×
×

پس از تماشای «شهادت نامه عشاق» ابراز کرد

  • کد نوشته: 6798
  • شادروان موسوي
  • دوشنبه, ۴ام بهمن ۱۳۸۹
  • ۰
  • وزیر فرهنگ و هنر قطر پس از تماشای «شهادت نامه عشاق» توسط ارکستر سمفونیک تهران اظهار داشت: با اینکه این ارکستر پیش از این درکشورم به اجرای برنامه پرداخته و با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شده بود، بازهم انتظار اجرایی چنین قدرتمند از یک اثر مذهبی را توسط ارکستر نداشتم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی […]

  • وزیر فرهنگ و هنر قطر پس از تماشای «شهادت نامه عشاق» توسط ارکستر سمفونیک تهران اظهار داشت: با اینکه این ارکستر پیش از این درکشورم به اجرای برنامه پرداخته و با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شده بود، بازهم انتظار اجرایی چنین قدرتمند از یک اثر مذهبی را توسط ارکستر نداشتم.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران؛«حمد عبدالعزیز الکوار» درگفت و گو با خبرنگار «نای» ضمن بیان مطلب فوق، گفت: اصلا فکر نمی کردم اجرایی این چنینی را با آواز ایرانی و شعر خوانی یک شاعر ایرانی ببینم و تا این اندازه لذت ببرم.
    وی افزود: با اینکه زبان شعر و آوازها را به درستی درک نمی کردم؛ اما زبان موسیقی آنچنان جذاب و سحربرانگیز بود که هر تماشاگر خارجی را به این اعتراف وادارمی کرد که اگر تنها برای تماشای این برنامه به ایران سفر کرده باشد نیز خستگی و دشواری های سفر، ارزش تماشا و لذت بردن از این برنامه را داشته است.
    این مقام ارشد فرهنگی قطر، بررسی خود را ازوضعیت ارکستر چنین بیان کرد: این ارکستر با همین رهبر چندی پیش نیز درکشور ما (قطر) میهمان بود و به اجرای برنامه پرداختند که با استقبال بسیار مخاطبان ایرانی و قطری روبروشد.
    عبدالعزیز الکوار افزود: توجه به موسیقی مذهبی، امری مهم بین مسلمانان است واجرای عظیم این ارکسترهر شنونده ای را تحت تاثیر قرارمی داد.
    وی درپایان بیان داشت: ارکسترایران ازجایگاه قدرتمندی بین کشورهای اسلامی برخوردار و برای ما جای بسی خوشحالی است که این ارکستر درکشور ما به صدا در آمده و امیدواریم که بار دیگر نیز این اتفاق رخ داده و این ارکستر با رهبر ونوازنده های قدرتمندش در قطر روی صحنه برود.
    گفتنی است، «شهادت نامه عشاق» با اجرای  ارکستر سمفونیک تهران است که با همراهی  دکلمه اشعارعلی معلم دامغانی توسط خود شاعر و اجرای آواز ایرانی توسط محمد عبدالحسینی دوشب گذشته در تالار وحدت تهران روی صحنه رفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=6798
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *