×
×

آهنگساز و پژوهشگر موسیقی محلی

  • کد نوشته: 6727
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۳۰ام دی ۱۳۸۹
  • ۰
  • محمدرضا درویشی آرشیو خود شامل کتابخانه و مجموعه‌ سازهایش را به موزه موسیقی تقدیم کرد. محمدرضا درویش ی(آهنگساز و پژوهشگر موسیقی محلی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب از کتاب‌هایم را به‌صورت وقفی و رایگان به موزه‌ی موسیقی اهدا کرده‌ام. وی افزود: همچنین نزدیک به ۱۴۰ قطعه […]

  • محمدرضا درویشی آرشیو خود شامل کتابخانه و مجموعه‌ سازهایش را به موزه موسیقی تقدیم کرد.
    محمدرضا درویش ی(آهنگساز و پژوهشگر موسیقی محلی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب از کتاب‌هایم را به‌صورت وقفی و رایگان به موزه‌ی موسیقی اهدا کرده‌ام.
    وی افزود: همچنین نزدیک به ۱۴۰ قطعه ساز نیز که شامل سازهای متعارف، سازهای قدیمی و سازهای نایاب مانند تنبورهای تالش، سازهای بادی و کوبه‌ای، قیچک‌های قدیمی و غیره است؛ جزو این آرشیو محسوب می‌شود که آنها را هم به موزه موسیقی داده‌ام.
    درویشی هدف از انجام این کار را نگهداری این آثار به‌صورت شایسته عنوان و خاطرنشان کرد: همه این آثار و آرشیوها مانند پیراهن‌هایی بود بر تن من. من با اهدای آنها به موزه‌ی سعی کردم از آنها رهایی پیدا کنم تا به کار اصلی خودم یعنی آهنگسازی و تحقیق بپردازم. البته امیدوارم که محافظت خوبی از این آرشیو شود تا نسل‌های آینده بتوانند از آنها استفاده‌های لازم را ببرند.

    محمدرضا درویشی آرشیو خود شامل کتابخانه و مجموعه‌ سازهایش را به موزه موسیقی تقدیم کرد. محمدرضا درویشی(آهنگساز و پژوهشگر موسیقی محلی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب از کتاب‌هایم را به‌صورت وقفی و رایگان به موزه‌ی موسیقی اهدا کرده‌ام. وی افزود: همچنین نزدیک به ۱۴۰ قطعه ساز نیز که شامل سازهای متعارف، سازهای قدیمی و سازهای نایاب مانند تنبورهای تالش، سازهای بادی و کوبه‌ای، قیچک‌های قدیمی و غیره است؛ جزو این آرشیو محسوب می‌شود که آنها را هم به موزه موسیقی داده‌ام. درویشی هدف از انجام این کار را نگهداری این آثار به‌صورت شایسته عنوان و خاطرنشان کرد: همه این آثار و آرشیوها مانند پیراهن‌هایی بود بر تن من. من با اهدای آنها به موزه‌ی سعی کردم از آنها رهایی پیدا کنم تا به کار اصلی خودم یعنی آهنگسازی و تحقیق بپردازم. البته امیدوارم که محافظت خوبی از این آرشیو شود تا نسل‌های آینده بتوانند از آنها استفاده‌های لازم را ببرند.

    https://musiceiranian.ir/?p=6727
       
    برچسب ها محمدرضا درويشی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *