×
×

آیت الله صافی گلپایگانی: منکر هرگز با مجوّز نهادی، معروف نمی شود

  • کد نوشته: 69078
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۲ام بهمن ۱۳۹۳
  • ۰
  • آیات عظام نوری همدانی ، مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی از عملکرد و مجوزهای اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شدت انتقاد کردند. آیت الله نوری همدانی امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد ،با انتقاد شدید از عملکرد وزارت ارشاد و صدور مجوز خوانندگی برای زنان، تصریح […]

  • آیات عظام نوری همدانی ، مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی از عملکرد و مجوزهای اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شدت انتقاد کردند.

    آیت الله نوری همدانی امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد ،با انتقاد شدید از عملکرد وزارت ارشاد و صدور مجوز خوانندگی برای زنان، تصریح کرد: حوزه انقلابی و بیدار و علما اجازه نخواهند داد اینها هر کاری دلشان خواست بر خلاف اسلام و ارزش های انقلاب انجام دهند.

    این مرجع تقلید گفت: هر جریانی که بر خلاف امام و اسلام باشد مورد تایید نیست، ما اجازه نمی دهیم برخی مسائل خلاف شرع با صدور مجوزهایی که ارشاد برای آن می دهد معمول و مرسوم شود و جلوی آن را می گیریم.

    آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: خواندن زنان در برابر مردان به نص صریح قرآن حرام است و در این بین فرقی بین تک خوانی و همخوانی وجود ندارد؛ بنابراین وزارت ارشاد حق ندارد چنین مجوزی بدهد، مردم نیز چنین اجازه ای را به آنها نمی دهند.

    وی خاطرنشان کرد: هر فیلم و جشنواره و برنامه ای که متضمن ارزش های انقلاب باشد ما از آن حمایت می کنیم اما اگر این گونه نباشد ما با آن مخالفیم و جلوی آن را می گیریم و به وزارت ارشاد هم اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

    مردم از وزارت ارشاد گله مند هستند

    آیت اله مکارم شیرازی هم در درس خارج فقه خود به درخواست های مکرر از ایشان برای واکنش به اقدامات وزارت ارشاد اشاره کرد گفت: مردم از وزارت ارشاد گله مند هستند.

    این مرجع تقلید گفت: وزارت ارشاد ارزش های انقلاب و اسلام را زیر پا می گذارد و داد مردم انقلابی بلند شده است؛ شکایات پشت شکایات برای ما می آید که وزارت ارشاد باید اسلامی باشد.

    آیت الله مکارم شیرازی افزود: امیدواریم که این گفته سبب بیداری مسئولان کشور مخصوصا وزارت ارشاد شود و در کارهای خود تجدید نظر کنند و مردم انقلابی و مومن را ناراضی نکنند.

    منکر هرگز با مجوّز نهادی، معروف نمی شود

    آیت الله صافی گلپایگانی نیز از مجوزهای خلاف شرع وزارت ارشاد انتقاد کرد و گفت:منکر هرگز با مجوّز نهادی، معروف و مشروع نخواهد شد.

    آیت الله صافی گلپایگانی امروز در درس خارج گفت: دولتمردان همانطور که به مسائل اقتصادی و رفاه و آسایش مردم باید توجه داشته باشند، به مسائل دینی و اخلاقیات در جامعه هم باید بیشتر توجه کنند.

    این مرجع تقلید تاکید کرد: مردم با ایمان و دلسوزان انقلاب اسلامی توقع دارند مسئولان وزارت ارشاد به وظایف دینی خود عمل کند و جلوی منکرات و محرّمات را بگیرند.

    آیت الله صافی گلپایگانی افزود: وزارت ارشاد اسلامی وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد و شیوع بعضی از منکرات در جامعه موجب تضعیف نظام اسلامی است.

    https://musiceiranian.ir/?p=69078
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *