×
×

با همکاری خواننده‌ی تنور اسپانیایی «پلاسیدو دومینگو»؛

  • کد نوشته: 68888
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۹ام بهمن ۱۳۹۳
  • ۰
  • «پلاسیدو دومینگو» در بازسازی اولین اپرای «وودی آلن» کارگردان و بازیگر سرشناس سینما هنرنمایی می‌کند. وودی آلن چهره‌ی شناخته‌شده‌ی سینمای هالیوود اولین کار خود در حوزه‌ی اپرا را در سال ۲۰۰۸ روی صحنه برد. او اکنون با همکاری خواننده‌ی تنور اسپانیایی «پلاسیدو دومینگو» این اثر را روی صحنه لس‌آنجلس اجرا می‌کند. «جیانی شیچی» اقتباسی است […]

    با همکاری خواننده‌ی تنور اسپانیایی «پلاسیدو دومینگو»؛
  • ۷۸۹۸۷۹«پلاسیدو دومینگو» در بازسازی اولین اپرای «وودی آلن» کارگردان و بازیگر سرشناس سینما هنرنمایی می‌کند.

    وودی آلن چهره‌ی شناخته‌شده‌ی سینمای هالیوود اولین کار خود در حوزه‌ی اپرا را در سال ۲۰۰۸ روی صحنه برد. او اکنون با همکاری خواننده‌ی تنور اسپانیایی «پلاسیدو دومینگو» این اثر را روی صحنه لس‌آنجلس اجرا می‌کند.

    «جیانی شیچی» اقتباسی است از کار کمدی معروف «پوچینی» که آلن در آن یکی از شخصیت‌های «دوزخ» دانته را وارد کرده و آن را به اثری مدرن تبدیل کرده است. در اولین اجرای این اپرا «توماس آلن» نقش دومینگو را ایفا کرد.

    به گزارش حریت دیلی‌نیوز، وودی آلن در سال ۲۰۱۲ هم با ساخت فیلم «تقدیم به رم با عشق» علاقه‌ی خود به اپرای ایتالیایی را نشان داد. این فیلمساز ۷۹ ساله قصد دارد شبکه تلویزیونی خود را در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی کند.

    وودی آلن طی سه دهه فیلم‌سازی، بیش از ۴۵ فیلم ساخته که با آن‌ها افتخارات و جوایز سینمایی متعددی کسب کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها به چهار جایزه اسکار و دو جایزه گلدن گلوب می‌توان اشاره کرد. دو جایزه‌ بهترین کارگردانی و شش جایزه‌ بهترین فیلم‌نامه از جوایز بفتا انگلیس، خرس نقره‌ای جشنواره‌ برلین در سال ۱۹۷۵، جایزه‌ فیپرشی جشنواره‌ کن در سال ۱۹۸۵ برای «رز بنفش قاهره»، دو جایزه‌ بهترین فیلم خارجی از جوایز سزار فرانسه برای «منهتن» و «رز بنفش قاهره»، جایزه بهترین فیلم اروپایی از جوایز گویا اسپانیا در سال ۲۰۰۶ برای «امتیاز نهایی»، شیر طلای افتخاری جشنواره‌ ونیز در سال ۱۹۹۵، جایزه‌ یک عمر دستاورد سینمایی از جشنواره‌ سن‌سباستین در سال ۲۰۰۴ از دیگر افتخارات سینمایی این کارگردان بزرگ محسوب می‌شوند.

    «آنی‌هال»، «صحنه‌های داخلی»، «منهتن»، «خاطرات اکلیلی»، «امتیاز نهایی»، «آلیس»، «ویکی کریستینا بارسلونا»، «گلوله‌های بر فراز برادوی»، «آفرودیت قدرتمند»، «شالوده‌شکن»، «نیمه شب در پاریس»، «تقدیم به رم با عشق» و «یاسمن غمگین» از جمله ساخته‌های این کارگردان صاحب‌نام سینمای جهان است.

    https://musiceiranian.ir/?p=68888
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *