×
×

برای فرهنگ مملکت نمیتوان کاسه گدایی بدست گرفت

  • کد نوشته: 67524
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۹ام دی ۱۳۹۳
  • ۰
  • سرونوشت موزه مرتضی حنانه و آثار بجای مانده از او همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. علی حنانه، آهنگساز و نوازنده پیانو و فرزند مرتضی حنانه از نا معلوم بودن سرنوشت آثار به جای مانده از مرتضی حنانه و به نتیجه نرسیدن پیگیری هایش در این باره خبر داد. علی حنانه گفت: حق […]

    برای فرهنگ مملکت نمیتوان کاسه گدایی بدست گرفت
  • ۴ae4143b-e4d1-4e02-9bdf-8c1885c714eeسرونوشت موزه مرتضی حنانه و آثار بجای مانده از او همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

    علی حنانه، آهنگساز و نوازنده پیانو و فرزند مرتضی حنانه از نا معلوم بودن سرنوشت آثار به جای مانده از مرتضی حنانه و به نتیجه نرسیدن پیگیری هایش در این باره خبر داد.

    علی حنانه گفت: حق انتشار و اسناد و مدارک مربوط به پدرم را در اختیار انتشارات “چنگ” قرار دادم”. اما کاربدلیل بالا بودن هزینه ها و عدم توانمندی انتشارات” چنگ” به عنوان موسسه بخش خصوصی در تامین هزینه ها نیازمند اختصاص بودجه از سوی نهادهای دولتی هستیم.

    علی حنانه در ادامه گفت: در سال گذشته برای ضبط بهترین آثار پدرم با ارکستر سمفونیک پراگ مذاکراتی داشتیم و توافقات اولیه برای آغاز همکاری با این ارکستر انجام شد. نماینده ارکستر پراگ برای این پروژه مبلغی معدل ۲۴۸۰۰ یورو یعنی چیزی معادل ۹۳۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان در سال گذشته درخواست کرد.

    وی در ادامه خاطر نشان کرد: با مراجعه به آقای مرادخانی و انجام مذاکرات توسط ایشان به شرکت” دریک ایرانیان” از زیرمجموعه های بانک پاسارگاد معرفی شدم.

    مسولان این موسسه در ابتدا استقبال بسیار خوبی از این کار کردند و قول همکاری و حمایت کامل را دادند. حتی طی مذاکراتی که با اقای “فرمانی” سرپرست موسسه درک ایرانیان داشتیم ایشان از تمایل مجموعه تحت سرپرستی خود برای تاسیس موزه حنانه سخن گفتند.

    علی حنانه در ادامه گفت: اما تا کنون جز همان وعده های اولیه شاهد چیز دیگری نبودم. حتی بعد از ان موفق به دیدار آقای مرادخانی هم نشدم.

    علی حنانه با اشاره به اینکه به کار فرهنگی نباید با چشم فعالیت تجاری نگاه کرد گفت: پروژه ما یک پروژه ملی فرهنگی است که حامیان آن نباید چشم داشت بازگشت مالی به آن داشته باشند. کار فرهنگی یک تجارت نیست. من هم نمیتوان برای فرهنگ مملکت کاسه گدایی بدست بگیرم.

    https://musiceiranian.ir/?p=67524
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *