×
×

«گیل و آمارد» به روسیه می‌رود

  • کد نوشته: 68881
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۴ام بهمن ۱۳۹۳
  • ۰
  • گروه موسیقی محلی «گیل و آمارد» گیلان قبل از برگزاری تازه ترین کنسرت خود در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به دعوت رایزن فرهنگی ایران در روسیه به این کشور سفر می‌کند. ناصر وحدتی سرپرست این گروه موسیقی گفت: به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر به دعوت رایزنی فرهنگی ایران در کشور روسیه […]

    «گیل و آمارد» به روسیه می‌رود
  • ناصر وحدتی

    ناصر وحدتی

    گروه موسیقی محلی «گیل و آمارد» گیلان قبل از برگزاری تازه ترین کنسرت خود در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به دعوت رایزن فرهنگی ایران در روسیه به این کشور سفر می‌کند.

    ناصر وحدتی سرپرست این گروه موسیقی گفت: به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر به دعوت رایزنی فرهنگی ایران در کشور روسیه دو روز دیگر به این کشور اعزام می شویم تا برنامه ای را برای ایرانیان مقیم مسکو و علاقه مندان موسیقی ایرانی اجرا کنیم. البته در این کنسرت که متشکل از ۵ هنرمند است تعدادی از قطعه های جدید و قطعه های پر طرفدار این گروه موسیقایی برای علاقه مندان اجرا می شود.

    وی درباره اجرای این گروه موسیقایی در ایام جشنواره بین المللی موسیقی فجر توضیح داد: من تقریبا سالی یک بار همراه با گروه موسیقی «گیل و آمارد» در تالار وحدت کنسرتی را برگزار می کنم که طبق برنامه ریزی های انجام گرفته بعد از کنسرت مرداد ماه امسال قرار بر این است که بهار سال آینده نیز تازه ترین کنسرتم را در تالار وحدت اجرا کنم اما با توجه به دعوتی که مسوولان جشنواره موسیقی فجر از گروه ما انجام دادند تصمیم گرفتیم تا در این دوره جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشته باشیم و آثاری را در بخش موسیقی نواحی جشنواره به علاقه مندان ارائه دهیم.

    این خواننده و آهنگساز موسیقی نواحی با اشاره به جزییات قطعاتی که قرار است در این کنسرت اجرا کند، توضیح داد: بیش از ۷ قطعه جدید ریتمیک با موضوع کار زنان در شالیزارهای گیلان بدون همراهی سازهای آرشه ای و زهی با شکل و شمایلی کاملا جدید نسبت به کنسرت مرداد ماه در اجرای زنده جشنواره به مخاطبان و علاقه مندان موسیقی نواحی گیلان ارائه خواهد شد و من حتم دارم این اجرا مورد پسند مخاطبان قرار می گیرد.

    وی ادامه داد: همه مصایب سال‌های ارباب و رعیتی اعم از ظلم ارباب، قحطی، خشکسالی، مرگ و میر در اثر بدیهی ترین بیماری ها بر موسیقی فولکلور گیلان آوار شده است و مردمان آن ایام حق دارند در آوازهایشان بگویند که معترض هستم، سربلندم، سرم بالاست، مغرورم، حق با من است و آن گاه که به پایکوبی می ایستم مسرورترین آدم دنیا هستم تا مرگ را به سخره بگیرم و زندگی را ستایش کنم. مدام انتظار کشیده ام انتظار روزی که بیاید و من نگران نباشم و در اثر بدیهی ترین بیماری ها از پای در نیایم و در نهایت آزاد و راحت زندگی کنم. اینها بخشی از محتوای اندیشه ای قطعاتی هستند که ما قرار است در کنسرت جشنواره به تماشاگران ارائه دهیم.

    وحدتی با اشاره به بودجه کم گروه‌های شرکت کننده در بخش موسیقی نواحی جشنواره موسیقی فجر تصریح کرد: اولا باید به این نکته اشاره کنم به دلیل اینکه در این مدت به شدت درگیر کنسرت های چالوس و رشت بودم بنابراین از کم و کیف نحوه انتخاب گروه‌ها برای شرکت در جشنواره موسیقی فجر اطلاع چندانی ندارم اما فقط می‌دانم که دوستان دبیرخانه با من تماس گرفتند و از گروه «گیل و آمارد» برای شرکت در جشنواره دعوت کردند که ما هم پذیرفتم. نکته دوم اینکه به هیچ عنوان از شرایط مالی این دوره از جشنواره راضی نیستم زیرا بودجه ای که در اختیار ما قرار گرفته فقط و فقط صرف اقامت و هزینه هتل اعضای گروه می شود و می توان گفت دستمزدی بابت خلق اثر توسط هنرمند به وی پرداخت نمی شود کما اینکه هزینه ایاب و ذهاب نیز با خود گروه است. با این حال همین که در رویداد مهمی مانند جشنواره موسیقی فجر حضور دارم خوشحالم.

    نگارش کتاب‌های «خوندشت»، «داستان یک زندگی»، «روی خوش زندگی»، «زندگی و موسیقی» از دیگر فعالیت‌های این هنرمند در عرصه نویسندگی است.

    https://musiceiranian.ir/?p=68881
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *