • ۰
  • همایون شجریان برای اجرای نمایش «سپید همچون ماه» با افسانه ماهیان همکاری می‌کند. به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایش «سپید همچون ماه» نوشته داریوش فائزی است و با بازی بهناز جعفری و فائزی روی صحنه می‌رود، طراحی صحنه‌ این نمایش را منوچهر شجاع انجام می‌دهد و همایون شجریان هم در بخش موسیقی، […]

  • همایون شجریان برای اجرای نمایش «سپید همچون ماه» با افسانه ماهیان همکاری می‌کند. به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایش «سپید همچون ماه» نوشته داریوش فائزی است و با بازی بهناز جعفری و فائزی روی صحنه می‌رود، طراحی صحنه‌ این نمایش را منوچهر شجاع انجام می‌دهد و همایون شجریان هم در بخش موسیقی، این گروه نمایشی را همراهی می‌کند.

    قرار است این نمایش که کاری از گروه تئاتر «معاصر» است، تابستان سال آینده در تئاتر شهر اجرا شود.

    افسانه ماهیان که برای اجرای این نمایش در تالار سایه تئاتر شهر صحبت کرده است به ایسنا گفت: این نمایش به درخواست چند جشنواره خارجی آماده اجرا شده است. قرار است این نمایش در جشنواره‌های سیاه و سپید فنلاند، استکهلم سوئد و احتمالا پراگ اجرا شود که تمام این سفرها خردادماه انجام خواهد شد.

    او درباره داستان این اثر نمایشی هم توضیح داد: نمایش داستانی عاشقانه و عارفانه ایرانی دارد. سبک و سیاق و شمایل کار هم ایرانی است، ولی قصه ما قدری تخیلی است که بر اساس عرفان ایرانی شکل گرفته است.

    افسانه ماهیان ادامه داد: نمایش متشکل از ۷ تابلوی شعر، موسیقی و حرکت است و دیالوگ به معنای مرسوم تئاتری‌اش ندارد. شعرهایش در متن گفتار تابلو‌ها به دو زبان فارسی و انگلیسی خوانده می‌شود.

    او که از مدتها پیش علاقمند بود نمایشی را کارگردانی کند، یادآور شد: از مدتها پیش می‌خواستم کاری را آماده کنم که مضمون ایرانی داشته ولی در عین حال مدرن باشد.

    داریوش فائزی طرحی داشت و در نهایت این نمایش آماده شد که خوشبختانه با شعار جشنواره فنلاند که موسیقی و تئاتر بود هماهنگ شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=7418
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *