×
×

جشن امضاء آلبوم «ناگفته» برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 71785
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۷ام اسفند ۱۳۹۳
  • ۴ دیدگاه
  • hot-topic-logoمراسم رونمایی از آلبوم «ناگفته» به آهنگسازی و خوانندگی حافظ ناظری عصر روز شنبه ۱۶ اسفندماه در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور چهره‌هایی چون استاد شهرام ناظری، نادر مشایخی، مونا برزویی، ساره بیات و گلاره عباسی برگزار شد.
    +حافظ ناظری: موسیقی از همان ابتدا در کنارم بود و من هیچ وقت درگیر محدودیت‌های آن نبودم/ حتی به تعداد انگشتان دست هم هنرمند ایرانی نداریم که با هنرمندان خارجی فعالیت کنند / حیف است که ما خودمان علیه خودمان هستیم

    +شهرام ناظری: سعی کردم خودم باشم چون می‌خواستم از شخصیت درونی خودم صحبت کنم/ در بخش آواز دچار مشکلاتی شده ایم به طوری که بسیاری از خوانندگان شبیه خوان شده اند / نمی توانم در مورد خوب یا بد بودن آن قضاوت کنم فقط می دانم که باید این اثر را به تاریخ و جامعه سپرد

    جشن امضاء آلبوم «ناگفته» برگزار می‌شود
  • حافظ ناظری و شهرام ناظری

    حافظ ناظری و شهرام ناظری

    موسیقی ایرانیان – محمد رسولی: مراسم رونمایی از آلبوم «ناگفته» به آهنگسازی و خوانندگی حافظ ناظری عصر روز شنبه ۱۶ اسفندماه در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور چهره‌هایی چون استاد شهرام ناظری، نادر مشایخی، مونا برزویی، ساره بیات و گلاره عباسی برگزار شد.

    در این مراسم ابتدا حافظ ناظری درباره آلبوم «ناگفته» گفت: «بالاخره بعد از مدت‌ها این کار منتشر شد و بعد از این همه سالی که در آمریکا بودم و تلاشی که برای تولید این آلبوم انجام داده بودم، فکر نمی‌کردم که کار تمام شود، اما حالا که به طور کامل این آلبوم منتشر شده بسیار خوشحالم. البته ۲۰دقیقه از این اثر، اسفندماه سال گذشته در قالب آلبوم «بعد یازدهم» منتشر شده بود که به دلیل محدودیتی که از سوی کمپانی سونی اعمال شده بود نمی‌توانستیم آن را به صورت کامل منتشر کنیم. اما خوشحالم که نسخه کاملی از آلبوم منتشر شده است.»

    او در ادامه عنوان کرد: «پانزده سال است به دور از ایران زندگی می‌کنم، ولی چندی است که با امید و هدف خاصی دوباره به ایران بازگشتم تا بتوانم فعالیت‌هایی را در عرصه موسیقی داشته باشم. چرا که موسیقی از‌‌ همان ابتدا در کنارم بود و من هیچ وقت درگیر محدودیت‌های آن نبودم. چون در خانواده‌ای حضور داشتم که باعث ایجاد چنین فضایی شد. همیشه دلم می‌خواست به سوی ناگفته‌ها و نشدنی‌ها حرکت کنم. برای همین در سن ١٨ سالگی به نیویورک رفتم و در رشته آهنگسازی و رهبری ارکس‌تر تحصیل کردم. در نیویورک شش سال مشغول درس خواندن بودم و در سال ٢٠٠۵ از دانشگاه فارغ التحصیل شدم. به همین خاطر پروژه‌ای را با عنوان «سمفونی رومی» آغاز کردم. این نامی بود برای طرز فکرم موسیقایی‌ام از تلفیق موسیقی شرق و غرب. نام سمفونی نمادین فرهنگی از غرب و در کنار آن مولانا را انتخاب کردم که در جهان با عنوان رومی آن را می‌شناسند. متاسفانه با وجود اینکه در ایران بار‌ها در این مورد توضیح داده شده اما باز عده‌ای بر این گمان هستند که سمفونی رومی اثری با اشعار مولانا است. همانطور که پیش‌تر هم گفته بودم این نام یک پروژه موسیقی است، نه نام یک اثر مستقل سمفونیک.»

    حافظ ناظری و شهرام ناظری

    حافظ ناظری و شهرام ناظری

    حافظ ناظری در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: «متاسفانه موسیقی ما خیلی در دنیا شناخته شده نیست و حتی به تعداد انگشتان دست هم هنرمند ایرانی نداریم که با هنرمندان خارجی فعالیت کنند. من به عنوان یک ناشناخته در این عرصه که حتی در ایران هم من را نمی‌شناسند با یک امید از صفر شروع کردم که حاصل این تلاش‌ها کاری شد که در ماه مارس در آمریکا منتشر شد. سعادت این را داشتنم که اعتماد کمپانی سونی را کسب کنم تا سرآغازی باشد برای قدم برداشتن در راه‌های بلند‌تر. وقتی که وارد استودیو شدم و یک کار را ضبط کردم قطعات دیگری نیز به من الهام شد. این اثر قرار بود در سال ٢٠١١ منتشر شود و امیدوارم این آلبوم بتواند یک راه کوچک را برای آینده‌ای بزرگ‌تر باز کند هدف من به شخصه در این آلبوم این بود که در وهلهٔ اول استانداردهای جهانی را رعایت کنم تا به عنوان نماینده ایران آلبوم من شنیده شود؛ دیگر هنر‌ها را نمی‌توان یک بعدی تماشا کرد، مجموعه‌ای از هنر‌ها در کنار هم جمع می‌شوند تا یک خروجی برای مخاطبان ارائه دهد.»

    وی  درباره فضای منفی که در یک سال گذشته درباره او و اثرش در ایران شکل گرفته بود، توضیح داد: «در مدتی که ایران نبودم، دوستانی که نمی‌دانم چه دلیلی برای کار‌هایشان دارند سعی کردند تا با لطمه زدن به من کاری کنند که برای آلبوم‌هایم بازتاب منفی بوجود بیاورند در حالی که باید بگویم شما این اجازه را دارید که از یک اثر هنری خوشتان نیاید اما نمی‌توانید نگرش و نگاه معمار یک اثر را از بین ببرید. نمی‌خواستم در مراسم رونمایی آلبومم از این صحبت‌ها بکنم اما برای اولین و آخرین بار است که به این اشاره می‌کنم که خیلی حیف است که ما خودمان علیه خودمان هستیم، خودمان با خودمان مشکل داریم و هر کسی جایزه‌ای را می‌برد شروع به توهین می‌کنیم و می‌گوییم فلانی حق دریافت اینجایزه را نداشته است. متاسفانه در اینجا همه منتظر هستند که حمله کنند و این نکته بسیار ناراحت کننده‌ای است که هم در ایران به آن برخورد کردیم..»

    این آهنگساز در ادامه بیان کرد: «دوست دارم امروز به صورت مستند از چهار موضع اصلی که در این مدت به من حمله شده اعاده حیثیت کنم. اینکه من گفته بودم کسانی که با من در تولید این آلبوم مشارکت داشتند برنده ۳۸ جایزه گرمی شده‌اند افتخاری است که برای من نه به عنوان هنرمند بلکه یک ایرانی مهم است و این موضوعی است که همه هنرمندان در بروشورهای آثارشان به آن اشاره می‌کنند. به نظر من شرکت این غول‌های موسیقایی در آلبوم «ناگفته» یک اتفاق ملی است.»

    وی با نشان دادن مدرک همهٔ اعضای گروه و تعداد گرمی‌ها به خبرنگاران، صحت موضوع سی و هشت گرمی را به اثابت رساند و در ‌‌نهایت با شمارش تعداد گرمی هم مشخص شد تعداد آن‌ها ۴۲ تا بوده است، ناظری همچینین با ارائه مدرک مربوط به سایت بیلبورد به حاضرین نشان داد که نه تنها این اثر در شاخه موسیقی کلاسیک- سنتی بلکه در شاخه اصلی کلاسیک در صدر جدول فروش قرار داشته است.

    حافظ ناظری و شهرام ناظری

    حافظ ناظری و شهرام ناظری

    او در بخشی دیگر از صحبت‌هایش در مورد روز حافظ ناظری در امریکا و نشان کنگره امریکا توضیحاتی را ارائه داد و مدارکی پیرامون آن را در اختیار خبرنگاران و مخاطبان قرار داد. ایشان در ‌‌نهایت در مورد موضوع کاندیدای گرمی آلبوم «ناگفته» در هفت شاخه مدارک محرمانه به خبرنگاران را ارائه کرد، او بعد از صحبت‌هایی پیرامون این موضوع و ارائه مدارکش گفت: «امیدوارم امروز پایانی باشد برای تمامی حاشیه و شبهاتی که برخی در این موارد ایجاد کرده بودند.»

    ناظری خاطر نشان کرد: «بیاییم مقداری عشق بورزیم و همدیگر را حمایت کنیم. ما باید دست به دست هم دهیم که این موسیقی را بدنیا معرفی کنیم. من حاضرم فدا شوم تا این داستان شخصی کمتر شود، کمتر هم که نشد اما حداقل یک درصد کمتر باشد من راضی هستم.»

    نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکس‌تر سمفونیک فرهنگی تهران که در این مراسم حضور داشت، دقایقی درباره این آلبوم صحبت کرد و گفت: «عادت شنیداری ما با هنرمندان اروپایی و آمریکایی فرق دارد. ما میان کنش داریم، یعنی می‌خواهیم با موسیقی که تولید می‌کنیم نقش بازی کنیم. در غیر این صورت موسیقی وقتی تبدیل به موسیقی می‌شود که آن را می‌شنویم وگرنه این موسیقی فقط فشار هوا می‌شود. نکته مهمی که در آلبوم ناگفته وجود دارد این است که او علاوه بر حفظ جنبه‌های عاطفی صدا با استفاده از سازهای کم مطلب مهمی را انتقال می‌دهد که باعث ایجاد صمیمیت می‌شود و این نکته مهمی است که در آلبوم حافظ ناظری وجود دارد.»

    استاد شهرام ناظری که در آلبوم «ناگفته» در مقام خواننده حضور دارد و مراسم حضور داشت با بیان اینکه آثار موسیقایی در اثر مرور زمان خود را نشان می‌دهند گفت: «این اثر به هر صورت چند آیتم مثبت دارد. اول اینکه موسسه سونی کلاسیک آن را پوشش داده است و چون این شرکت به نوعی یک شرکت بین المللی است و سابقه زیادی در عرصه پخش آثار جهانی موسیقی کلاسیک دارد همین که برای اولین بار یک اثر ایرانی توانسته رضایت این موسسه را فراهم کند نکته حائز اهمیتی است زیرا آن‌ها با تعارف و پارتی کاری نمی‌کنند به همین خاطر از مسیری درستی حرکت می‌کنند که برای همه جالب توجه است. در دوره‌هایی خیلی‌ها زیر چ‌تر بودند اما من سعی کردم که خودم باشم چون می‌خواستم از شخصیت درونی خودم صحبت کنم به همین جهت هم بود که شبیه شهرام ناظری هم حرف زدم. متاسفانه ما در بخش آواز دچار مشکلاتی شده‌ایم به طوری که بسیاری از خوانندگان شبیه خوان شده‌اند و آنطور که باید و شاید به لحاظ درک موسیقایی تربیت نشده‌اند. در مورد این آلبوم هم باید بگویم که من نمی‌توانم در مورد خوب یا بد بودن آن قضاوت کنم فقط می‌دانم که باید این اثر را به تاریخ و جامعه سپرد.»

    شایان ذکر است که جشن امضاى آلبوم «ناگفته‌ها» از حافظ ناظرى، سه شنبه نوزدهم اسفندماه از ساعت شش تا هشت بعدازظهر در بوک لند برگزار می شود که ورود براى عموم آزاد است.

    در ادامه می‌توانید دموی صوتی این مجموعه را از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید و دانلود کنید.

    + دانلود دموی صوتی

    آنلاین بشنوید:

    حافظ ناظری

    حافظ ناظری

    https://musiceiranian.ir/?p=71785
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *