×
×

در بخش استعدادهای درخشان جشنواره‌ی موسیقی فجر صورت گرفت

  • کد نوشته: 69887
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۵ام بهمن ۱۳۹۳
  • ۰
  • اولین اجرای بخش استعدادهای درخشان جشنواره‌ی موسیقی فجر در حالی برگزار شد که هنرمند ۱۶ ساله، سونات «مهتاب» را که از آن به عنوان یکی از مشهورترین قطعات پیانو در تاریخ موسیقی یاد می‌شود، نواخت. سالن رودکی عصر ۲۴ بهمن‌ماه میزبان هنرمندان جوانی بود که با عنوان استعداد درخشان به جشنواره‌ی موسیقی فجر معرفی شدند. […]

    در بخش استعدادهای درخشان جشنواره‌ی موسیقی فجر صورت گرفت
  • ۱۴۲۳۸۵۷۱۲۵۵۷۵_hamid forootan _-13اولین اجرای بخش استعدادهای درخشان جشنواره‌ی موسیقی فجر در حالی برگزار شد که هنرمند ۱۶ ساله، سونات «مهتاب» را که از آن به عنوان یکی از مشهورترین قطعات پیانو در تاریخ موسیقی یاد می‌شود، نواخت.

    سالن رودکی عصر ۲۴ بهمن‌ماه میزبان هنرمندان جوانی بود که با عنوان استعداد درخشان به جشنواره‌ی موسیقی فجر معرفی شدند. این بخش که در سال‌های اخیر به جشنواره‌ اضافه شده‌است، در نخستین روز و در سه بخش میزبان مخاطبان بود.

    صدف الماسی، هنرمند ۱۶ ساله به عنوان تکنواز پیانو به روی صحنه رفت و سونات «مهتاب» اثر بتهوون را در سه موومان نواخت.

    موومان اول؛ آداجیو سستنوتو

    صدف الماسی اجرایش را به آرامی اما پرقدرت آغاز کرد. «آداجیو سُستِنوتو» موومان اول این سونات معروف است که گفته می‌شود، این موومان در ترکیب با بخش‌های دیگر حضور در قبرستان را برای شنونده‌ی اثر تداعی می‌کند. تنظیم پیانو در این قسمت به نوعی شبیه تنظیم آهنگ برای سازهایی مانند گیتار است.

    موومان دوم، آلگرتو

    موومان دوم اثر بسیار کوتاه نواخته شد و به‌ نظر می‌رسید بیشتر برای ایجاد ارتباط بین بخش اول و سوم سونات به عنوان یک پل در نظر گرفته شده است. در این بخش جنب و جوش بیشتری به فضای موسیقی اضافه می‌شد.

    موومان سوم؛ پرستو آجیتاتو

    موومان سوم این اثر طولانی‌تر از بخش‌های دیگر بود. این بخش دو تم متفاوت داشت. یک تم تند که بر مبنای نت‌های تاکیدی شکل می‌گرفت و تم دیگر حالت بزمی‌تری داشت.

    مخاطبان با تشویق‌های پیاپی این هنرمند را بدرقه کردند.

    ***

    وفا حمیدی، هنرمند ۲۰ ساله از دیگر هنرمندانی بود که در این بخش روی صحنه‌ی تالار رودکی رفت.

    این‌ نوازنده‌ی ویلن هم قطعه‌ای از «بتهوون» را برای اجرایش انتخاب کرده بود و ویلن سونات شماره‌ی ۵ اپوس ۲۴ را با همراهی پیانو کیمیا محمدی اجرا کرد.

    این قطعه نیز در چند بخش اجرا شد و این هنرمند نیز توانست، اجرای قابل قبولی را ارائه دهد.

    ***

    دیگر هنرمند شرکت‌کننده در این بخش آوا شادمانی بود که سابقه‌ی هنرنمایی در کوارتت زهی اروند را نیز دارد. اجرای این هنرمند به تکنوازی ویلن اختصاص داشت و اجرای آرامی را به رومی صحنه برد.

    https://musiceiranian.ir/?p=69887
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *