×
×

«مسوولان گفته‌اند، قرار است ارکستر و گروه کُر امسال در جشنواره‌ی فجر اجرا داشته باشد»

  • کد نوشته: 66952
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۳ام دی ۱۳۹۳
  • ۰
  • رهبر کُر ارکستر سمفونیک گفت: یکی از کارهای روتین من، پیگیری وضعیت گروه کُر است؛ اما متأسفانه تا کنون پاسخ شفافی به من داده نشده است و در بی‌خبری هستم. دکتر حمید عسگری، اظهار کرد:‌ برخی اعضای گروه کُر، دانشجو هستند و درگیر انتخاب واحد می‌شوند و نگران هستند که رویدادی با این مقوله، تداخل […]

    «مسوولان گفته‌اند، قرار است ارکستر و گروه کُر امسال در جشنواره‌ی فجر اجرا داشته باشد»
  • hemmat khahi-3-149رهبر کُر ارکستر سمفونیک گفت: یکی از کارهای روتین من، پیگیری وضعیت گروه کُر است؛ اما متأسفانه تا کنون پاسخ شفافی به من داده نشده است و در بی‌خبری هستم.

    دکتر حمید عسگری، اظهار کرد:‌ برخی اعضای گروه کُر، دانشجو هستند و درگیر انتخاب واحد می‌شوند و نگران هستند که رویدادی با این مقوله، تداخل زمانی داشته باشد. برخی نیز عضو گروه‌های کُر دیگری هستند و دغدغه‌های خود را دارند. من هم پیگیر شرایط هستم.

    او ادامه داد:‌ شنیده‌ام مسوولان گفته‌اند، قرار است ارکستر و گروه کُر امسال در جشنواره‌ی فجر اجرا داشته باشد. این در حالی است که حدود یک‌ماه به آغاز جشنواره باقی‌ مانده و باید بدانیم، چه رپرتواری را می‌خواهیم اجرا کنیم. این موضوع، پیچیده است و من خواهش می‌کنم، مسوولان اگر قصد انجام این کار را دارند، روند را تسریع کنند.

    این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا آغاز فعالیت گروه کُر به مشخص شدن تکلیف ارکستر سمفونیک بستگی دارد؟ توضیح داد:‌ نام گروه کُر، ارکستر سمفونیک است و ما برای انتخاب اسم آن، به تاریخ موسیقی مراجعه کردیم. این گروه در برهه‌ای از زمان به نام «کُر ملی ایران» و با نام‌های دیگری مانند «کُر اپرا» و «کُر ارکستر سمفونیک» فعالیت کرده است.

    وی گفت:‌ فکر می‌کنم، نام این کُر اهمیت ندارد، بلکه اساسنامه مهم است. مثلا ممکن است در اساسنامه‌ای تعریف شود‌ که کُر باید در تمام اجراهای اکستر مشارکت داشته باشد یا به موارد دیگری اشاره شود.

    عسگری با بیان این‌که گروه کرُ اعضای بسیار حرفه‌ای را جذب کرده است، افزود: این گروه کُر قطعا اجرای مستقل نیز خواهد داشت و با ساختاری مستقل نیز روی صحنه خواهد رفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=66952
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *