×
×

مصاحبه با رهبر ارکستر استونی در جشنواره فجر

  • کد نوشته: 70302
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۹ام بهمن ۱۳۹۳
  • ۱ دیدگاه
  • در اجرای دوم ارکستر زهی کشور استونی، «تالار وحدت» یکی از خلوت‌ترین شب‌های جشنواره‌ای خود را تجربه کرد. گروه استونیایی به رهبری «سیگرید کولمان» در حالی دومین اجرای خود را روی صحنه برد که تقریبا نیمی از صندلی‌های «تالار وحدت» خالی بود. اعضای گروه روی سن آمدند و نخستین قطعه با صدای نواختن زنگی شبیه […]

    مصاحبه با رهبر ارکستر استونی در جشنواره فجر
  • ۱۴۲۴۱۵۳۵۴۱۶۲۳_hamid forootan _-15در اجرای دوم ارکستر زهی کشور استونی، «تالار وحدت» یکی از خلوت‌ترین شب‌های جشنواره‌ای خود را تجربه کرد.

    گروه استونیایی به رهبری «سیگرید کولمان» در حالی دومین اجرای خود را روی صحنه برد که تقریبا نیمی از صندلی‌های «تالار وحدت» خالی بود.

    اعضای گروه روی سن آمدند و نخستین قطعه با صدای نواختن زنگی شبیه ناقوس کلیسا آغاز شد. استونیایی‌ها در اجرای اول خود بیشتر به سراغ موسیقی کلاسیک جهان رفته بودند، اما در شب دوم سعی کردند سبک موسیقی معاصر کشورشان را به گوش علاقه‌مندان ایرانی برسانند.

    در بخش دوم کنسرت، «حمیدرضا آفریده» کمانچه‌نواز جوان ایرانی به جمع استونیایی‌ها پیوست و آن‌ها را در نواختن یک قطعه همراهی کرد.

    ارکستر زهی استونی در سال‌های اخیر، اجراهای زیادی در سوییس، اتریش، ایتالیا، فنلاند، آلمان، بلژیک، برزیل، شیلی، آرژانتین و اروگوئه داشته و در جشنواره‌های بین‌المللی بسیاری همچون جشنواره موسیقی (آرش موزیکا) بروکسل، جشنواره بین‌المللی پیانو بریسا و برگامو، میتلفست و امیلیا رومانا در ایتالیا، جشنواره بین‌المللی موسیقی اولگ کاگان در آلمان، جشنواره ایسترسن پترزبورگ در روسیه، جشنواره موسیقی ایتی در فنلاند و جشنرواه موسیقی ریگا (آرتیمیسو) در لتونی شرکت کرده است. این گروه بیشتر به صورت آنسامبلی زهی از تکنوازان به اجرا می‌پردازد.

    رهبر نوازندگان گروه، «سیگرید کولمان»، فارغ‌التحصیل آکادمی موسیقی استونی، هنرستان موسیقی و نمایش «گلیدهال لند» و هنرستان «رابرت شومان» در دوسلدرف آلمان است. کولمان همچنین از محضر «ایگور برتزونی»، «مایکلا مارتین» و «دیمیتری سیتکوتسکی» بهره برده است. او به تازگی به مقام استادی آکادمی موسیقی و تئاتر استونی دست یافته است.

    کولمان پس از اولین اجرای خود در مصاحبه اختصاصی، درباره اجرای شب دوم خود گفت: اجرای شب اول ما کاملا با اجرای دوم متفاوت است. اجرای اول ما روی کارهای کلاسیک موسیقی‌دانانی چون «موتزارت» و «باخ» تمرکز داشت، اما در شب دوم سعی داریم شنونده را با موسیقی استوینایی آشنا کنیم. اکثر کارهای امشب‌، قطعاتی از موسیقی معاصر کشورمان هستند و اندکی به موسیقی سبک باروک پرداختیم. از او درباره فرهنگ و هنر ایران پرسیدیم که در پاسخ گفت: من درباره تاریخ و سیاست ایران اندکی اطلاعات داشتم. ما هم در کشورمان جنگ زیاد داشته‌ایم. فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف در استونی وجود دارند و من شباهت‌هایی بین کشور خودمان و ایران می‌دیدم. وی که در خلال صحبت‌هایش به تمرین با «آفریده» اشاره کرد، افزود:‌ ما در برخی اجراها با تعداد بیشتر و در برخی با تعداد کمتری نوازنده اجرا می‌کنیم. پیش از این در کشورهای مختلفی همچون نروژ، بلژیک، برزیل، شیلی،‌ آلمان، سوییس، اتریش، ایتالیا و … اجرا داشته‌ایم. کولمان سپس درباره واکنش تماشاگران ایرانی نسبت به کارش گفت: این اولین سفر من به ایران است. تماشاچیان ایرانی واقعا عالی بودند. این نوع تماشاگر مشتاق در همه‌جا پیدا نمی‌شود. ما شب بسیار خوبی را در تالار وحدت داشتیم. قبلا در شیلی هم تجربه‌ای مشابه داشتیم؛ تماشاگران شیلیایی هم همین‌طور با علاقه به موسیقی گوش می‌دادند و آن را دنبال می‌کردند.
    https://musiceiranian.ir/?p=70302
       
    برچسب ها گروه استونیایی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *