×
×

عثمان خوافی: مهر و محبت‌ها کم‌رنگ شده‌اند

  • کد نوشته: 71118
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۸ام اسفند ۱۳۹۳
  • ۴ دیدگاه
  • پیشکسوت موسیقی نواحی منطقه خراسان با انتقاد از شرایط این سال‌های موسیقی اقوام از برخی نامهربانی‌ها که در جامعه رواج یافته است، صحبت کرد. استاد عثمان محمدپرست مشهور به عثمان خوافی در تشریح تازه ترین فعالیت‌های موسیقایی گفت: این روزها به جز چند اجرای خودمانی و کوچک در تهران و خراسان فعالیت چندانی در عرصه […]

    عثمان خوافی: مهر و محبت‌ها کم‌رنگ شده‌اند
  • عثمان خوافی

    عثمان خوافی

    پیشکسوت موسیقی نواحی منطقه خراسان با انتقاد از شرایط این سال‌های موسیقی اقوام از برخی نامهربانی‌ها که در جامعه رواج یافته است، صحبت کرد.

    استاد عثمان محمدپرست مشهور به عثمان خوافی در تشریح تازه ترین فعالیت‌های موسیقایی گفت: این روزها به جز چند اجرای خودمانی و کوچک در تهران و خراسان فعالیت چندانی در عرصه موسیقی ندارم. البته در این مدت توصیه هایی از طرف معاون هنری وزیر ارشاد و دیگر همکارانش در اداره ارشاد خراسان برای برگزاری چند برنامه شده است اما فعلا ترجیح می دهم که حضور کمتری در اجراهای زنده داشته باشم.

    وی ادامه داد: همگی ما انسانیم و برای مهربانی آفریده شدیم اما نمی دانم این سال‌ها چه اتفاقی برایمان افتاده که دیگر آن مهر و محبت ها از میان رفته و دیگر نه تنها هیچ اطمینانی به یکدیگر نداریم بلکه همدیگر را درک نمی کنیم. ای کاش اتفاقی می افتاد که در موسیقی این سرزمین و در بعد گسترده تر مردم کشور این مهربانی و محبت دوباره شروع می شد.

    این نوازنده پیشکسوت دوتار خراسان تصریح کرد: مشکلات در موسیقی نواحی به حدی زیاد است که ما هر چقدر هم که درباره آن حرف بزنیم دیگر فایده ای ندارد اما فقط می توانم توصیه کنم که هنرمندان و مردم نباید فراموش کنند که موسیقی هنر بسیار شریف و و ارزشمندی است که مخاطبان باید حقیقت آن را دریابند اگرچه برای دریافتن این حقیقت راهی جز حمایت از این گونه موسیقایی نداریم.

    خوافی با بیان اینکه هیچ گاه از موسیقی برای امرار معاش استفاده نکرده است، گفت: از نگاه من، موسیقی هنر بزرگی است که باید از آن در جهت تعالی فعالیت‌های انسان دوستانه در حد توان استفاده کرد به همین جهت در این مدت کوشیده ام که اگر درآمدی هم از موسیقی به دست می آورم آن را در اختیار مدرسه سازی و امور خیریه قرار دهم. من معتقدم این نوع نگاه به موسیقی انسان را به خدا نزدیک می کند به همن جهت است که هرگاه صحبت از مشکلات و صحبت‌هایی از این دست می شود سعی می کنم به ماجرا مادی نگاه نکنم.

    این هنرمند صاحب نام موسیقی نواحی در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: من دیگر شکایت و انتقادی از شرایط موسیقی ندارم اما از مسوولان می خواهم فقط کمی بیشتر از آنچه که هست به موسیقی اهمیت دهند و بدانند توجه به موسیقی اقوام است که می تواند به دور از هر شعاری راه رشد فرهنگ و هنر این سرزمین را هموار کند.

    عثمان محمدپرست معروف به عثمان خوافی از هنرمندان به نام دوتار نوازی استان خراسان است. این هنرمند آثار مطرح و معروفی دارد که مطرح ترین آنها مقام نوایی از اشعار طبیب اصفهانی است که با پنجه سحرآمیزش از چاوشی و سرحدی گرفته تا دیگر مقام های این دیار، اجراهای گوناگونی را در عین وحدت آفریده است. محمدپرست مدتی است که دارای فعالیت‌های خیرخواهانه در حوزه مدرسه سازی نیز هست. او از موسسان جامعه یاوری فرهنگی به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی مدرسه ساز در ایران بوده است که به همراه مجتبی کاشانی و نیکول فریدنی این سازمان را بنا نهاده است.

    این هنرمند شهیر تاکنون در چندین فیلم سینمایی و مستند به عنوان بازیگر حضور داشته که بازی در فیلم «گفت زیر سلطه من آیید» به کارگردانی داریوش ارجمند در سال ۶۲ از جمله آنهاست.

    https://musiceiranian.ir/?p=71118
       
    برچسب ها عثمان خوافی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *