×
×

آیت‌الله جعفر سبحانی؛

  • کد نوشته: 69242
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۵ام بهمن ۱۳۹۳
  • ۰
  • انتخاب نوشت: انتقادها به وزارت ارشاد در جریان رسانه‌ای شدن خبر تکخوانی زنان، همچنان ادامه دارد. اگرچه وزارت ارشاد پیش از این، خبر مذکور را تکذیب کرده اما علما همچنان به انتقاد از وزیر و وزارتخانه می‌پردازند. آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید پنج‌شنبه شب در این باره گفته است: «یعنی تمام مشکلات ما حل […]

  • انتخاب نوشت:

    انتقادها به وزارت ارشاد در جریان رسانه‌ای شدن خبر تکخوانی زنان، همچنان ادامه دارد. اگرچه وزارت ارشاد پیش از این، خبر مذکور را تکذیب کرده اما علما همچنان به انتقاد از وزیر و وزارتخانه می‌پردازند.

    آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید پنج‌شنبه شب در این باره گفته است: «یعنی تمام مشکلات ما حل شده و تنها این مشکل باقیمانده که دختری تک‌خوانی بکند؟» او از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به صدور مجوز برای تک‌خوانی بانوان به‌شدت انتقاد کرد و گفت: «این گله را به گوش این آقا برسانید، آیا تو اهل فتوا هستی؛ ما مجلس، قانون و شورای نگهبان داریم که باید این‌ها صحبت کنند نه تو.»

    از سوی دیگر آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف آبادی نیز با بیان اینکه دولت باید معیارهای شرعی و اخلاقی را کامل رعایت کند، گفت: جایگاه مسوولان اجرایی نیست که نسبت به این موضوعات موضع گرفته و یا فتوا بدهند؛ دستگاه اجرایی باید مجری باشد، نه مفتی.

    نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در حاشیه نشست خبری «همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین» در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره دغدغه مراجع تقلید نسبت به عملکرد وزارت ارشاد گفت: بسیار روشن است که تکخوانی یا همراه خوانی، اختلاط زن و مرد در اجرای برنامه‌های مختلف همانند موسیقی خلاف شرع است.

    این سخنان در شرایطی بیان می‌شود که وزارت ارشاد اعطای مجوز برای برگزاری کنسرت تک‌خوانی زن در جشنواره موسیقی فجر را تکذیب کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=69242
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *