×
×

«جزیره پرواز» آماده شد

  • کد نوشته: 72037
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۰ام اسفند ۱۳۹۳
  • ۰
  • حمیدرضا دیبازر آهنگساز و نوازنده موسیقی بعد از انتشار آلبوم «جزیره پرواز ۲» در تدارک اجرای یک پروژه موسیقایی با حضور بازیگران مطرح سینما و تئاتر است. حمیدرضا دیبازر در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره عنوان کرد: چندی است که کارهای ضبط و تولید آلبوم «جزیره پرواز» را آغاز کرده ایم که این […]

    «جزیره پرواز» آماده شد
  • ۷۰۹۳۵۴حمیدرضا دیبازر آهنگساز و نوازنده موسیقی بعد از انتشار آلبوم «جزیره پرواز ۲» در تدارک اجرای یک پروژه موسیقایی با حضور بازیگران مطرح سینما و تئاتر است.

    حمیدرضا دیبازر در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره عنوان کرد: چندی است که کارهای ضبط و تولید آلبوم «جزیره پرواز» را آغاز کرده ایم که این پروژه نیز در ادامه پروژه قبلی ما با مضمون صلح جهانی منتشر می شود و طبق برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم قرار بر این است که همراه این آلبوم صوتی یک کار تصویری به کارگردانی فرید حامدی نیز منتشر شود.

    وی ادامه داد: برای آلبوم تصویری این آلبوم موسیقایی تصاویر بسیار زیبایی درست شده که فکر می کنم با استقبال علاقمندان به موسیقی و همچنین نماهنگ مواجه شود چرا که در این کار تصویری موسیقایی تلاش کردیم کارهای متفاوتی نسبت به پروژه های قبلی خود مانند آلبوم «بوم» داشته باشیم که بتواند برای مخاطبان موسیقی قابل توجه باشد چون طی سال های اخیر سلیقه های موسیقایی به قدری متفاوت شده که سازندگان آثار هم باید به این تفاوت ها توجه کنند.

    این آهنگساز در ادامه به برگزاری یک پروژه مالتی مدیا در تالار وحدت با حضور بازیگران صاحب نام سینما و تئاتر خبر داد و گفت: این پروژه موسیقایی ترکیبی از مالتی مدیا و پرفورمنس است که برای اجرای آن در تالار وحدت روز گذشته توافقات اولیه انجام شد و ما بنا داریم با توجه به برنامه ریزی هایی که پیرامون این پروژه انجام دادیم از بازیگران مطرح و درجه یک سینما و تئاتر استفاده کنیم. البته کارگردانی بخش نمایشی این اثر برعهده فرید حامدی بر مبنای موسیقی‌هایی است که من ساخته ام.

    مدیر گروه موسیقی دانشگاه هنر نیز به برگزاری یک جشنواره آهنگسازی و نوازندگی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این رویداد به نوعی مجموعه ای از فعالیت های موسیقایی دانشجویان دانشگاه هنر است که شامل آهنگسازی و نوازندگی می شود و در ابتدای کار در درون دانشگاه برگزار خواهد شد اما تصمیم داریم بعد از اینکه نتایج مثبتی از این رویداد دریافت کردیم بستری را فراهم کنیم تا این جشنواره در حوزه میان دانشگاهی نیز برگزار شود کما اینکه به طور حتم بعد از برگزاری این جشنواره میان دانشگاهی هم کارهایی را برای برپایی یک رویداد موسیقایی دانشجویی در کل کشور انجام خواهیم داد.

    وی ادامه داد: یکی از کارهایی که به شدت پیگیر تولید آن هستم، خوانشی متفاوت از آثار منتخب شاعران معاصر ایران از جمله نیما یوشیج، هوشنگ ابتهاج، فروغ فرخزاد، محمدرضا شفیعی کدکنی، احمد شاملو و دیگر بزرگان است که مراحل پیش تولید آن را آغاز کرده ام و تصور می کنم با توجه به محتوای کار، از آثاری باشد که می تواند برای مخاطبان موسیقی اثر جالب توجهی باشد.

    دیبازر در بخش پایانی صحبت های خود تصریح کرد: برگزاری جایزه دوسالانه احمد پژمان یکی از مهمترین اتفاقات موسیقایی سال ۹۳ بود که من در آن به عنوان عضو هیات داوران حضور داشتم و می توانم بگویم که این رویداد هنری تجربه بسیار ارزشمندی بود که می تواند در دوره های بعدی نیز مورد توجه بیشتری از سوی اهالی موسیقی قرار گیرد.

    حمیدرضا دیبازر متولد سال ۱۳۵۰ در تهران فارغ التحصیل اولین دوره کارشناسی ارشد آهنگسازی دانشکده موسیقی دانشگاه هنر، فعالیت آهنگسازی خود را با ساخت دوئِتی برای هورن آغاز کرد. او پس از فارغ­ التحصیلی از هنرستان با ساز تخصصی فرِنچ هورن (زیر نظر شریف لطفی) وارد دانشکده موسیقی دانشگاه هنر شد و رشته تخصصی آهنگسازی را زیر نظر احمد پژمان با ساخت قطعۀ عروج برای اُرکِستر سَمفونیک به پایان برد.

    پس از تجربیات متنوع آهنگسازی از جمله ساخت موسیقی برای سریال­های تلویزیونی، فیلم کوتاه و بلند و همچنین ساخت آثار سَمفونیک، مجلسی، الکترونیک و کُرال، زمینۀ مناسبی را برای طراحی گروه فوژان با اندیشۀ تلفیق اصوات آکُستیک و الکترونیک، ایجاد کرد.

    این هنرمند ضمن تولید آلبوم جزیره پرواز با مضمون صلح جهانی، کنسرت­ هایی را با اُرکِستر فوژان برگزار و رهبری کرد. وی پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد با پایان­ نامه برتر، فعالیت خود را به عنوان یکی از اولین آهنگسازان تلفیقی با پشتوانه آکادمیک، ادامه داده و تاکنون جوایزی را از جمله جایزه اول آهنگسازی در دومین فستیوال فرهنگی مهر و جایزه مسابقۀ آهنگسازی ورزش و آواز کمیته بین المللی المپیک IOC در بازی­‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن، کسب کرده است.

    کوینتِت برای سازهای بادی چوبی به یاد مرتضی حنانه، ۱۳۶۸ (تالار رودکی به رهبری دیبازر)، میناتورهایی برای پیانو، ۱۳۷۳ (تالار رودکی به نوازندگی کاوه صالحی)، کوارتِت زهی، ۱۳۸۰ (فرهنگسرای ارسباران به نوازندگی کوارتِت تهران)، مولود برای پیانو، دَف و گروه کُر بر اساس اشعاری از مولانا، ۱۳۷۵ (فرهنگسرای ارسباران به رهبری علی باستانی­نژاد)، جزیره پرواز، ۱۳۷۷ (تالار فارابی، فرهنگسرای ارسباران، فرهنگسرای بهمن، سالن همایش های بین­المللی صدا و سیما و فرهنگسرای نیاوران به رهبری دیبازر) و موومان سَمفونیک ۱۳۷۹ (تالار وحدت، توسط اُرکِستر فیلارمونیک تهران به رهبری شریف لطفی) از جمله آثاری هستند که از وی روی صحنه اجرا شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=72037
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *